Rikketik in voorkant 650
Rikketik in voorkant 650
Ik rij nu een maand of 3 op mn 1 jaar oude 650 rond.
Kort na de aanschaf constateerde de dealer en ik ook een vervelende knik/tik in de voorvork, vooral dus bij inveren en remmen. Dit euvel is onder garantie verholpen.
Nu resteert er een vervelende rikketik bij oneffen wegdek. Ik heb de binnenkant van het kuipje al gecontroleerd op kabelboompjes of anderszins die deze irritatie kunnen veroorzaken maar niets gevonden.
Bij jullie bekend?? Tips??
Groet, Martin
Kort na de aanschaf constateerde de dealer en ik ook een vervelende knik/tik in de voorvork, vooral dus bij inveren en remmen. Dit euvel is onder garantie verholpen.
Nu resteert er een vervelende rikketik bij oneffen wegdek. Ik heb de binnenkant van het kuipje al gecontroleerd op kabelboompjes of anderszins die deze irritatie kunnen veroorzaken maar niets gevonden.
Bij jullie bekend?? Tips??
Groet, Martin
Hoi Richard,Richard schreef:Martin,
Heb je het rammeltje toevallig al eens gevonden? Mijn strom (1000) heeft - zoals je het omschrijft - een zelfde soort rammel.
het antwoord heeft even op zich laten wachten ivm vakantie. Bewn er nog steeds niet achter maar wel een afspraak met mn dealer gemaakt. Hij heeft al is gekeken en niets gevonden. Nu gaat hij nog een keer alles checken....ben benieuwd. Hou je op de hoogte.
- Stroom2
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 124
- Lid geworden op: do 28-10-2004, 19:19
- Woonplaats: Lunteren
Had een rammeltje aan de voorzijde en nadat er aan de binnenzijde van het (als je op de motor zit) linker 'binnen kuip gedeelte' nabij de rand een stukje rubber is geplakt ter hoogte van die kabel die daar langs 'loopt/ligt', eigenlijk nooit meer een rammeltje vernomen.
Verder kwam ik er pas achter dat het water-tankje van de koelvloeistof ook in of aan een soort beugel hangt en daarbij ook tegen het rechter kuipgedeelte kan 'leunen' (volgens mij alleeen bij de 1000 uitvoering) en zo mogelijk een rammel zou kunnen veroorzaken.
Ik weet niet of het een mogelijkheid zou kunnen zijn (je gaat soms wel eens ver in het zoeken nietwaar), maar de remblokjes kun je bij stilstand met de hand wat bewegen in de remklauw. (hoort volgens mij ook zo te zijn) wie weet is dat de 'rammelaar' als je over nogal on-effen wegen rijdt zoals je schetst. Uit proberen door bv iets spanning op de voorrem te zetten bij het rijden en waarnemen van de rammel. Bij het aanremmen zouden de rem-blokjes ook een tik ten gehore kunnen brengen.
Verder kwam ik er pas achter dat het water-tankje van de koelvloeistof ook in of aan een soort beugel hangt en daarbij ook tegen het rechter kuipgedeelte kan 'leunen' (volgens mij alleeen bij de 1000 uitvoering) en zo mogelijk een rammel zou kunnen veroorzaken.
Ik weet niet of het een mogelijkheid zou kunnen zijn (je gaat soms wel eens ver in het zoeken nietwaar), maar de remblokjes kun je bij stilstand met de hand wat bewegen in de remklauw. (hoort volgens mij ook zo te zijn) wie weet is dat de 'rammelaar' als je over nogal on-effen wegen rijdt zoals je schetst. Uit proberen door bv iets spanning op de voorrem te zetten bij het rijden en waarnemen van de rammel. Bij het aanremmen zouden de rem-blokjes ook een tik ten gehore kunnen brengen.
Groeten Barry/Stroom2.
...Na een bezoekje aan mijn leverancier is hij met mijn motor naar Goedhart in Bodengraven geweest...de dealer blijkt.Martin schreef:Hoi Richard,Richard schreef:Martin,
Heb je het rammeltje toevallig al eens gevonden? Mijn strom (1000) heeft - zoals je het omschrijft - een zelfde soort rammel.
het antwoord heeft even op zich laten wachten ivm vakantie. Bewn er nog steeds niet achter maar wel een afspraak met mn dealer gemaakt. Hij heeft al is gekeken en niets gevonden. Nu gaat hij nog een keer alles checken....ben benieuwd. Hou je op de hoogte.
Inmiddels is de motor weer terug met rammel en boenk...konden niks vinden en ook...wij horen niks. Alles is in orde.
Een behoorlijk onbevredigend antwoord dus. Na het ophalen "rammelde" ik weer met stevig de pest in naar huis.
Ik ben aan het nadenken over een mogelijkheid dit probleem op een ander nivo te leggen. Nimag of zo.
Met mijn leverancier (Domburg motoren in Nieuwkoop) afgesproken dat hij het nog is wilde proberen met een andere voorvork. Na een tijdje belde hij mij voor een afspraak om de zaak om te wisselen.
De rammel is er uit!!! En zonder kosten geregeld. Dit ondanks het feit dat de officiele dealer, Goedhart motoren, niets kon vinden en de zaak normaal vond.
Bedankt Willem Domburg!!
De rammel is er uit!!! En zonder kosten geregeld. Dit ondanks het feit dat de officiele dealer, Goedhart motoren, niets kon vinden en de zaak normaal vond.
Bedankt Willem Domburg!!
- Stroompje
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5094
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
- Woonplaats: Lunteren.
Martin schreef:Met mijn leverancier (Domburg motoren in Nieuwkoop) afgesproken dat hij het nog is wilde proberen met een andere voorvork. Na een tijdje belde hij mij voor een afspraak om de zaak om te wisselen.
De rammel is er uit!!! En zonder kosten geregeld. Dit ondanks het feit dat de officiele dealer, Goedhart motoren, niets kon vinden en de zaak normaal vond.
Bedankt Willem Domburg!!
Tja, zo af en toe kom je ze nog tegen ....gelukkkig
Greetings, Heleen. Smiling all the way