Achtervering afstellen

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
~~flying~~

Achtervering afstellen

Bericht door ~~flying~~ »

Ben m'n franse manual kwijt en geloof dat de standard afstelling 2 is
dws 1 streepje in het midden......
Als ik met m'n vrouw en 3 volle koffers rijd dan stel ik wat in ?
+- 150 kg + bagages, dus pak en beet 200-225 kg.
Leipo

Bericht door Leipo »

Ben ik inderdaad ook benieuwd naar: ga zelf ook met vriendin + bagage op de motor op vakantie :)
DL650

vering

Bericht door DL650 »

Als wij met zijn tweeen en de driekoffers gemonteerd er op weggaan,dan zet ik de veerspannig op zijn strakst, en de demping een kwart slag zwaarder. Wij rijden wel met een 650. Op de plaats van bestemming, en de koffers er af dan zet ik de veerspannig weer terug .




Peter,
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7555
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Het is natuurlijk ook een kwestie van gevoel en wat je lekker vindt rijden.

In het boekje staat de standaardafstelling voor de voorspanning op 2 streepjes. 0 streepjes is de zachtste voorspanning en 5 streepjes de hardste voorspanning. Voordeel bij de Strom is natuurlijk wel dat je het onderweg gemakkelijk kunt bijstellen door aan de knop te draaien.

Dan is er ook nog de uitveerdempinskracht. Die kun je instellen m.b.v. het schroefje dat zich in de vering bevindt. Om de standaard demping in te stellen draai je het eerst helemaal rechtsom tot hij niet verder kan en draait hem dan 1 volle slag naar links. Draai de afstelschroef naar rechts voor een stugger uitveerdemping en naar links voor een zachtere.

Welke standen je prefereert of nodig hebt met 2 personen en bagage kan ik je niet vertellen. Succes.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie