Grotere tank
Grotere tank
Ik ben op zoek naar een grotere tank voor mijn SV 650 2017, denk hierbij aan een tank met een inhoud van 25 tot 30 liter.
Iemand van jullie enig idee wie zoiets kan maken? Ik ga ervan uit dat deze niet ergens kant en klaar gemaakt worden.
Of bijvoorbeeld een tank van een schademotor aanpassen, of zou iemand een grotere tank kunnen maken van kunststof?
Iemand die kan helpen?
Grtz, Dwars
Iemand van jullie enig idee wie zoiets kan maken? Ik ga ervan uit dat deze niet ergens kant en klaar gemaakt worden.
Of bijvoorbeeld een tank van een schademotor aanpassen, of zou iemand een grotere tank kunnen maken van kunststof?
Iemand die kan helpen?
Grtz, Dwars
Curiosity killed the Cat
-
- DL1000 berijder
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 XT Explorer 2017
Re: Grotere tank
Hoi Dwars,
er zijn wel wat grotere tanks op de markt, maar dan hoofdzakelijk voor allroads en adventure bikes. Misschien passen deze (al dan niet met aanpassingen) op een SV, maar ik heb zo mijn twijfels.
Bedenk wel dat 30 liter brandstof of meer een heel gewicht betekent. Door de ongunstige gewichtsverdeling bovenop de motorfiets, wordt de tweewieler "topzwaar", met andere woorden minder speels en kwiek in het bochtenberk. Ook kan het manoeuvreren aan lage snelheid wat onhandiger en riskanter worden.
Dit is alleszins de ervaring die ik opdeed in de meer dan 300.000 Km die ik aflegde op mijn vorige fiets, BMW R1200 GS Adventure die standaard over een 33 liter-tank beschikte . De gewone GS met een tankinhoud van 20 liter, die ik soms als vervangmotor meekreeg en waarmee ik toch ook enkele duizenden kilometers reed, was veel vinniger en vroeg minder input in de bochten.
Touratech biedt kunststof benzinetanks met inhoud tussen 25 en 30 liter aan, waarvan de prijzen variëren tussen 600 en 1600 (slik!) Euro en dat voor verschillende motorfietsen, maar niet voor de SV650. Op een internationaal SV-forum werd de vraag naar een grote(re) vervangingstank ook al meerdere keren gesteld, maar er bestaan blijkbaar geen pasklare noch commercial off the shelf alternatieven. Meestal bestond de oplossing in het aanpassen, lees doorzagen van een standaard tank, tussen beide helften een extra metaal reep lassen waardoor de inhoud toeneemt, het geheel mooi afwerken en herspuiten. Kostte ook een aardige stuiver en ik heb er geen flauw idee van of dergelijk creatief laswerk door de wettelijke beugel kan?
Just my two cents ...
er zijn wel wat grotere tanks op de markt, maar dan hoofdzakelijk voor allroads en adventure bikes. Misschien passen deze (al dan niet met aanpassingen) op een SV, maar ik heb zo mijn twijfels.
Bedenk wel dat 30 liter brandstof of meer een heel gewicht betekent. Door de ongunstige gewichtsverdeling bovenop de motorfiets, wordt de tweewieler "topzwaar", met andere woorden minder speels en kwiek in het bochtenberk. Ook kan het manoeuvreren aan lage snelheid wat onhandiger en riskanter worden.
Dit is alleszins de ervaring die ik opdeed in de meer dan 300.000 Km die ik aflegde op mijn vorige fiets, BMW R1200 GS Adventure die standaard over een 33 liter-tank beschikte . De gewone GS met een tankinhoud van 20 liter, die ik soms als vervangmotor meekreeg en waarmee ik toch ook enkele duizenden kilometers reed, was veel vinniger en vroeg minder input in de bochten.
Touratech biedt kunststof benzinetanks met inhoud tussen 25 en 30 liter aan, waarvan de prijzen variëren tussen 600 en 1600 (slik!) Euro en dat voor verschillende motorfietsen, maar niet voor de SV650. Op een internationaal SV-forum werd de vraag naar een grote(re) vervangingstank ook al meerdere keren gesteld, maar er bestaan blijkbaar geen pasklare noch commercial off the shelf alternatieven. Meestal bestond de oplossing in het aanpassen, lees doorzagen van een standaard tank, tussen beide helften een extra metaal reep lassen waardoor de inhoud toeneemt, het geheel mooi afwerken en herspuiten. Kostte ook een aardige stuiver en ik heb er geen flauw idee van of dergelijk creatief laswerk door de wettelijke beugel kan?
Just my two cents ...
One bike ride a day keeps the doctor away
- RedStrom
- DL1000 berijder
- Mijn motor is een: zwarte L4
Waarom wil je eigenlijk een grotere tank?
Af en toe moeten stoppen is niet verkeerd.
Af en toe moeten stoppen is niet verkeerd.

DL650 (2006, rood); 2010-2015, DL1000A (2014, zwart); 2015-...
- Iron Horse
- Forum-moderator - DL650 berijder
- Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Je kunt natuurlijk ook ouderwets een jerrycan meenemen. Waar je die dan kwijt moet is dan nog even de vraag. Maar al met al veel eenvoudiger en heel veel goedkoper. Zo doen de meesten het tenminste die wat meer reikwijdte willen hebben.

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent.....

Het is ook niet de bedoeling om deze in een keer leeg te rijden zonder te stoppen.

Curiosity killed the Cat
Jerrycan neemt ook meer ruimte in beslag dus dat is helaas geen goede oplossing voor mij.Iron Horse schreef: ↑za 17 feb 2018, 20:16Je kunt natuurlijk ook ouderwets een jerrycan meenemen. Waar je die dan kwijt moet is dan nog even de vraag. Maar al met al veel eenvoudiger en heel veel goedkoper. Zo doen de meesten het tenminste die wat meer reikwijdte willen hebben.
Curiosity killed the Cat
Ik ken idd het probleem van het wat meer topzwaar worden. Zelfs als je de GS na het tanken van de zijsteun moest "tillen".Moose schreef: ↑za 17 feb 2018, 18:59Hoi Dwars,
Just my two cents ...
Vandaar dat ik ook een tank zoek tussen de 25-30 liter, 27 liter zou al mooi zijn zowel qua bereik als gewicht.
Bedankt in ieder geval voor het meedenken.
Misschien komt er nog een oplossing "langs".
Curiosity killed the Cat
- Iron Horse
- Forum-moderator - DL650 berijder
- Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Een grotere tank neemt ook meer ruimte in beslag net als een reserve d.m.v. een jerrycan. Misschien handig te vertellen waarom je het wilt.

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent.....

- De Graaf van Salland
- DL650 berijder
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom 650 ABS L1
Rotopax?
https://rotopax.com/fuelpax/
Ik weet niet of jij een kofferset hebt.
Maar ik heb wel eens (op een foto) gezien dat zo’n rotopax tankje tussen de linker koffer en de motorfiets gemonteerd zat.
https://rotopax.com/fuelpax/
Ik weet niet of jij een kofferset hebt.
Maar ik heb wel eens (op een foto) gezien dat zo’n rotopax tankje tussen de linker koffer en de motorfiets gemonteerd zat.
"There is no such thing as bad weather, only wrong clothes" [Billy Connolly]
- Eikie
- DL650 berijder
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A NB (L2) Wit
Koffers op een SV650 ?
Groeten, René
Gray-haired riders don't get that way from pure luck
70K pure pleasure and heading for 100K

-
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 A
- De Graaf van Salland
- DL650 berijder
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom 650 ABS L1
"There is no such thing as bad weather, only wrong clothes" [Billy Connolly]
- Aad900
- DL650 berijder
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Zeker Graaf. Maar dit gaat dus over een SV650
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TTR 5
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
1000 x excuses van mijn kant..
Ik bedoelde dus een DL 650 en geen SV........oeps

Curiosity killed the Cat
Hey Strodekker, hier kan ik wel iets mee, THNXStrodekker schreef: ↑zo 18 feb 2018, 09:25http://www.bakker-framebouw.nl/products ... es?lang=nl
Deze jongens bouwen ook tanks op maat.

Curiosity killed the Cat
- Aad900
- DL650 berijder
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Ok 1000 zijn wel genoeg

L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TTR 5
- Eikie
- DL650 berijder
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A NB (L2) Wit
Daarom ook mijn vraag want koffers op een SV is eigenlijk niet te doen. Ik had al het vermoeden dat het om een DL zou gaan.
Groeten, René

- Valetek
- DL650 berijder
- Mijn motor is een: V-Strom 650 '04
- Contacteer:
Ik reed hiervoor veel Kms op een KLE 500. De motor had maar een tankje van 11L als ik het mij goed kan herinneren. Ik was toen actief op zoek naar KTM 950/990 tankjes ( niet te breed en toch 2 x 11 liter als ok mij niet vergis). Touratech maakte echt tig van zulke pasklare grotere tanken. MIsschien dat ze ooit iets maken voor de DL?