Hyperpro veren (laten) monteren

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Highking
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2002)
Contacteer:

Hyperpro veren (laten) monteren

Bericht door Highking » ma 04 sep 2017, 14:18

Ik lees hier meer dan mensen voor Hyperpro veren zijn gegaan. Ik heb even gevraagd wat dat compleet zou kosten voor mijn DL1000 en dat komt op €425,- als ik kies voor het vervangen van de veer op de achterdemper en €749,- als ik voor een geheel nieuwe achterdemper ga. In beide gevallen worden de veren voor ook vervangen.

Dat prijsverschil liegt er niet om, dus ik was wel benieuwd naar ervaringen. Is het het prijsverschil van €324,- waard om de gehele demper te vervangen? Ik heb niet echt klachten over de huidige maar dacht als ik voor laat doen dan pak ik liefst ook achter meteen mee.
KFFR - Metal!

Ebrostrom
DL650 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A

Re: Hyperpro veren (laten) monteren

Bericht door Ebrostrom » ma 04 sep 2017, 18:49

Alleen een nieuwe achterveer (icm voorveren) maakt van de V-strom al een compleet andere motor kan ik uit ervaring zeggen. Geen idee of een nieuwe demper dat nog substantieel verbeterd.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | Zumo 660 & migsel | DTS | Xenon

Highking
Contacteer:

Bericht door Highking » ma 04 sep 2017, 20:16

Klinkt goed. Ik denk dat ik gewoon voor enkel een verse veer ga. Er zitten nog wel wat dingetjes aan te komen dus die centen raken toch wel op. :o)

Daarbij gaat het mij eigenlijk meer om de voorkant want die duikt me teveel bij remmen en lijkt wel te stuiteren bij korte hobbels.
KFFR - Metal!

Highking
Contacteer:

Bericht door Highking » wo 06 sep 2017, 15:20

Nou, de afspraak staat. Omdat ik graag op zaterdag wil duurt 't nog even, maar 7 oktober ga ik naar Alphen om de boel aan te laten pakken. :-)
KFFR - Metal!

Thijs
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650

Bericht door Thijs » wo 06 sep 2017, 22:30

Kun je bij hyperpro niet gewoon vragen of ze je schokdemper controleren? Die moet er toch uit om de veer er vanaf te halen en zij hebben er verstand van.

Highking
Contacteer:

Bericht door Highking » do 07 sep 2017, 08:47

Uiteraard kan dat, maar volgens mij mankeert m'n achterveer niets. Althans, ik heb er geen klachten over.
Ik vroeg me gewoon even af of het verschil tussen alleen een nieuwe veer of een volledig vervangende schokbreker het prijsverschil waard zou zijn.

Besef me achteraf ook wel dat er waarschijnlijk niet veel mensen zullen zijn die met beide opties gereden hebben.
In een mailconversatie kreeg ik dit als antwoord (op mijn vraag of je het verschil zult merken):
Eerlijk antwoord: bij een DL1000 heel veel.
Je krijgt veel meer feedback van de achterkant, zonder dat je comfort verliest.
Je voelt als het ware precies wat je achterkant en achterband aan het doen is en hoeveel je nog over hebt.
Maarja, dat zou ik ook zeggen als ik iets te verkopen had. :lol:

Hoe dan ook, ik heb geen klachten over de achterkant dus ik houd het even op enkel een nieuwe veer voor nu want €749,- is mij op dit moment iets teveel van het goede.
KFFR - Metal!

Ebrostrom
DL650 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A

Bericht door Ebrostrom » do 07 sep 2017, 17:24

Ook met alleen voor- en achterveren ga je echt heel veel plezier beleven :duim: let maar eens op. Je krijgt n compleet nieuwe strom terug. :-)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | Zumo 660 & migsel | DTS | Xenon

Thijs
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650

Bericht door Thijs » do 07 sep 2017, 22:47

Een demper verslijt ook, maar vaak heel geleidelijk. Daardoor krijgen mensen pas door wat het verschil met een versleten schokdemper is als er een nieuwe onder zit.

Een streetbox kost €530, scheelt een stukje, moet je alleen zelf schroeven.

JeePeetje
DL650 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Een mooie blauwe

Bericht door JeePeetje » za 09 sep 2017, 15:53

Ik heb de voorveren,schokbreker en veer laten vervangen bij Hyperpro.
Ik wist niet wat ik meemaakte. Zo superstrak in het bochtenwerk. En hier in Oostenrijk is het helemaal feest.
De demper verliest met de tijd toch deels zijn werking.

Plaats reactie