Lekke voorpoot

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Hans_1400
DL650 berijder
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 11-01-2015, 14:04
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Black Rhino (2008)
Woonplaats: 't Harde

Lekke voorpoot

Bericht door Hans_1400 »

Goedenavond,

Pas ontdekte ik een paar druppels olie op mijn voorwiel, bij nader onderzoek bleek dit uit een voorpoot te komen.
Ik heb in de planning zelf de oliekeerringen te gaan vervangen, voordat ik daar aan ga beginnen even wat vragen.

Hoeveel olie moet ik straks weer in de poot doen?
Is het aan te raden om beide poten tegelijk te doen? Ook al is de ene niet lek, (om gelijke vering in beide poten te behouden.)
Zijn er mensen die goede of juist slechte ervaringen hebben met bepaalde keerringen of olie? Hoor graag de bevindingen.

Het gaat om een V-strom 650 ABS uit 2008.

Ik hoor graag!

Bij voorbaat dank

Groet Hans
Gebruikersavatar
Supermuis
Berichten: 292
Lid geworden op: za 19-03-2011, 21:00
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A L3e
Woonplaats: Kampen

Re: Lekke voorpoot

Bericht door Supermuis »

Hans ik ben zelf ook wel van het proberen maar soms heb je niet de juiste info of gereedschap. Ik heb het al 2x laten doen bij de Valkenier in Barneveld voor 70 Euro. Klaar terwijl je wacht.
Succes als je het wel zelf gaat doen.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Lekke voorpoot

Bericht door Iron Horse »

Het is goed zelf te doen maar 70 euro voor de klus is ook niet extreem duur. Ik weet de hoeveelheid niet meer precies. Volgens mij kwam ik met de Hyperpro net uit met een liter voor de 2 en met de originele net iets meer dan een liter. Maar dat staat wel in het WPH. Ik zou ze wel beide doen, je hebt de boel dan toch al los. En als de olie nog nooit is vervangen dan weet je zeker dat je in beide dezelfde kwaliteit hebt.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Hans_1400
DL650 berijder
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 11-01-2015, 14:04
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Black Rhino (2008)
Woonplaats: 't Harde

Re: Lekke voorpoot

Bericht door Hans_1400 »

Afspraak gemaakt bij de Valkenier. Als ik met gedemonteerde poten kom is het nog goedkoper. Dus dat ga ik maar doen. Bedankt voor de tip!!
Plaats reactie