Instabiel en onzeker
Instabiel en onzeker
Hey people,
De laatste tijd rijdt mijn 650A een beetje instabiel (of het zit in mijn hoofd, kan ook)
Eerst dacht ik dat het de wind van de laatste weken was, maar het waaide toch niet altijd hard ... ?
Mijn Wee is van 2008 en heeft inmiddels 85.000km. Nu vroeg ik me af wat ik het beste kon "onderzoeken" of vervangen.
- De banden zijn Michelin Annakee III met 15-20k km op, maar lijken qua profiel nog OK. De diepte van de groeven is zeker goed, alleen het speciale profiel geeft misschien wel een paar "randjes" op het loopvlak ? Maar het zou zonde zijn om een goeie band nodeloos te vervangen. En ik heb nog nooit meegemaakt dat een voorband sneller sleet dan een achterband ?! Of kan dit ook door de achterband komen ?
- HyperPro's voor & achter (sowieso olie in mijn vork verversen ?) + vork centimetertje doorsteken ?
- Nieuwe demper achter ?
- Intiminators ? Zou alleszins al het duiken bij het remmen oplossen, en ik lees er veel goeds over
- Balhoofdlager ? Of afblijven als ik geen speling voel ?
Anyway, ik heb al veel gelezen en opgezocht, maar nu heb ik geen idee wat eerst te doen (of alles tegelijk)
Uiteraard wil ik alles, en nog veel meer, maar is het budget niet eindeloos
Dus.... Alle advies is welkom. Wat zijn de must-do's, nice-to-do's, complete waiste of time & money ?
P.S. Ik ben toch een beetje handig, en stak vroeger op mijn CB ook al zelf nieuwe hyperpro vering...
P.S2. Ik rij dagelijks 70km woon-werk verkeer en de Wee moet nog eventjes mee gaan
De laatste tijd rijdt mijn 650A een beetje instabiel (of het zit in mijn hoofd, kan ook)
Eerst dacht ik dat het de wind van de laatste weken was, maar het waaide toch niet altijd hard ... ?
Mijn Wee is van 2008 en heeft inmiddels 85.000km. Nu vroeg ik me af wat ik het beste kon "onderzoeken" of vervangen.
- De banden zijn Michelin Annakee III met 15-20k km op, maar lijken qua profiel nog OK. De diepte van de groeven is zeker goed, alleen het speciale profiel geeft misschien wel een paar "randjes" op het loopvlak ? Maar het zou zonde zijn om een goeie band nodeloos te vervangen. En ik heb nog nooit meegemaakt dat een voorband sneller sleet dan een achterband ?! Of kan dit ook door de achterband komen ?
- HyperPro's voor & achter (sowieso olie in mijn vork verversen ?) + vork centimetertje doorsteken ?
- Nieuwe demper achter ?
- Intiminators ? Zou alleszins al het duiken bij het remmen oplossen, en ik lees er veel goeds over
- Balhoofdlager ? Of afblijven als ik geen speling voel ?
Anyway, ik heb al veel gelezen en opgezocht, maar nu heb ik geen idee wat eerst te doen (of alles tegelijk)
Uiteraard wil ik alles, en nog veel meer, maar is het budget niet eindeloos
Dus.... Alle advies is welkom. Wat zijn de must-do's, nice-to-do's, complete waiste of time & money ?
P.S. Ik ben toch een beetje handig, en stak vroeger op mijn CB ook al zelf nieuwe hyperpro vering...
P.S2. Ik rij dagelijks 70km woon-werk verkeer en de Wee moet nog eventjes mee gaan
- Motormuus
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1588
- Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
- Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
- Woonplaats: brouwershaven
Re: Instabiel en onzeker
vermoed balhoofdlagers.
voorvork niet doorsteken word ie zenuwachtiger van. valt ie nog makkelijker in de bochten.
voorvork niet doorsteken word ie zenuwachtiger van. valt ie nog makkelijker in de bochten.
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 2963
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: Instabiel en onzeker
Daar ben ik de laatse maanden ook mee bezig geweest...
- Zijn de wiellagers al eens vervangen ? ( achter waren ze bij mij op met 50.000 km, kosten weinig bij lagerboer )
- Bandenspanning ok ? ( ventiel achterwiel liet lucht ontsnappen )
- Voorveerspanning ok ? ( ook maar eens de SAG veerspanning afgesteld )
- Voorvorkolie wel eens ververst ( mocht bij mij wel eens met 40.000 km, voel je goed, minder slapjes )
- Balhoofdlager eens vervangen, kost weinig, kan nooit kwaad.
Ben zelf nog niet 100 % tevreden, weet dat het uiterst strak kan sturen met forkbrace en Hyperpro.
De voorvorkolie is vervangen, moet de SAG maar weer eens nalopen
Topkoffer geplaatst ? windscherm verzet ??
Succes
- Zijn de wiellagers al eens vervangen ? ( achter waren ze bij mij op met 50.000 km, kosten weinig bij lagerboer )
- Bandenspanning ok ? ( ventiel achterwiel liet lucht ontsnappen )
- Voorveerspanning ok ? ( ook maar eens de SAG veerspanning afgesteld )
- Voorvorkolie wel eens ververst ( mocht bij mij wel eens met 40.000 km, voel je goed, minder slapjes )
- Balhoofdlager eens vervangen, kost weinig, kan nooit kwaad.
Ben zelf nog niet 100 % tevreden, weet dat het uiterst strak kan sturen met forkbrace en Hyperpro.
De voorvorkolie is vervangen, moet de SAG maar weer eens nalopen
Topkoffer geplaatst ? windscherm verzet ??
Succes
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Re: Instabiel en onzeker
Merci voor jullie antwoord.
- Balhoofdlager lijkt me OK als ik aan de vork trek, maar als het niet teveel kost kan ik die inderdaad wel vervangen. (speciale tools nodig ?)
- De wiellagers zijn - denk ik - nog nooit vervangen. Zeker niet de laatste 20k km. Misschien hoog tijd...
- bandenspanning is zeker OK, die check ik regelmatig. (Ik zet 2.5 voor en achter)
- Vorkolie is ongetwijfeld nog nooit ververst.
- Voorvering laat te wensen over, maar ik dacht dat dat "by design" was, vandaar mijn idee voor HyperPro's & intiminators; Het zou leuk zijn als hij niet meer zo duikt als ik in de remmen ga. en dan is ineens het vorige punt ook opgelost
Ik rij al sinds den beginne dat ik de Wee heb met een topkoffer en Givi-scherm, dus ik denk niet dat dat het probleem veroorzaakt.
- Balhoofdlager lijkt me OK als ik aan de vork trek, maar als het niet teveel kost kan ik die inderdaad wel vervangen. (speciale tools nodig ?)
- De wiellagers zijn - denk ik - nog nooit vervangen. Zeker niet de laatste 20k km. Misschien hoog tijd...
- bandenspanning is zeker OK, die check ik regelmatig. (Ik zet 2.5 voor en achter)
- Vorkolie is ongetwijfeld nog nooit ververst.
- Voorvering laat te wensen over, maar ik dacht dat dat "by design" was, vandaar mijn idee voor HyperPro's & intiminators; Het zou leuk zijn als hij niet meer zo duikt als ik in de remmen ga. en dan is ineens het vorige punt ook opgelost
Ik rij al sinds den beginne dat ik de Wee heb met een topkoffer en Givi-scherm, dus ik denk niet dat dat het probleem veroorzaakt.
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: Instabiel en onzeker
Banden hebben al wat gebold.
Een te vierkante achterband geeft een onrustig gevoel. Van net iets moeilijker insturen tot ie over het randje gaat en dan de bocht invalt.
Een te vierkante achterband geeft een onrustig gevoel. Van net iets moeilijker insturen tot ie over het randje gaat en dan de bocht invalt.
Spooky Action At A Distance !
Re: Instabiel en onzeker
Zo vierkant lijkt hij niet, maar ik ga het eens in detail checken en een nieuw setje bestellen
Nu nog kiezen welke banden
- Continental Trail Attack 2
- Continental TKC70
- Michelin Anakee III (heb ik nu)
- Michelin Pilot Road 4 Trail (ik had vroeger de PR3 op mijn naked en was er heel content van)
Ik ben niet iemand die de limieten gaat opzoeken, dus zekerheidsgevoel & slijtage is net iets belangrijker dan superprestaties voor mij...
Moeilijk Zullen alle 4 wel heel goeie banden zijn zekers ?
kent er iemand een goeie motorbandenboer in de voorkempen, omgeving Zoersel ?
Nu nog kiezen welke banden
- Continental Trail Attack 2
- Continental TKC70
- Michelin Anakee III (heb ik nu)
- Michelin Pilot Road 4 Trail (ik had vroeger de PR3 op mijn naked en was er heel content van)
Ik ben niet iemand die de limieten gaat opzoeken, dus zekerheidsgevoel & slijtage is net iets belangrijker dan superprestaties voor mij...
Moeilijk Zullen alle 4 wel heel goeie banden zijn zekers ?
kent er iemand een goeie motorbandenboer in de voorkempen, omgeving Zoersel ?
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7822
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Instabiel en onzeker
We hebben een heel bandentopic
Het zijn alle 4 goede banden. De TKC70 is de meest stoere variant met wat grover profiel.
De Anakee 3 volgens mij de meest slijtvaste.
Het zijn alle 4 goede banden. De TKC70 is de meest stoere variant met wat grover profiel.
De Anakee 3 volgens mij de meest slijtvaste.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Re: Instabiel en onzeker
Toch ook maar even hier vermelden: Het werden de Pilot Road 4 Trails.
Op het eerste zicht niet echt veel effect op bovengenoemde instabiliteit, maar daarbuiten voelen ze wel heel soepel en vlot aan.
Wiellagers heb ik ook gelijk vervangen
Next: balhoofdlager en vering/demping
Als het daarmee niet in orde komt zal ik mij eens in het echte leven tot een expert moeten wenden vrees ik
Ofwel heb ik dan veel geld weggesmeten zonder enig resultaat...
Op het eerste zicht niet echt veel effect op bovengenoemde instabiliteit, maar daarbuiten voelen ze wel heel soepel en vlot aan.
Wiellagers heb ik ook gelijk vervangen
Next: balhoofdlager en vering/demping
Als het daarmee niet in orde komt zal ik mij eens in het echte leven tot een expert moeten wenden vrees ik
Ofwel heb ik dan veel geld weggesmeten zonder enig resultaat...
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 2963
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: Instabiel en onzeker
Ik zou voor de vering gaan, achter te strak, te veel druk op voorwiel: onzeker sturen
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1Il4RFOGpYI[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1Il4RFOGpYI[/youtube]
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: Instabiel en onzeker
Of te slap en te weinig druk op t voorwiel. Heb ik last van met de hyperpro wanneer de voorvork niet is doorgestoken.
Gr. Chiel
Re: Instabiel en onzeker
Ik wilde de streetbox van hyperpro bestellen
Goeie keuze ? als de voorvork wordt doorgestoken ?
heb je 1 cm doorgestoken zoals ze overal aangeven ?
Filmpje om de vering af te stellen ga ik er zeker bij nemen dan; thx voor de info
Goeie keuze ? als de voorvork wordt doorgestoken ?
heb je 1 cm doorgestoken zoals ze overal aangeven ?
Filmpje om de vering af te stellen ga ik er zeker bij nemen dan; thx voor de info
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: Instabiel en onzeker
HP laten plaatsen, dan doen ze t voor je. Bij de HP krijg je trouwens ook n boekje. Daarin staan de exacte afstellingen voor de SAG bij de strom dacht ik te hebben gezien.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Re: Instabiel en onzeker
Laten plaatsen, da's minder eigen sleutelplezier en bijna 200€ meer betalenEbrostrom schreef:HP laten plaatsen, dan doen ze t voor je. Bij de HP krijg je trouwens ook n boekje. Daarin staan de exacte afstellingen voor de SAG bij de strom dacht ik te hebben gezien.
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: Instabiel en onzeker
Met alleen veren was t verschil wat kleiner en ach, t is n hobby hè...maar met HP heb je wel ineens n hele nieuwe motor waarbij de grijns weer echt v oor tot oor reikt...
Zeg, is n forkbrace tussen de voorveren niet n oplossing voor jouw probleem?
Afgelopen wk contact voor n beurt gehad en omdat ik dit topic volg heb ik m ook de balhoofdlager en wiellagers voorgelegd. Met normaal gebruik en onderhoud zouden het niet nodig moeten / hoeven zijn deze te vervangen. Mijn strom heeft nu 53500 km.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zeg, is n forkbrace tussen de voorveren niet n oplossing voor jouw probleem?
Afgelopen wk contact voor n beurt gehad en omdat ik dit topic volg heb ik m ook de balhoofdlager en wiellagers voorgelegd. Met normaal gebruik en onderhoud zouden het niet nodig moeten / hoeven zijn deze te vervangen. Mijn strom heeft nu 53500 km.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4868
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700
Re: Instabiel en onzeker
effect demping & voorspanning
Ik heb eens een excel bestandje gemaakt van effect van teveel en te weinig voorspanning en demping voor en achter.
Kijk eens of je klachten leiden tot een oplossing.
Slijtage voor ken ik. Te strak achter en te veel doorsteken was het bij mij. Stuur wel scherp. Aan je A3's ligt het niet.
Hyperpro en 1-1,5cm doorsteken voor geeft je een nieuwe fiets.
SAG luistert niet heel nauw. In een snelle bocht over een hobbelig stuk rijden en dan merken dat voor en achter gelijk inzakken en uitveren zonder aanslaan is genoeg.
Jouw Strom is van nature wat soft voor en achter best OK. Achter iets strakker zetten en je zou kunnen gaan voor alleen Hyperpro voor. De shock van Hyperpro voegt niet veel toe.
De nieuwe 1000 is standaard veel te strak voor (ingaande demping met name) en veel te soft achter (demping). Echt 3x niks. Daar is ook Hyperpro voor, maar de 1000 kun je ook afstellen.
Scheelt enorm. Het blijft echter altijd een compromis. Er is niet 1 afstelling voor alle situaties.
Maar met een kleine platte schroevendraaier pas je die onderweg aan (tijdens het rijden als het moet) van comfortabele toerder naar strakke dijkenkoning.
Jammer dat niet iedereen met die instellingen speelt.
Ik heb eens een excel bestandje gemaakt van effect van teveel en te weinig voorspanning en demping voor en achter.
Kijk eens of je klachten leiden tot een oplossing.
Slijtage voor ken ik. Te strak achter en te veel doorsteken was het bij mij. Stuur wel scherp. Aan je A3's ligt het niet.
Hyperpro en 1-1,5cm doorsteken voor geeft je een nieuwe fiets.
SAG luistert niet heel nauw. In een snelle bocht over een hobbelig stuk rijden en dan merken dat voor en achter gelijk inzakken en uitveren zonder aanslaan is genoeg.
Jouw Strom is van nature wat soft voor en achter best OK. Achter iets strakker zetten en je zou kunnen gaan voor alleen Hyperpro voor. De shock van Hyperpro voegt niet veel toe.
De nieuwe 1000 is standaard veel te strak voor (ingaande demping met name) en veel te soft achter (demping). Echt 3x niks. Daar is ook Hyperpro voor, maar de 1000 kun je ook afstellen.
Scheelt enorm. Het blijft echter altijd een compromis. Er is niet 1 afstelling voor alle situaties.
Maar met een kleine platte schroevendraaier pas je die onderweg aan (tijdens het rijden als het moet) van comfortabele toerder naar strakke dijkenkoning.
Jammer dat niet iedereen met die instellingen speelt.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...) + DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...) + DL650 2011 (2023-...)
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4868
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700
Re: Instabiel en onzeker
werkende link voor als die andere het niet doet
effect instelling demping en voorspanning
effect instelling demping en voorspanning
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...) + DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...) + DL650 2011 (2023-...)
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 2963
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: Instabiel en onzeker
Jammer dat niet iedereen met die instellingen speelt.
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Re: Instabiel en onzeker
Super tips allemaal, en wel een nuttig excelleke !
Banden waren het inderdaad niet. De PR4's die er nu opliggen voelen wel veel beter aan voor mij, maar het probleem is er inderdaad nog.
Nu begon ik gisteren te denken dat het eigenlijk vooral door de wind (+ topkoffer) komt. Wel raar dan dat ik er vroeger geen last van had, zeker vermits ik altijd met topkoffer rijd.
Of is het het laatste half jaar gewoon veel winderiger ?
Dus, aangepast stappenplan:
1. Zonder topkoffer rijden
2. Nog altijd HP's voor+achter + nieuwe demper achter (na 85000km zal die zijn beste tijd al wel gehad hebben ?)
3. Balhoofdlager ook maar ineens mee vervangen als de voorvork eraf moet. Heb die toch al liggen
4. Fork brace kan ook ineens als dat meevalt van prijs
En dan heb ik eigenlijk ook nog zin om zo'n adventure-style valbeugel te monteren... Als er nog budget over blijft
Banden waren het inderdaad niet. De PR4's die er nu opliggen voelen wel veel beter aan voor mij, maar het probleem is er inderdaad nog.
Nu begon ik gisteren te denken dat het eigenlijk vooral door de wind (+ topkoffer) komt. Wel raar dan dat ik er vroeger geen last van had, zeker vermits ik altijd met topkoffer rijd.
Of is het het laatste half jaar gewoon veel winderiger ?
Dus, aangepast stappenplan:
1. Zonder topkoffer rijden
2. Nog altijd HP's voor+achter + nieuwe demper achter (na 85000km zal die zijn beste tijd al wel gehad hebben ?)
3. Balhoofdlager ook maar ineens mee vervangen als de voorvork eraf moet. Heb die toch al liggen
4. Fork brace kan ook ineens als dat meevalt van prijs
En dan heb ik eigenlijk ook nog zin om zo'n adventure-style valbeugel te monteren... Als er nog budget over blijft
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4868
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700
Re: Instabiel en onzeker
Met die kilometers: voorvorkolie.
Heb ik ook gehad. Vervangen en weer op niveau brengen scheelt ook behoorlijk.
Heb ik ook gehad. Vervangen en weer op niveau brengen scheelt ook behoorlijk.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...) + DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...) + DL650 2011 (2023-...)
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 2963
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: Instabiel en onzeker
Die had ik overgeslagen omdat hij toch HP eronder wilde leggen.
Heb zelf met vorige maand met 50.000 km de voorvork olie vervangen, en dat merk je
Heb zelf met vorige maand met 50.000 km de voorvork olie vervangen, en dat merk je
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Re: Instabiel en onzeker
StreetBox is besteld. Daar zit ook nieuwe olie bij
'k Heb er hoop in dat het daarmee terug in orde gaat komen
'k Heb er hoop in dat het daarmee terug in orde gaat komen
Laatst gewijzigd door Iron Horse op di 29-03-2016, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie op een voorgaand bericht is ongewenst!
Reden: Volledig quoten in een directe reactie op een voorgaand bericht is ongewenst!
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: Instabiel en onzeker
Dat is niet de manier. Zorg dat je voorwiel los is van de grond en draai langzaam aan je stuur. Zijn de lagers ingeslagen dan voel je een duidelijke 'knik' ongeveer in de rechtuitstand en zijn ze aan vervanging toe.BASsie schreef: - Balhoofdlager lijkt me OK als ik aan de vork trek,
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Re: Instabiel en onzeker
Thx voor het adviesBozobin schreef:Dat is niet de manier. Zorg dat je voorwiel los is van de grond en draai langzaam aan je stuur. Zijn de lagers ingeslagen dan voel je een duidelijke 'knik' ongeveer in de rechtuitstand en zijn ze aan vervanging toe.BASsie schreef: - Balhoofdlager lijkt me OK als ik aan de vork trek,
Heb ik uiteraard zo gedaan zenne
Volgens mij is het OK, maar als mijn voorvork er binnenkort afgaat voor nieuwe veren vervang ik ze ineens mee.
HP StreetBox ligt klaar. Nu alleen nog tijd vinden
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 2963
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: Instabiel en onzeker
vervang ik ze ineens mee.
Koop meteen konische.....
Koop meteen konische.....
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: Instabiel en onzeker
Komt er tegenwoordig nog anders voor ?
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Re: Instabiel en onzeker
'k Had al een setje van AllBalls besteld. Als ik me goed herinner zag dat er wel conisch uit.
Re: Instabiel en onzeker
HP Streetbox steekt eronder, en ik denk dat ik het probleem gevonden heb.
in 1 vorkpoot zat een extra spacer van 30mm, in de andere enkel de bus van 100mm
Een mislukte verhoging van vroeger ? Goed voor stabiliteit kan dat niet zijn denk ik
Dogbones voor alle veiligheid maar nagemeten (zijn beiden nog 140mm), dus dat was OK
'k Heb ineens de vorkpoten 10mm doorgestoken, maar het stond niet op de fiche van HP vermeld om te doen... ?!
in 1 vorkpoot zat een extra spacer van 30mm, in de andere enkel de bus van 100mm
Een mislukte verhoging van vroeger ? Goed voor stabiliteit kan dat niet zijn denk ik
Dogbones voor alle veiligheid maar nagemeten (zijn beiden nog 140mm), dus dat was OK
'k Heb ineens de vorkpoten 10mm doorgestoken, maar het stond niet op de fiche van HP vermeld om te doen... ?!
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: za 20-08-2016, 18:43
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
- Woonplaats: Tukkerland
Re: Instabiel en onzeker
Waarom doen sommigen rijders de voorpoten 10 mm inzakken ?
Is daar heel verschil mee met het rijden ofzo?
Is daar heel verschil mee met het rijden ofzo?
Re: Instabiel en onzeker
Door de vork iets korter te maken (doorsteken) komt hij iets rechter te staan, kleinere hoek tov de baan, waardoor de Wee directer zou moeten sturen.
Gewicht komt ook iets meer naar voor liggen, wat hopelijk de stabiliteit ten goede komt.
Gewicht komt ook iets meer naar voor liggen, wat hopelijk de stabiliteit ten goede komt.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op zo 21-08-2016, 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie op een voorgaand bericht is ongewenst!
Reden: Volledig quoten in een directe reactie op een voorgaand bericht is ongewenst!