Maximum stuur verhoging

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Michael

Maximum stuur verhoging

Bericht door Michael »

Over twee weken heb ik een allroad training en ga dat doen met m'n DL1000 (K4). Allroad wordt veelal staand gereden maar een stuur staat daarvoor over het algemeen te laag afgesteld. Wanneer je op de motor staat, moeten je armen onder een hoek van plm 45 graden naar het stuur lopen. Aldus de instructie.
Een mogelijkheid is de stuurstroppen los te draaien en het stuur enigszins naar voren te draaien. Het stuur gaat dan zowel naar voren als omhoog. Of dit voldoende is moet ik nog bekijken.
Daarnaast kan ik eens kijken naar stuurverhogers zoals SW-Motech deze heeft. Voor de betreffende DL1000 wordt een verhoging van 20mm en 25mm aangeboden.

Nou vraag ik me af wat de maximale stuurverhoging voor mijn motor is zonder in de knel te komen met de aanwezige leidingen. SW-Motech bied stuurverhogers aan voor dit model motor tot max 25mm. Hiervan kan ik de indruk krijgen dat dit de maximale verhoging is, maar is dit zo? Er bestaan ook pivotting risers maar zijn vaak behoorlijk hoog.

Wie weet uit ervaring wat de maximale stuurverhoging is voor een DL1000 uit 2004?
Gebruikersavatar
Emile
DL1000 berijder
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 01-02-2015, 19:17
Mijn motor is een: V-Strom 1050 XT
Woonplaats: Utrecht
Contacteer:

Re: Maximum stuur verhoging

Bericht door Emile »

Ik heb die van SW motech er op zitten. Gaat net met de kabels! (L5)

Wel even met een extra tierip vast zetten, want er zit een dikke bout onder het stuur waar hij net tussen kan gaan zitten bij maximaal naar rechts sturen...
Ergnomisch een enorme verbetering als je het mij vraagt (heb geen korte armpjes)

http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f ... er#p170224
Mijn motorroutes, video's en andere nuttige info: http://www.bumabuma.nl/motor
Michael

Re: Maximum stuur verhoging

Bericht door Michael »

Ik heb de SW-Motech er op gezet. Verhoging 25mm wat dan ook wel het maximum blijkt. Achteraf was 20mm voor m'n gevoel beter geweest want ik hou wel van iets speling.
Wat mij gelijk opvalt is de z.g.n. flex, of buiging die door het plaatsen van de stuurverhogers duidelijk aanwezig is (dat waarvoor je op de voorvork een fork-brace zou plaatsen). Die flex is voornamelijk merkbaar bij korte draaien. Dit baart me wel enige zorgen want dit effect kan nadelige effecten hebben.
Mogelijk dat het nadraaien van de stuurhouders positief kan bijdragen (als ik het goed heb zit de onderzijde in rubbers dacht ik eens gezien te hebben) maar nadraaien kan niet onbeperkt natuurlijk.
Ik hou het in de gaten, als ik het te onveilig vind gaan ze er weer af.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
V-TWim
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 13-06-2008, 20:28
Mijn motor is een: '05 V-Strom Touring en '99 SV 650 S, double fun :)

Re: Maximum stuur verhoging

Bericht door V-TWim »

Ik heb ooit een transalp stuur gemonteerd. Is al iets hoger en betere hoek voor mijn polsen
Only dead fish go with the flow.
Michael

Re: Maximum stuur verhoging

Bericht door Michael »

Ga ik naar kijken
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Maximum stuur verhoging

Bericht door Eikie »

Krijgen we nog een verslag van de allroad cursus ?
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Plaats reactie