voorspatbord

Frame, vering, ketting etc
Gebruikersavatar
Marc.be
DL650 berijder
Berichten: 21
Lid geworden op: do 19-01-2012, 15:38
Mijn motor is een: Suzuki DL 650 L2 – Kawa KLR 300
Woonplaats: Vlaamse Ardennen

voorspatbord

Bericht door Marc.be »

Het voorspatbord van de DL650 L2 staat krap bij de voorband voor een all-road. Wat ik reeds meegemaakte met de oorspronkelijke banden maar wat nu veel erger is geworden door het monteren van TKC-70: op gravel of ander onverhard scheppen de banden soms keien mee. Die blokkeren dan tussen het voorspatbord. Maar soms worden ze meegetrokken onder het voorspatbord > dit verbuigt dan en daardoor haakt dit vast aan de bevestiging van mijn carterbescherming én ondertussen worden de remmen dichtgetrokken (bevestiging remleiding op het voorspatbord)! ...Uiterst gevaarlijk en dit heb ik reeds diverse keren meegemaakt!
Het voorspatbord is vorige maand moeten vervangen worden omdat het zodanig geforceerd was dat het afgebroken was. Wat mij wel opvalt is dat het voorspatbord dichter bij de voorband staat dan de situatie bij de DL1000 die ik vroeger had.
Wie heeft dit nog meegemaakt en kent iemand hiervoor een oplossing? In de toekomst zou ik graag nog een aantal verre reizen doen die voor een groot gedeelte onverhard zijn en dergelijke situatie wil je met een volgeladen motor echt niet meemaken!
Yamaha 50 - Piaggio - XR 500 - XLR600 - XR250 - Burgman 400 - DL1000 - Kawa KLR300 - DL650 L2
Plaats reactie