dogbones maten

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

dogbones maten

Bericht door John007 »

Ik wil mijn motor 3 cm ophogen achter, wat moet dan de maat zijn van de dogbones?
Is er dus iemand die er een lijstje van heeft?
Ik heb 3 cm verhoging besteld en heb dogbones gekregen van 130 mm en origineel is 140 mm.
Klopt dit?
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: dogbones maten

Bericht door Iron Horse »

Zou zomaar kunnen. Neem als voorbeeld een stok van 1 meter en breng op 20 cm vanaf links de stok 1 cm omhoog terwijl je de punt op tafel houdt. Dan meet je het hoogteverschil tot de tafel op 1 meter aan de rechterkant. Die is een factor 5 groter dan de 1 cm die de stok op 20 cm van links omhoog deed, dus 5 cm. Andersom (negatief) geldt natuurlijk ook maar dan moet je onder de tafel gaan meten en dat wordt wat moeilijk. Als je het met de Strom wilt vergelijken dan is de linker kant van de stok het scharnierpunt van de achteras, de 20 cm plek de bevestigingsplek van de dogbones en de 1 meter is ter hoogte van je achteras. Vul voor de maten die van de Strom in en je kunt het proefje doen. Allemaal gezien vanaf de linkerzijde van je motorfiets. Je kunt er natuurlijk ook een meetkundige formule tegenaan gooien, maar dan moet je ook de maten van de motorfiets weten.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie