Streetbox

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Tatanka

Streetbox

Bericht door Tatanka »

Heeft iemand al de Streetbox van Hyperpro gemonteerd op zijn VStrom DL1000? Hyperpro geeft aan dat de complete achter schokbreker van hun een beter effect heeft op de totaal vering. Ze geven aan bij alleen veren voor en achter je 70 % resultaat hebt t.a.v. een Streetbox.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Streetbox

Bericht door Iron Horse »

Ik heb alleen de veren voor en achter op mijn 650 vervangen en dat is voor mij voldoende. Kostte me € 205 en wat sleutelwerk. Ik heb geen idee of ik het verschil zou gaan merken met een complete achterdemper. Maar als je zelf een beetje kunt sleutelen zou ik ze zelf uitwisselen. Scheelt je wel 175 euro die weer aan andere leuke dingen kunt uitgeven.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Streetbox

Bericht door PDvD »

Ik heb ook niet de streetbox maar achter wel de veer, voor zat er bij mij al wilbers in maar de olie daarin is ook doro hun ververst en de hele boel ook door hun gemonteerd. Mijn achterschokbreker had nog maar de helft van het instelbereik en die is weer bijgevuld met stikstof en heeft nu weer 95% van het instelbereik. Als je eenmaal geld uitgeeft aan profi veren dan mag van mij de afstelling en de rest ook wel door pro's gebeuren. En het rijdt heerlijk. Neem je alleen de veer en wil je later de hele demper dan doen ze daar niet moeilijk over en zetten ze je veer gewoon op een nieuwe schokdemper over (en gaat die geloof ik weer van de prijs af).
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Goldstrom
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 03-08-2014, 11:45
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2003)

Re: Streetbox

Bericht door Goldstrom »

Ik heb sinds zaterdag de streetbox en heb er nog niet veel mee gereden, hooguit 150 km.
Ik kan je wel vertellen dat het een groot verschil is met de originele veren.
De motor voelt van voor tot achter als 1 geheel, gewoon een strak geheel.
Je voelt veel beter wat er onder je gebeurt, dus veel meer feedback.
Doordat het geheel veel strakker geveerd is, lever je iets aan comfort in maar daar krijg je veel meer een gevoel van controle over de motor voor terug.
Ik ben er mee van Apeldoorn naar Groningen in de regen. Ik ben absoluut geen regenrijder ( 7 kleuren .......) maar nu vond ik het zo fijn dat ik nog niet wilde stoppen, maar ja als je huis niet verder weg is.
Ik ben op de snelweg probleemloos over de witte strepen en reparatiestukken gereden. Geen moment bang geweest dat ik zou gaan glijden. Je kunt de voorveerspanning heel simpel een paar klikken verstellen zonder gereedschap.
Mijn banden: Michellin Anakee 3.
Ik vindt het prima combinatie. Het heeft mij een veilig gevoel gegeven.
De streetbox wordt meestal geïnstalleerd wanneer men veel met de duo rijdt en ook nog bagage mee wil nemen.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Streetbox

Bericht door PDvD »

Die witte strepen worden echt niet minder glad door de vering hoor... gewoon uitkijken dus!
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Goldstrom
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 03-08-2014, 11:45
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2003)

Re: Streetbox

Bericht door Goldstrom »

De witte strepen en reparatie stukken worden inderdaad niet meer glad. Een strakkere vering zoals hyperpro en Wilbers zorgen wel voor een beter contact met het wegdek. Dit schijnt 20 procent te zijn, en aan te voelen als 50 procent.
Je krijgt al snel het gevoel dat het prima alternatief is i.p.v een duurdere motor die abs en traction control heeft.
Het is een gevoel. Ik kan het natuurlijk niet bewijzen.
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Streetbox

Bericht door RedStrom »

+1
Een must voor alle K-modellen.
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Thijs
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 10-10-2010, 21:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650

Re: Streetbox

Bericht door Thijs »

Ik heb er sinds kort een streetbox onder zitten. De eerste rit van 100km voelde goed, vooral achter is het beter dan met de standaard demper. De voorkant is vrij hard op verkeersdrempels, waarschijnlijk doordat er dikkere olie in de vork zit dan standaard, 15W ipv 10W. Daardoor heb je meer ingaande demping, waardoor de vork m.i. niet snel genoeg kan inveren om flinke bulten goed te verwerken. Ik ga de gaten voor de ingaande demping in de damping rods nog iets vergroten om dit te verbeteren. Maar eerst een testritje door de Ardennen naar Luxemburg om te testen hoe het werkt op echte stuurwegen. Het kan ook nog zijn dat ik nu harder over bulten rijdt dan eerst :)

Dunnere olie wil ik nu niet omdat de uitgaande demping ok is. Overigens had de voorvork dit effect al met de standaard veren en 10W olie, maar wat minder sterk. De veren voor zijn voor mij prima, de motor duikt nu minder bij het remmen vanaf hogere snelheden.

Ik heb gekozen voor een streetbox omdat een achterschokdemper niet het eeuwige leven heeft, mijn 650 is nu 8 jaar oud. Hiermee sla ik 2 vliegen in 1 klap sla: veren die passen bij mijn gewicht van 95kg en regelmatig 20kg bagage én weer fatsoenlijke demping.
Tatanka

Re: Streetbox

Bericht door Tatanka »

Ik laat eind deze maand bij de dealer (Hyperpro) een Streetbox set plaatsen. Hoe werkt zo'n vering dan als je Off The Road rijdt? Ik heb begrepen van Hyperpro, dat je de vering dan ook makkelijk slapper kan stellen, net als een ESA systeem, alleen handmatig.
Tatanka

Re: Streetbox

Bericht door Tatanka »

Super weg ligging, ik kan deze set iedereen aanbevelen.
Plaats reactie