garantie

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Lambik

garantie

Bericht door Lambik »

hallo ik heb mijn DL 650 in sept 2012 nieuw gekocht en mijn garantie loopt nog tot sept 2015, maar nu heb ik gezien dat mijn voorvork begint te roesten en heb begrepen
dat ze daarop kunnen gaan lekken...maar valt dit nu ook onder de garantie???
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: garantie

Bericht door Iron Horse »

Ik zou zeggen van wel. Maar daar is een jaar of 8 geleden al een hele discussie over geweest. Zie "Doodziek van roest ....". Peter heeft dat nog eens opgepakt en de resultaten daarvan zijn tot in Japan bij de fabriek geweest. Het zal voornamelijk afhangen van de coulance van je dealer. Zet hij zich ervoor in dan heb je goede kans dat je het onder garantie vergoed krijgt. Als het aan Nimag/Suzuki ligt dan is het "verwaarloosd onderhoud". Die zeggen dat het hard verchroomd is en dat dit niet zomaar aangetast wordt. Wel dus. Wanneer je er zelf iets mee wilt aanvangen dan kun je de kratertjes met het fijnste watervaste schuurpapier bewerken en daarna met motorolie insmeren. Dat heeft bij mij destijds wel geholpen en de keerringen zijn er niet door gaan lekken. En verder regelmatig controleren en ingesmeerd houden.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Lambik

Re: garantie

Bericht door Lambik »

dank je wel Rob... :duim:
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: garantie

Bericht door Eikie »

Niet helemaal in lijn met dit topic, maar als ik jou was zou ik alles vastleggen en snel contact opnemen met jouw dealer.
Mogelijk valt er binnen de garantie nog wel wat te regelen. Nadat de garantie verlopen is wordt het een hele uitdaging !

Ik ben momenteel met Nimag in contact over een roestgevalletje aan de uitlaat.
Na ruim 3 jaar en 30000 mooi weer kilometers ziet de uitlaat er dus zo uit.

Afbeelding

Eerste antwoord van Nimag was een standaard briefje met medeleven dat mijn uitlaat getroffen was door de roestduivel. Helaas dus een afwijzing en wordt mij geadviseerd om voor eventuele coulance contact op te nemen met mijn dealer Marc Hoegee. Alsof hij er wat aan kan doen dat de uitlaat roest.
Vreemd dat na het verlopen van de 3 jaar garantie de importeur de handen haalt van haar product. Lijkt er op dat Suzuki niet met 100% achter de kwaliteit van haar eigen producten staat.

Wordt vervolgd
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: garantie

Bericht door Iron Horse »

Ik denk dat je daar weinig aan kunt doen. Zal wel bij elke uitlaat gebeuren die niet van RVS is. Lijkt me bij voorbaat een verloren zaak. Maar wie weet ga jij het wel voor elkaar krijgen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Alive
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 10-10-2011, 18:32
Mijn motor is een: V-Strom DL 650 AL 4 + V-Strom DL 650 AL 2
Woonplaats: Lelystad

Re: garantie

Bericht door Alive »

De voorpoten van onze Dl650 L2 begon ook te roest te vertonen en zijn vorig seizoen zonder problemen onder garantie vervangen.
Gebruikersavatar
Oussie
Berichten: 170
Lid geworden op: za 28-12-2013, 12:46
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
Contacteer:

Re: garantie

Bericht door Oussie »

Kan bij mij nog niets ontdekken gelukkig.

@rene, eis gewoon een skidplate :duim:
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: garantie

Bericht door Eikie »

Tweede afwijzing van Nimag binnen. Voor een coulanceregeling moet ik contact opnemen met mn dealer. In dit geval Hoegee. Marc heeft inmiddels laten weten wel een after market uitlaat voor mij te hebben en daar over te praten valt.

Hoegee een keurige dealer, Suzuki een betrouwbaar merk, wou dat ik dat ook van de importeur kan zeggen.

Op mijn vorige motor een BMW G650Xcountry heb ik na de garantieperiode een nieuw contactslot met startonderbreker en een remschijf volledig vergoed gekregen. Tja tis BMW maar de importeur deed niet moeilijk. Ik begrijp dat ik geen appelen met peren moet vergelijken maar Nimag maakt zich er wel heel makkelijk vanaf.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
BlackStromSoes
Berichten: 23
Lid geworden op: za 21-02-2015, 11:16
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L2 (2012)

Re: garantie

Bericht door BlackStromSoes »

Lambik schreef:hallo ik heb mijn DL 650 in sept 2012 nieuw gekocht en mijn garantie loopt nog tot sept 2015, maar nu heb ik gezien dat mijn voorvork begint te roesten en heb begrepen
dat ze daarop kunnen gaan lekken...maar valt dit nu ook onder de garantie???
Ook mijn L2 heb ik in sept 2012 aangeschaft met ook nog zo'n 5 maanden garantie.
Ruim een jaar geleden zag ik ook opeens roest op de voorpoten heb ik het met Belgom chroom weggepoetst, blijven wel hele kleine kratertjes achter echter zo minimaal dat ik denk dat het geen kwaad kan voor de keerringen, heb het op tijd gezien.
Sindsdien houd ik de voorpoten ook ingesmeerd met motorolie. Kwalitatief gezien toch wel een minpuntje van deze Soes.

Afbeelding
Plaats reactie