stuur

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Strombert
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 14-09-2005, 18:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 GT K5
Woonplaats: Apeldoorn

stuur

Bericht door Strombert »

Hi the hi,heeft iemand misschien ervaring met het plaatsen van een ander stuur ? :?:
fly with the EAGLE or scratch with the CHICKEN
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Nee, maar verwacht je daar dan problemen mee? Zolang de kabels lang genoeg zijn lijkt me dat je geen problemen hebt te verwachten. Zijn de kabels relatief kort dan maak je eerst de middenbevestiging los zodat je het stuur meer ruimte geeft t.o.v. de kabels. Let erop dat je bij de trillingsdempers niet de schroef er helemaal uitdraait, anders valt de moer aan het uiteinde in je stuur. In dit geval niet zo erg als je het stuur er toch afhaalt, maar in alle andere gevallen een erg onprettige ervaring.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Iron Horse op vr 07-10-2005, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Strombert
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 14-09-2005, 18:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 GT K5
Woonplaats: Apeldoorn

Bericht door Strombert »

Ik heb er geen probleem mee, maar een maat van mij heeft op zijn TDM een lager stuur gemonteerd,dat bevalt hem prima. Ik heb bij de Strom het idee dat je het stuur beter kunt kunt laten voor wat het is. Maar misschien heeft iemand daar een ander idee over,.... :shock: :idea:
fly with the EAGLE or scratch with the CHICKEN
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

gewoon ff hier kieken: http://11109.rapidforum.com/topic=103577920557" onclick="window.open(this.href);return false;

groeten
v-scorpio

Bericht door v-scorpio »

Heb zelf een Magura X-line stuurtje laten monteren... schitterend gewoon! Looks, directer insturen, houding iets meer naar voren... gewoon andere motor! Doen! :D
Niet veel aanpassingen nodig, kabels enz. zijn al ok. Enkel vervalstukken ( ook verkrijgbaar bij Touratech) op de originele stuurklemmen omdat de Magura in het midden dikker is.
Gebruikersavatar
Strombert
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 14-09-2005, 18:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 GT K5
Woonplaats: Apeldoorn

Bericht door Strombert »

Bedankt voor de reacties, ik denk dat ik het boven aan mijn lijstje zet (5 dec.). Een mooi donker blauw titanium stuur ,smul,smul. :P :P :wink:
fly with the EAGLE or scratch with the CHICKEN
wr450

Stuur

Bericht door wr450 »

Foto,foto,foto
Ik willen zien
Ik willen kijken
Het orginele stuur vind ik niet zo'n succes...is niet mooi.
Ben erg benieuwd naar het dikkere stuur.

Chiel
v-scorpio

Bericht door v-scorpio »

Dit zijn de specificaties van het Magura-stuur.

Magura X-Line bars - type EX
prijs ca 100 euro bij onder meer Touratech
Height: 4.7in. + 0.6in. (120mm + 15mm clamps), Width: 31.3in. (795mm), Pullback: 3.4in. (87mm), Center: 5.3in. (135mm)
Bandit

Bericht door Bandit »

v-scorpio schreef:Dit zijn de specificaties van het Magura-stuur.

Magura X-Line bars - type EX
prijs ca 100 euro bij onder meer Touratech
Height: 4.7in. + 0.6in. (120mm + 15mm clamps), Width: 31.3in. (795mm), Pullback: 3.4in. (87mm), Center: 5.3in. (135mm)
Doe er maar een "plaatje van", ik ben reuze benieuwd. :lol:

8)
v-scorpio

Bericht door v-scorpio »

klik maar door naar dit hier:

http://11109.rapidforum.com/topic=111077920557" onclick="window.open(this.href);return false;

keuze zat...
Gebruikersavatar
Strombert
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 14-09-2005, 18:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 GT K5
Woonplaats: Apeldoorn

Bericht door Strombert »

Weer een paar maanden later, hoe gaat het met inparkeren, geen problemen met de spiegels, dat je het ruitje raakt. Ik zit nog een beetje te peinzen of ik het stuur iets naar achteren moet plaatsen en of de bedradingen en remleingen lang genoeg zijn, :roll: :? :) :lol: :D :idea:
fly with the EAGLE or scratch with the CHICKEN
v-scorpio

Bericht door v-scorpio »

Ik heb geen enkel probleem met de spiegels tegen de ruit of zo. Verlengingen van leidingen en/of kabels hoeft niet, past perfect. Ik heb een model K3 en ik weet niet hoe het dan zit met de modellen vanaf k4 ( iets andere kuip, andere ruit...). Ik zou in elk geval geen ander stuur meer willen...
Gebruikersavatar
Strombert
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 14-09-2005, 18:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 GT K5
Woonplaats: Apeldoorn

Bericht door Strombert »

Welke clambs heb jij gebruikt, iets hoger of iets naar achter. Zelf zit ik te denken aan iets naar achter. :wink: :P
fly with the EAGLE or scratch with the CHICKEN
v-scorpio

Bericht door v-scorpio »

Ik heb de clambs gebruikt die bij Touratech vermeld staan als deze die passen op bijna alle Japanse motoren. Het magurastuur komt daardoor iets hoger te staan, maar de hoogte komt dan overeen met deze van het origineel stuur. Je zit iets meer naar voor, maar dat merk je bijna niet, tenzij bij het rijden waar je iets minder wind pakt en je houding iets sportiever aanvoelt. Het is even wennen, maar na een dag of twee wil je niets anders meer. Dit stuur is echter - zoals het origineel trouwens ook - niet gemaakt voor mensen met korte armpjes ...
Gebruikersavatar
Strombert
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 14-09-2005, 18:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 GT K5
Woonplaats: Apeldoorn

Bericht door Strombert »

Verder ook geen problemen met de handle,s tegen de kuip? De reden waarom ik mijn stuur zo wil hebben is dat ik dan het idee krijg dat mijn duo wat meer ruimte heeft,tussen mij en de koffer...... :lol: :lol: ervaring? Vogens mij zijn dit stuur en de clambs ook te koop bij Polo

http://www.polo-motorrad.de" onclick="window.open(this.href);return false; site 520,

Komt dit ongeveer overeen, ik wil er binnenkort weer naar toe :wink: :wink:
fly with the EAGLE or scratch with the CHICKEN
v-scorpio

Bericht door v-scorpio »

Dit heb je correct Strombert... en als je iets meer naar voor zit - zoals ik al schreef - dan is het logisch dat achter je er ook iets meer plaats is... Ervaring bij duo-rijden is dat je gevoel met de weg ook beter is door het erg sterke, maar lichte stuur. Bij file-verkeer en in de stad heb je iets meer controle, echt zoals bij een fiets...
Gebruikersavatar
Strombert
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 14-09-2005, 18:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 GT K5
Woonplaats: Apeldoorn

Bericht door Strombert »

Bedankt voor de informatie, ik ga ermee aan de gang. Ik heb zelf ook sterk het idee dat het een verbetering zal zijn. Als jou nog wat te binnen schiet wat belangrijk is, hoor ik het graag,

nog veel plezier met de Strom :wink:
fly with the EAGLE or scratch with the CHICKEN
Jantje

Bericht door Jantje »

ik heb vandaag mijn vstrom binnen gebracht voor het plaatsen van een (gouden) aluminium stuurtje.
vrijdag zou ik hem terug hebben ...
Gebruikersavatar
Strombert
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 14-09-2005, 18:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 GT K5
Woonplaats: Apeldoorn

Bericht door Strombert »

Ik ben benieuwd, fotootje :lol: :wink:
fly with the EAGLE or scratch with the CHICKEN
Gebruikersavatar
Strombert
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 14-09-2005, 18:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 GT K5
Woonplaats: Apeldoorn

Bericht door Strombert »

Ik heb mijn stuur vervangen door een Hi Q stuur van Polo, 78 cm. Zonder ophoog stukken, het past allemaal precies. Het voelt perfect, ik zit nu iets meer naar voren zodat mijn duo ook iets meer lucht heeft. Daarbij heb ik mijn motor ook iets opgehoogd met een hoherlegung van Bikefarm. Nu heb ik dus een All Road Superbike. Echt een aanrader voor lange mensen (of strakke stuurders). Ikzelf ben 1.94m. :D :D :wink: :!:
fly with the EAGLE or scratch with the CHICKEN
Plaats reactie