Remreservoir achter vochtig

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Ivor
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 20-05-2012, 09:57
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A (2008) Black Rhino
Woonplaats: Maastricht

Remreservoir achter vochtig

Bericht door Ivor »

Hoi,

Heb remblokken achter vervangen. Door terugduwen van remzuiger is het remvloeistofniveau wat hoog geworden dus beetje remvloeistof weggezogen. Daarna rubber membraan en deksel weer geplaatst. Nu merk ik dat er tussen deksel en remreservoir steeds wat remvloeistof zweet. Geen druppels maar toch beetje vochtig. Neem toch aan dat dit niet hoort ? Moet toch helemaal droog zijn he? Heb nu maar nieuw membraan besteld. Of is beetje "remzweet" normaal ? Zie wel dat er heel klein kanaaltje in deksel zit.

Groet,
Ivor.
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: Remreservoir achter vochtig

Bericht door Soesko »

Systeem moet helemaal vloeistofdicht zijn, dus 'remzweet' is niet normaal.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Remreservoir achter vochtig

Bericht door Iron Horse »

Ik zou inderdaad ook de boel dan maar vervangen. Zweten is niet normaal bij je remklauwen. Waar vloeistof uit kan, kan lucht en vocht weer in en dat is iets dat je juist bij je remmen niet wilt.

Edit.
Ik zit het nog eens (goed) te lezen, maar het zweet bij het deksel van je reservoir. Daar wordt geen druk opgebouwd of zo. Daar zou het hooguit vuil kunnen zijn waardoor er door capillaire werking wat vloeistof naar buiten komt. Ik zou het er daar ook niet uit willen hebben aangezien het agressief spul voor je lak is, dus nog steeds vervangen, maar het kan voor de remwerking geen kwaad. Feit blijft wel dat er nog steeds lucht en vocht naar binnen kan komen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Ivor
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 20-05-2012, 09:57
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A (2008) Black Rhino
Woonplaats: Maastricht

Re: Remreservoir achter vochtig

Bericht door Ivor »

Het membraan dat er in zit lijkt niet kapot of zo maar kan zo 123 niet bedenken wat anders de oorzaak zou moeten zijn. Potje, membraan en dekseltje, meer zit er niet in of op. En remvloeistof staat stukje onder max-streep dus dat kan t ook niet zijn.

@ Rob: ja, achterrem zelf werkt prima met de nieuwe blokjes, geen probleem

Groet,
Ivor.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Remreservoir achter vochtig

Bericht door PDvD »

Als het ook maar een beetje lek is komt er water bij. Remvloeistof is behoorlijk hydraufiel waardoor het water aantrekt en als je iets niet wilt is het water in je remvloeistof.... Oftewel, membraam vervangen, oude olie eruit pompen en geheel nieuw vullen weer.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Plaats reactie