Pagina 1 van 1

Rubbers in achterwiel

Geplaatst: di 05-08-2014, 09:05
door PDvD
Als ik het blok waar mijn achtertandwiel aan vast zit in de rubbers van het achterwiel leg dan zit daar redelijk wat speling op. Denk dat ik dit ding (als het wiel plat ligt) zo 0,5 tot 1 cm vrije slag heeft voordat de metalen blokken pas de rubber dempingsblokken raken. Is dit normaal of slijtage? Hoort het blok (met daaraan het achtertandwiel) strak in de rubbers te zitten? Mijn Strom heeft nu 102.000 gelopen om even een indicatie van de levensduur dat deze blokken er in zitten aan te geven. En zijn deze makkelijk te vervangen?

Re: Rubbers in achterwiel

Geplaatst: di 05-08-2014, 14:07
door Diekstra
Volgens mij is dat een combinatie van een constructie fout en slijtage, er is meer over te lezen op http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,6354.0.html
Zelf vervangen zou volgens mij niet zo moeilijk moeten zijn.

Re: Rubbers in achterwiel

Geplaatst: di 05-08-2014, 20:43
door Iron Horse
Als ik het zo op de micro fiches zie (absorbers nr. 6-1 en 6-2) dan moet het niet moeilijk zijn ze uit te wisselen en de kosten zijn het ook niet. Bij mijn 650 zit er nul komma nul speling op/in.

Re: Rubbers in achterwiel

Geplaatst: wo 06-08-2014, 07:53
door PDvD
Zal eens een lijstje gaan maken wat ik allemaal nodig heb... de bout die vooraan door de tank gaat was ik ook ineens kwijt tijdens het rijden. Ja deze zat goed vast, maar denk door het offroaden toch kapot gebroken ofzo :s

Re: Rubbers in achterwiel

Geplaatst: wo 06-08-2014, 08:42
door Diekstra
Iron Horse schreef:Als ik het zo op de micro fiches zie (absorbers nr. 6-1 en 6-2) dan moet het niet moeilijk zijn ze uit te wisselen en de kosten zijn het ook niet. Bij mijn 650 zit er nul komma nul speling op/in.
Bij CMS zijn ze 8,50 per stuk, misschien dat je dealer ze nog wel goedkoper kan leveren?

Re: Rubbers in achterwiel

Geplaatst: wo 06-08-2014, 14:04
door PDvD
Ik zie echter 2 verschillende... hoeveel heb je er van elke nodig? ze lijken in het wiel hetzelfde namelijk.

Re: Rubbers in achterwiel

Geplaatst: wo 06-08-2014, 14:09
door Iron Horse
Ik weet niet wat het verschil is tussen die 2 en welke waar zit.

Afbeelding

Re: Rubbers in achterwiel

Geplaatst: wo 06-08-2014, 14:13
door Diekstra
Volgens mij heb je 5x 6-1 of 5x 6-2 nodig. In het plaatje staat alleen "6" volgens mij is er een verbeterde versie van het rubber uitgebracht door Suzuki, wellicht ivm de slijtage problemen. Hier zie je dat het rubber met het hogere artikelnummer op latere DL modellen gebruikt is.

http://www.partzilla.com/parts/detail/s ... 35F00.html
http://www.partzilla.com/parts/detail/s ... 35F10.html

Re: Rubbers in achterwiel

Geplaatst: wo 06-08-2014, 14:14
door Iron Horse
Zou inderdaad kunnen, ik lees ook over een verbeterde versie.

Hier nog een complete wissel in beeld.

Re: Rubbers in achterwiel

Geplaatst: wo 06-08-2014, 14:32
door Iron Horse
Je moet even hier kijken bij het juiste jaartal. Er worden namelijk 3 verschillende artikelnummers genoemd.

Re: Rubbers in achterwiel

Geplaatst: wo 06-08-2014, 21:53
door PDvD
Iron Horse schreef:Zou inderdaad kunnen, ik lees ook over een verbeterde versie.

Hier nog een complete wissel in beeld.
Das wel heeel erg uitgebreid... basis handeling van wiel er uithalen in 100 stappen... lol...

Re: Rubbers in achterwiel

Geplaatst: do 07-08-2014, 19:13
door PDvD
Nieuwe rubbers zijn besteld. Ben benieuwd wat het op gaat leveren. En tegelijk ook maar wat andere boutjester vervanging besteld. De ophanging vanmijn tank was ik ook onderweg verloren... leuk dat offroad rijden ;)

Re: Rubbers in achterwiel

Geplaatst: di 12-08-2014, 22:29
door PDvD
En vervangen... Situatie met oude rubbers:

[youtubehd]http://www.youtube.com/watch?v=iadgb3TmQbI[/youtubehd]

Ding viel er zo uit en een bak speling waar je u tegen zegt.

En nieuwe situatie. Rubbers vervangen en alleen met vet kreeg ik het tandwielding er nog in dus alles zit een hoop strakker.

[youtubehd]http://www.youtube.com/watch?v=X3mt-k41bH4[/youtubehd]

Re: Rubbers in achterwiel

Geplaatst: wo 13-08-2014, 11:30
door Diekstra
Zit inderdaad een fors verschil in! Merk je ook een verschil met rijden?

Re: Rubbers in achterwiel

Geplaatst: wo 13-08-2014, 11:33
door PDvD
Nog geen tijd gehad om te rijden. Gister ook bezig geweest met ander projectje wat af moest... Mijn vespaatje :)

Re: Rubbers in achterwiel

Geplaatst: di 26-08-2014, 14:13
door Sanscorp
dat MOET haast wel te merken zijn als je het zo ziet.
welke heb je uiteindelijk besteld?

Re: Rubbers in achterwiel

Geplaatst: wo 27-08-2014, 08:57
door PDvD
Gewoon naar motorzaak gegaan en die hebben opgezocht welke ik moest hebben. Oude eruit getrokken, (natuurlijk kapot getrokken, nieuwe ingevet en er in geduwd en klaar. Schijnt verschil in bouwjaar te zijn wat er in moet. En ja... ondanks dat ik maar een meter of 100 gereden heb tot nu toe merkte ik het zeer zeker!

Re: Rubbers in achterwiel

Geplaatst: zo 21-09-2014, 11:04
door PDvD
Zo , gister even op en neer naar Schiphol. Geen mooie leuke rit maar je moet wat zonder auto dus op de Strom. Boring snelweg, maar wat een verschil zeg! Veel minder rammeling trilling schokken etc... :)

Re: Rubbers in achterwiel

Geplaatst: zo 21-09-2014, 20:01
door Sanscorp
Welke rubbers heb je nu waar besteld?
En als ik zo vrij mag zijn: wat waren de kosten?

Re: Rubbers in achterwiel

Geplaatst: zo 21-09-2014, 20:41
door PDvD
Rubbers zijn afhankelijk van het bouwjaar. Ik heb bij de dichtbijzijnde motorzaak (Van Meel in Made in mijn geval) rubbers besteld voor mijn bouwjaar (welke dat zijn zien hun in de database). Kosten geloof ik iets van 45 euro.

Re: Rubbers in achterwiel

Geplaatst: zo 21-09-2014, 20:55
door Sanscorp
ok de moeite waard dus als er speling op zit.
Ik zal ze eens goed controleren, bedankt! ;)

Re: Rubbers in achterwiel

Geplaatst: zo 18-06-2017, 21:06
door RedStrom
Hoe lang gaan die dingen mee eigenlijk?
Ik zit bijna op 50000 km en er is een beetje speling te constateren.
Dezelfde gaan in de 650 en de 1000?
Ik begin steeds meer te twijfelen of de 1000 wel 100 pk en 100 Nm aankan.

Re: Rubbers in achterwiel

Geplaatst: zo 18-06-2017, 23:11
door Eikie
Gebruik je die 100 pk en 100 Nm dan ?

Re: Rubbers in achterwiel

Geplaatst: zo 18-06-2017, 23:56
door RedStrom
Niet als jij meerijdt.

Re: Rubbers in achterwiel

Geplaatst: zo 18-06-2017, 23:57
door Aad900
:roll: :o)

Re: Rubbers in achterwiel

Geplaatst: ma 19-06-2017, 07:19
door Sanscorp
Ik was een beetje cheap ass en heb de ruimte opgevuld met stukjes binnenband. Werkt ook prima en kost je 2 euro.

Re: Rubbers in achterwiel

Geplaatst: zo 25-06-2017, 08:06
door Ebrostrom
Ja totdat t n keertje fout gaat...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Rubbers in achterwiel

Geplaatst: zo 25-06-2017, 08:29
door Valetek
Een versleten transmissie demper kan zelfs voor probleem tot aan de versnellingbak zorgen. Wordt vaak vergeten maar pak het ook mee ( preventief ) met een grote beurt ( ik vervang ze rond de 50.000/6o.000 km )

Re: Rubbers in achterwiel

Geplaatst: zo 25-06-2017, 09:27
door Eikie
Eikie schreef: zo 18-06-2017, 23:11 Gebruik je die 100 pk en 100 Nm dan ?
Hmm ik zie nu pas mijn beetje kromme vraag... dus hoe vaak gebruik je vol vermogen?

Continue 100 pk / 100 Nm op het achterwiel is namelijk onmogelijk. De rubbers zijn er om de pieken op te vangen zodat andere elementen, zoals lagers, keerringen, ketting en versnellingsbak gespaard blijven.