Lichten van de tank.

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Lichten van de tank.

Bericht door Iron Horse »

Vandaag even ijverig geworden en een vrije middag genomen om wat te sleutelen aan de Strom. Voordien had ik de tank er nog niet afgehad, maar wel alle handelingen al enkele malen gelezen in de handleiding en het werkplaatshandboek.

Nu zijn er onder jullie die de tank er al vaker af gehad hebben, dus misschien dat jullie me hierin kunnen bijpraten.

Als ik volgens de boeken werk en ik wil enkel bij de bougie komen dan moet ik de tank lichten en er dat passtuk tussenzetten. Wat mij opviel is dat als je de voorgeschreven schroeven en nieten verwijdert dat er dan niet echt een soepele beweging met de tank valt te maken en al het plaatwerk nog behoorlijk in de weg zit. Maar dat tot daar aan toe. Wat eigenlijk niet zonder fors geweld te doen is (heb het niet doorgezet want hij moest er toch helemaal af) dat als je het passtuk er tussen wilt zetten de tank halverwege al blokkeert en er veel te weinig ruimte is om het er tussen te plaatsen. Wat blijkt, is dat aan de scharnierzijde de 2 stootnokken al door de tankbevestiging zijn bereikt als je halverwege bent. Wil je verder gaan dan wordt de boel verbogen.

Doe ik iets verkeerd of zie ik iets over het hoofd? Ik heb in ieder geval alle beplating (okay plastic) eraf gehaald en de tank zelf ook want dat werkt een stuk gemakkelijker. En is sowieso nodig om het luchtfilter eruit te halen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Pink

Bericht door Pink »

Toen mij v-strom 2 dagen oud was heb ik alle beplating en tank er af gehaald om het hele geval in de wd40 en vaselinespray te zetten. Dit naar aanleiding van de nodige roestperikelen hier op het forum.
De tank lichten kostte me weinig moeite. Ik moest wel even uitvogelen wat je nou met dat steunplaatje moest doen maar dat wees zich vanzelf. Het ging verder moeiteloos.
Heb je de "scharnierbout" wel los gedraaid?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Pink schreef:...
Heb je de "scharnierbout" wel los gedraaid?
Ja dan heb je idd de ruimte wel, maar zonder dat naar mijn ervaring is het maar niks. Die handeling wordt er ook niet bij vermeld wanneer het alleen maar om lichten gaat en niet om verwijderen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie