Knop achtervering
Knop achtervering
Hoi, er zit een knop voor de achtervering. Is dat voor de vering stugger of losser te zetten? Hoeveel standen heeft deze knop en kan ik het ook ergens aflezen hoe hij staat? Ik heb namelijk het idee dat ik hem door kan draaien. Gr Marcel
- Marvinjsn
- DL650 berijder
- Berichten: 129
- Lid geworden op: do 15-12-2011, 15:16
- Mijn motor is een: BMW R1150RT (2003)
- Woonplaats: Barendrecht
Re: Knop achtervering
Gaat beide kanten op, je kan dus linksom en rechtsom draaien, je zet de achterveer er stugger of soepeler mee, weet ff niet meer welke kant op wat is.
Op de achterveer, onderste gebied, staan streepjes waaraan je kan zien hoever hij uit of in staat, meer streepjes is veer omhoog-stugger, minder streepjes is veer lager-soepeler. Ik heb hem standaard op 3e streepje staan, als mijn vrouw achterop gaat zet ik hem helemaal bovenaan, 5e streepje.
Groet, Marvin
Op de achterveer, onderste gebied, staan streepjes waaraan je kan zien hoever hij uit of in staat, meer streepjes is veer omhoog-stugger, minder streepjes is veer lager-soepeler. Ik heb hem standaard op 3e streepje staan, als mijn vrouw achterop gaat zet ik hem helemaal bovenaan, 5e streepje.
Groet, Marvin
Ex-V-Strom rijder
- Marvinjsn
- DL650 berijder
- Berichten: 129
- Lid geworden op: do 15-12-2011, 15:16
- Mijn motor is een: BMW R1150RT (2003)
- Woonplaats: Barendrecht
Re: Knop achtervering
Vergeet nog te melden, moet wel stoppen met draaien op een gegeven moment, aan beide kanten.
Ex-V-Strom rijder
Re: Knop achtervering
Kleine correctie: de stugheid van de veer kun je hiermee niet instellen; die is nl. bij de achtervering constant en afhankelijk van de veerconstante. Wat je met de knop instelt is de veervoorspanning oftewel de postitieve en negatieve veerweg (postief is de afstand waarover de veer samengedrukt kan worden bij het inveren en de negatieve veerweg is de afstand waarover de veer kan ontspannen bij het uitveren). Uiteraard zijn die veerwegen afhankelijk van de belasting. Rijd je alleen of met duo/bagage, etc.Marvinjsn schreef:Gaat beide kanten op, je kan dus linksom en rechtsom draaien, je zet de achterveer er stugger of soepeler mee, weet ff niet meer welke kant op wat is.
Op de achterveer, onderste gebied, staan streepjes waaraan je kan zien hoever hij uit of in staat, meer streepjes is veer omhoog-stugger, minder streepjes is veer lager-soepeler. Ik heb hem standaard op 3e streepje staan, als mijn vrouw achterop gaat zet ik hem helemaal bovenaan, 5e streepje.
Groet, Marvin
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7822
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Knop achtervering
Zit er toevallig niet een schroef onder in de cilinder waarmee je de demping kan stellen ?
Bij de L2 in ieder geval wel.
Bij de L2 in ieder geval wel.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Spurm
- Berichten: 1521
- Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
- Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
- Contacteer:
Re: Knop achtervering
Naar rechts draaien is meer spanning, ik heb altijd op maximaal staan... (gewicht kwestie )
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4868
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700
Re: Knop achtervering
Er staat high en los op de knop. Wijst zich vanzelf.
Zie ook je boekje, of het werkplaatshandboek dat op dit forum te downloaden is.
Zie ook je boekje, of het werkplaatshandboek dat op dit forum te downloaden is.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...) + DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...) + DL650 2011 (2023-...)
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: Knop achtervering
Mss meer naar voren gaan zitten………op de ktm werkte dat ook….NOT! (iets met idiote locatie brandstofslang )Spurm schreef:Naar rechts draaien is meer spanning, ik heb altijd op maximaal staan... (gewicht kwestie )
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
- Spurm
- Berichten: 1521
- Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
- Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
- Contacteer:
Re: Knop achtervering
Klein Technisch Mankement
Maar met de strom zit ik ook altijd met de balletjes op de tank
Maar met de strom zit ik ook altijd met de balletjes op de tank
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p