Griekse forkbrace voor € 55 in huis.

Frame, vering, ketting etc
Margon
Berichten: 1052
Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
Woonplaats: s`Gravendeel

Re: Griekse forkbrace voor € 55 in huis.

Bericht door Margon »

Eindelijk tijd om de forkbrace te monteren, Draai ik met de hand een bout verrot. Met een hand inbusdraaier nog wel , zoveel kracht zet je daar ook niet mee.

De griek maar eens mailen.
:-)}650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Griekse forkbrace voor € 55 in huis.

Bericht door Iron Horse »

Het is niet nodig je bericht op 2 verschillende plekken te plaatsen (cross posting), hier was voldoende geweest.

Draai je de schroefdraad in de brace aan gort of de 6-kant in de kop? In geval van het kapot draaien van de schroefdraad kun je er een M5 schroefdraad in tappen. Moet je ook de kopkant wat opboren anders past die er niet mooi in. Het was het eerste dat me opviel t.o.v. de brace van Rick. Inmiddels heeft de Griek een dikkere versie met M5 schroeven in productie. Of is die van jou al de nieuwe versie?

Edit: Bij een M4 boutje is een aandraaimoment van tussen de 2,4 en 4,1 Nm het maximale aanhaalmoment afhankelijk van het materiaal en de wrijvingscoëfficiënt. 4,1 Newtonmeter is slechts ca. 0,4 kilogrammeter. Zelfs met een imbussleuteltje van 10 cm lang zet je daar moeiteloos een kracht op van 4 of meer kilo, wat overeenkomt met 0,4 kilo op een meter. Dus met de hand zeer snel overtroffen. Daar geldt dan ook bij handvast is meer dan voldoende. Je moet het alleen wel even weten.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Margon
Berichten: 1052
Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
Woonplaats: s`Gravendeel

Re: Griekse forkbrace voor € 55 in huis.

Bericht door Margon »

De brace zit erop.
De kwestie van de afgebroken bout is goed afgehandeld met de verkoper.
Het past goed en is makkelijk te plaatsen.
Kwa rij gedacht , merk best wel veel in het bochtenwerk (positiever ), op de snelweg is het trillende stuur als je met een grote topkoffer rijdt vrijwel weg.

Ben er tevreden mee
:-)}650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel
Cosmo
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 15-01-2014, 22:40
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 K8

Re: Griekse forkbrace voor € 55 in huis.

Bericht door Cosmo »

I want to inform you that the discount coupons are no longer in use. Insted the webshop prices are with 20% discount.

Thank you
Plaats reactie