Schokbreker achter en voorveren vervangen
- Pdendrijver
- Berichten: 104
- Lid geworden op: ma 02-04-2018, 20:45
- Mijn motor is een: DL650 - 2009
- Woonplaats: Rijen
- Contacteer:
Schokbreker achter en voorveren vervangen
Ik ben aan het overwegen om de vering aan te pakken van de Strom. En dan maar gelijk goed, hyperpro progressieve voorveren en een nieuwe achterschokbreker en veer.
Wie heeft dit klusje eerder gedaan? Ik heb het ooit gedaan bij mijn GTR1000, maar dat was een veel simpelere motor natuurlijk. Daar hoefden de voorpoten niet eens uit de motor.
Ik vraag me af of ik nog speciale dingen tegen ga komen.
Werkplaatshandboek heb ik, en daar ziet het er redelijk simpel uit, maar wat pointers van mensen die ervaring hebben zou welkom zijn.
Ik hoor graag de ervaringen! Ondanks dat ik redelijk wat aan oude brikken heb gesleuteld, tot een blokwissel van een XJ900F aan toe, merk ik dat ik wat sleutelvrees heb met een dure en mooie motor.
Oh, ABS versie trouwens, ik heb begrepen dat dat voor complicaties kan zorgen.
Wie heeft dit klusje eerder gedaan? Ik heb het ooit gedaan bij mijn GTR1000, maar dat was een veel simpelere motor natuurlijk. Daar hoefden de voorpoten niet eens uit de motor.
Ik vraag me af of ik nog speciale dingen tegen ga komen.
Werkplaatshandboek heb ik, en daar ziet het er redelijk simpel uit, maar wat pointers van mensen die ervaring hebben zou welkom zijn.
Ik hoor graag de ervaringen! Ondanks dat ik redelijk wat aan oude brikken heb gesleuteld, tot een blokwissel van een XJ900F aan toe, merk ik dat ik wat sleutelvrees heb met een dure en mooie motor.
Oh, ABS versie trouwens, ik heb begrepen dat dat voor complicaties kan zorgen.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4887
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Schokbreker achter en voorveren vervangen
We hebben een zoekfunctie en een how-to sectie.
Daar vond ik viewtopic.php?f=47&t=14467
Er staat vast nog meer her en der. Dit topic als verzamelpunt van alle soortgelijke info is nooit verkeerd.
Daar vond ik viewtopic.php?f=47&t=14467
Er staat vast nog meer her en der. Dit topic als verzamelpunt van alle soortgelijke info is nooit verkeerd.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Pdendrijver
- Berichten: 104
- Lid geworden op: ma 02-04-2018, 20:45
- Mijn motor is een: DL650 - 2009
- Woonplaats: Rijen
- Contacteer:
Re: Schokbreker achter en voorveren vervangen
Thanks! Dat topic had ik inderdaad al gevonden! Ik was vooral benieuwd naar de avonturen die de ABS unit gaat opleveren bij het losmaken van de achterschokbreker.
- Pdendrijver
- Berichten: 104
- Lid geworden op: ma 02-04-2018, 20:45
- Mijn motor is een: DL650 - 2009
- Woonplaats: Rijen
- Contacteer:
Re: Schokbreker achter en voorveren vervangen
Als in, het ging gemakkelijk, of je bent er niet aan begonnen?
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: Schokbreker achter en voorveren vervangen
Ding zit niet in de weg. Je middenbok mogelijk wel. Meestal laat je hen er zo uitzakken aan de onderzijde.
Moet mij ff voor de geest halen of de uitlaat enkel bij een 1000 in de weg zit of ook bij de 650
Moet mij ff voor de geest halen of de uitlaat enkel bij een 1000 in de weg zit of ook bij de 650
Gr. Chiel
-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: do 17-11-2016, 21:08
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 bj 2008
- Woonplaats: Arnhem
Re: Schokbreker achter en voorveren vervangen
voorveren vervangen, geheel volgens beschrijving hyperpro, doe gewoon poot voor poot en het kan niet mis gaan,
manual is ook op het net te vinden
Ik heb zelf de (paarse) veer van de standaard achterschokbreker vervangen, gaat heel goed met spanbanden met een ratelsluiting, zit in de kop een kleine inbus, deze oplossen dan kan de kop iets naar beneden en komt er een veerring vrij, eraf wippen en de schokbreker kan geheel uit elkaar.
wellicht lijkt er na plaaatsen weinig verschil maar ga eens rijden en remmen en vooral met een passagier, geweldig, meer dan waard.
had een hyperpro kit gekocht voor mijn motor. (ik meen rond de 250 euro) olie,veren voor voorpoten en veer voor schokbreker
Schokbreker valt er bijna zo uit als de motor op de bok staat, beetje wiel omhoog met een latje om de bovenste bout eruit te halen.
grt
manual is ook op het net te vinden
Ik heb zelf de (paarse) veer van de standaard achterschokbreker vervangen, gaat heel goed met spanbanden met een ratelsluiting, zit in de kop een kleine inbus, deze oplossen dan kan de kop iets naar beneden en komt er een veerring vrij, eraf wippen en de schokbreker kan geheel uit elkaar.
wellicht lijkt er na plaaatsen weinig verschil maar ga eens rijden en remmen en vooral met een passagier, geweldig, meer dan waard.
had een hyperpro kit gekocht voor mijn motor. (ik meen rond de 250 euro) olie,veren voor voorpoten en veer voor schokbreker
Schokbreker valt er bijna zo uit als de motor op de bok staat, beetje wiel omhoog met een latje om de bovenste bout eruit te halen.
grt
- Pdendrijver
- Berichten: 104
- Lid geworden op: ma 02-04-2018, 20:45
- Mijn motor is een: DL650 - 2009
- Woonplaats: Rijen
- Contacteer:
Re: Schokbreker achter en voorveren vervangen
Spannend. In verband met een komende verhuizing pak ik binnenkort alleen de voorvering aan. De achterveer + demper komt dan later. Hyperpro heeft wel een erg mooie set voor 580 die compleet is. Maar het moet eventjes wachten!
De voorveren moeten met de tips wel gaan lukken, volgens mij is het niet moeilijk.
De voorveren moeten met de tips wel gaan lukken, volgens mij is het niet moeilijk.