dl650 hapert bij constant gas

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Mathijsvm

dl650 hapert bij constant gas

Bericht door Mathijsvm »

Hallo

Ik heb onlangs een dl650 gekocht maar nu merk ik dat de motor inhoud/hapert dat is eigenlijk een beetje over het hele toeren gebied, is dit iets om mij zorgen over te maken? Ik merk niks aan de toerental meter en het motor geluid. en de motor maakt een beetje fluitend geluid en als ik de koppeling inknijp is het weg. In juni dit jaar heeft de motor nog een beurt gehad.

Ik had hier al gezocht op stotteren en haperen maar kon niet specifiek iets vinden over.



Gr mathijs
Leville

Re: dl650 hapert bij constant gas

Bericht door Leville »

Welkom Mathijs. Mogelijk staat je fiets te arm afgesteld. Als dat het geval is, dan zal hij als een zonnetje draaien nadat je hem opnieuw heb laten afstellen.
Mathijsvm

Re: dl650 hapert bij constant gas

Bericht door Mathijsvm »

Dat zou een pak van mijn hart zijn. Wat zou er dan evt afgesteld moeten worden, ik kan het een en ander wel zelf. ik heb ook een carbtune pro.

Heeft er iemand ervaring met de prijs kwaliteit verhouding van jan van sommeren in afferden? Das de dichtsbij zijnde suzuki dealer.
Mathijsvm

Re: dl650 hapert bij constant gas

Bericht door Mathijsvm »

Bedankr voor de snelle reactie. :duim:
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: dl650 hapert bij constant gas

Bericht door Eikie »

Plan een afspraak bij Marc Hoegee in Giessen. Uurtje heen haperen en een uurtje terug met een fijn draaiende machine.
Tis maar een idee.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Mathijsvm

Re: dl650 hapert bij constant gas

Bericht door Mathijsvm »

Haha ik ga morgen naar Groningen op vakantie met de motor. Lekker binnen door. Ik zal de beste man dinsdag eens bellen bedankt voor de tip. :duim:
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: dl650 hapert bij constant gas

Bericht door Soesko »

Dat fluitend geluid is normaal bij een V-strom en waarschijnlijk doet hij dat niet altijd. Het geluid wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de luchtstroom rond de kuip (binnenzijde). Constant een beetje inhouden kan vanalles zijn. De 650 staat er, in tegenstelling tot de 1000, niet om bekend dat de injectie problemen geeft. Ik zou het eerder zoeken in:
-slecht werkende of vervuilde bougie (of verkeerde bougies)
-verstopt luchtfilter
-rotzooi in de tank
-synchronisatie van gaskleppen
-te slap afgestelde ketting
-slechte accu
Met andere woorden controleer eerst zelf eens eea voordat je de motor wegbrengt naar tuner Hoegee.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: dl650 hapert bij constant gas

Bericht door Eikie »

Dat is een goede tip. Marc Hoegee zal dat ook eerst tegen arbeidsloonkosten controleren alvorens hij tot de elektronica overgaat
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Mathijsvm

Re: dl650 hapert bij constant gas

Bericht door Mathijsvm »

Het is meer dat je voelt dat de motor schokt heel lichtjes maar ik voel het wel, ik zal de rekeningen eens na kijken of er een lucht filtertje op staat en wat mag de speling van de ketting zijn?

Dan controleer ik dat ook nog ff voor ik em weg breng.
Bedankt voor het lijstje controle punten.
Meerdere tips ideeën zijn welkom.

:duim:
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: dl650 hapert bij constant gas

Bericht door Soesko »

Volgens het wph: motor op de zijstandaard en dan mag de speling 2 tot 3 cm zijn. Zoek altijd eerst even het strakste punt in de ketting op en meet daar en bij Suzuki altijd even nameten nadat je de moer hebt vastgedraaid (100NM).

Uit het WPH:
ADJUSTING
Loosen or tighten both chain adjusters @ until the chain has
20 - 30 mm (0.8 - 1.2 in) of slack @ in the middle between
engine and rear sprockets. The ends of left and right spacers
must be at the same position on the scales (g) to ensure that
the front and rear wheels are correctly aligned.
Place the motorcycle on its side-stand for accurate adjustment.
After adjusting the drive chain, tighten the axle nut @ to the
specified torque.
Recheck the drive chain slack after tightening the axle nut 0.
Rear axle nut: 100 N-rn (10.0 kgf-rn, 72.5 Ib-ft)
Mathijsvm

Re: dl650 hapert bij constant gas

Bericht door Mathijsvm »

hallo soesko

oke dus niet in het midden tussen de twee tandwielen?

:duim:
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: dl650 hapert bij constant gas

Bericht door Ebrostrom »

Mathijs, volgens mij juist wél: '@ the middle between engine and rear sprockets'. Als ik me niet vergis moet je eigenlijk achter het achterste tandwiel ook nog de ketting naar achter bewegen/trekken.


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7550
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: dl650 hapert bij constant gas

Bericht door Iron Horse »

Jongens, maak het toch niet zo moeilijk. Gewoon ca. 3 cm speling ergens tussen de 2 tandwielen en ja natuurlijk wel even op een paar plaatsen meten. En als je de ketting over je achtertandwiel kunt trekken dan zit je sowieso goed fout.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Mathijsvm

Re: dl650 hapert bij constant gas

Bericht door Mathijsvm »

haha sorry iron horse


ik heb em ondertussen meteen gemeten en op drie plekken zit ie op 2,4 /2,5 cm. dus dat zit wel snor.
ik ga na mijn weekend weg eens ff de rest van de lijst na lopen.
bedankt voor de reacties.

gr Mathijs :duim:
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: dl650 hapert bij constant gas

Bericht door Soesko »

Gooi je tank ook eens vol met verse benzine, want die verouderd tegenwoordig heel snel en wellicht heeft de motor lang stil gestaan.
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: dl650 hapert bij constant gas

Bericht door Bozobin † »

Voeg ook eens een flesje Forte brandstofsysteemreiniger toe, gaat er bij mij iedere beurt bij om de boel goed schoon te houden.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Blue-Rhino

Re: dl650 hapert bij constant gas

Bericht door Blue-Rhino »

Hoi Mathijs, een bekende van de ZZR club nu op het V-Strom forum, kijk ook even de connecties na in bekabeling. Deze willen bij de witte stekkers nog wel eens corroderen. Als ik het zo lees is het inderdaad een afstellingsprobleem. Aan de carbtune heb je denk ik niet veel das meer voor carburateurs en de strom heeft injectie. Veel plezier met je Strom misschien zie ik je als strommer nog eens bij de ZZR club voor een leuke rit.

Gr. Martin
Mathijsvm

Re: dl650 hapert bij constant gas

Bericht door Mathijsvm »

Hey martin

Ja klopt. Ik zal dinsdag even hier en daar gaan informeren over het afstellen qua kosten.
In juni heeft de motor nog een grote beurt gehad en is de ketting en tand wielen vervangen.

Dinsdag weet ik meer. Bedankt voor de informatie.

gr mathijs
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: dl650 hapert bij constant gas

Bericht door Wullebolle »

Met de carbtune heb je ook op de vstrom met injectie nog wel wat lol.
Je kan er bijvoobeeld de twee gaskleppen mee synchroniseren zodat de motor soepel loopt ipv haperig.
O:-)
:mrgreen:
Spooky Action At A Distance !
Mathijsvm

Re: dl650 hapert bij constant gas

Bericht door Mathijsvm »

ik dacht al dat je een injectie motor ook kan afstellen door middel van een carbtune.


ik heb wel in de gaten dat het echt eerst tijd word voor een analoog werkplaatshandboek. meteen een korte vraag tussendoor weet iemand waar je die kan bestellen ik had bij haynes gekeken maar daar stond dl 650 k7 niet tussen. ik ben meer van het analoge boekwerk zeg maar. :duim:

gr mathijs
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7550
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: dl650 hapert bij constant gas

Bericht door Iron Horse »

Het WPH van de V-Strom kun je hier van de website downloaden. Is een ZIP bestand dus nog wel even uitpakken. Als je van het papieren werk bent dan is de enige optie hem uit te printen. Ik heb zelf ook nog een Duitstalige versie van bucheli verlag (nummer 5277) Maar dan moet je Duits wel toereikend zijn. Is ook een goed boek.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Mathijsvm

Re: dl650 hapert bij constant gas

Bericht door Mathijsvm »

hey rob

ik had inderdaad de manual hier gevonden. dan word het toch uit printen, laptop bij de motor vind ik niet zo handig :wink: , misschien went het wel haha jammer dat haynes daar geen boek van heeft misschien komt dat nog.

oke na deze korte onderbreking gaan we gauw weer on toppic. :duim:

ik heb alle rekeningen na gekeken en alle filters/ketting+tandwielen/afstelling zijn nog geen 500km geleden afgesteld vervangen, ik zit zelf toch echt te denken in de richting van het opnieuw afstellen de injectie door een dealer. ik ga dinsdag hier en daar informeren en dan ook opnieuw af laten stellen.

bedankt voor alle informatie en ik laat het weten hoe het afgelopen is.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7550
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: dl650 hapert bij constant gas

Bericht door Iron Horse »

Wanneer je niet meteen je printer 3 keer van een nieuwe cartridge wilt voorzien dan print je alleen de delen uit die je nodig hebt op het desbetreffende moment. Verzamel die in een map en hij groeit langzaam in de loop der tijd en je hoeft niet meteen het hele boekwerk uit te printen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Mathijsvm

Re: dl650 hapert bij constant gas

Bericht door Mathijsvm »

maar aan het eind van de rit heb je toch het grootste deel van het boek uitgeprint :D
het was wel een goede tip no offence.

gr mathijs
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: dl650 hapert bij constant gas

Bericht door Tulipan »

Niks printen, laptop met manual op het scherm mee de schuur in :duim:
Geen papier, geen inkt.
( Vroeger schreef ik het altijd over, maar nu ik erachter ben dat een laptop ook verder dan de bank werkt :oops: O:-) )
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Mathijsvm

Re: dl650 hapert bij constant gas

Bericht door Mathijsvm »

Tulipan schreef: ( Vroeger schreef ik het altijd over, maar nu ik erachter ben dat een laptop ook verder dan de bank werkt :oops: O:-) )
Nou ja goed ik kijk wel hoe ik het doe Hahaha :duim: :D

Gr mathijs
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: dl650 hapert bij constant gas

Bericht door Ebrostrom »

Bij mijn xenon projectje heb ik m'n ipad meegenomen in de garage (ligt tegen t huis aan). Werkt ook goed.


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Mathijsvm

Re: dl650 hapert bij constant gas

Bericht door Mathijsvm »

ja ik heb ook een schuur in de achtertuin het gaat ook wel, maar toch. haha.

het word trouwens woensdag voor ik langs de dealers kan gaan morgen eerst nog een dagje Amersfoort in de planning.

gr mathijs :duim:
Rene
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 24-03-2013, 20:30
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Re: dl650 hapert bij constant gas

Bericht door Rene »

Dropbox... Wel iPad/ laptop, geen locaal wifi nodig.
Mathijsvm

Re: dl650 hapert bij constant gas

Bericht door Mathijsvm »

in het huis/tuin van een elektricien geen internet in de achtertuin???? :duim: :duim: :D

(kon je ook niet weten)

maar het idee was goed :duim: :D

gr mathijs
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: dl650 hapert bij constant gas

Bericht door Ebrostrom »

Offtopic
Mathijs, dan wil ik daarover via pb of mail wel even contact met jou hebben.
Ontopic


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Mathijsvm

Re: dl650 hapert bij constant gas

Bericht door Mathijsvm »

Dat kan altijd. Ik ga vandaag naar Amersfoort en heb op dit moment even geen telefoon waar ik geen internet op heb, dus ik kan vanavond als ik terug ben pas reageren.

Gr mathijs
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: dl650 hapert bij constant gas

Bericht door Frank »

Je hebt geen telefoon, waar je geen internet op hebt? Dan heb je toch juist wel internet? :mrgreen:
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Mathijsvm

Re: dl650 hapert bij constant gas

Bericht door Mathijsvm »

Haha. Heel scherp. De boodschap was wel duidelijk geloof ik.
Mathijsvm

Re: dl650 hapert bij constant gas

Bericht door Mathijsvm »

nou ik ben bij de suzuki dealer hier in de buurt geweest (afferden).
weet er iemand hier in de buurt toevallig nog een goede suzuki dealer?

heeft er toevallig iemand ervaring met roadrunner in velp?

@moderator of moet ik van deze vraag een nieuw topic van maken?

groeten mathijs
Mathijsvm

Re: dl650 hapert bij constant gas

Bericht door Mathijsvm »

28 augustus kan ik bij houkes in Nijmegen terecht om de motor af te laten stellen. Meteen ontvangen met een bakje koffie, hij is vertrouwd met het merk suzuki. Word vervolgd.

Gr mathijs
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7550
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: dl650 hapert bij constant gas

Bericht door Iron Horse »

Wat een wachttijd zeg, 28 augustus, dat is dus 3 weken . Toch niet echt vlot lijkt me.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Mathijsvm

Re: dl650 hapert bij constant gas

Bericht door Mathijsvm »

Dan komen er in elk geval genoeg klanten :D .
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: dl650 hapert bij constant gas

Bericht door Frank »

Inderdaad. .. Ik vroeg bij Motoport of ze tijd hadden voor de 30.000km beurt. .. kon gelijk aan volgende dag. ..

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk 4
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Leville

Re: dl650 hapert bij constant gas

Bericht door Leville »

Of ze zijn in verlof? (Wel niet zo ideaal tijdens motorseizoen, lijkt me.)
Mathijsvm

Re: dl650 hapert bij constant gas

Bericht door Mathijsvm »

Het is 23aug. Geworden. Ze zijn niet met vakantie ik heb de agenda van de beste man gezien en hij stond echt vol met afspraken.

Het maakt voor mij niet zoveel uit, ik heb een goed gevoel bij die zaak. Dat vind ik belangrijker.
AkapUch

Re: dl650 hapert bij constant gas

Bericht door AkapUch »

een goed gevoel bij de dealer is belangrijker dan spoed. Toch is wachten vervelend, ik ben best benieuwt naar de uitslag want ik heb het idee dat mijn l2 soortgelijke haperingen begint te vertonen. Vooral 2de 3de versnelling als je probeert constant te rijden bij 3000toeren hapt ie een beetje.

pUch
Mathijsvm

Re: dl650 hapert bij constant gas

Bericht door Mathijsvm »

mede door het forum hier, heb ik sterk het vermoeden dat het aan de afstelling ligt. Hij staat waarschijnlijk nog origineel arm afgesteld. ik haal makkelijk 1:21 en dan geef ik ook nog wel eens lekker gas.

ik merk wel dat het haperen/stotteren continue aanwezig is in de lage toeren meer als (iets) hoger (ik rijd het lekkerst rond 4500). Wat jij beschrijft lijkt mij weer iets anders omdat het niet over het hele toeren gebied voorkomt en het nu ineens begint, de afstelling staat goed of niet, volgens mij kan dat niet na verloop van tijd veranderen i.v.m dat met de computer van de motor word gedaan. misschien last van vuiligheid in de luchtfilter of een keer van die injectie reiniger in de tank gooien. of een bougie slaat door, haperen en stotteren lijkt mij wel een probleem met verbranding, lucht/benzine mengsel....etc. Het is ook bij de 1000 (wat ik gelezen heb op het forum) een probleem qua afstelling dan.

Misschien even een vraag stellen of zoeken op het forum, over je specifieke probleem.

Inderdaad wachten is vervelend, maar hij rijd in elk geval dat scheelt ook wel weer.

Gr Mathijs :duim: :D
Mathijsvm

Re: dl650 hapert bij constant gas

Bericht door Mathijsvm »

Opgelost de injectie onderin en midden wat rijker gezet. Rijdt een stul soepeler.

Opgelost dus.

Gr Mathijs
Plaats reactie