gevallen met motor Helpppppppppppppp

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
ZeugStrom

gevallen met motor Helpppppppppppppp

Bericht door ZeugStrom »

Hallo allemaal,

Na een weekend heerlijk sturen in Duitsland ben in vanmorgen op mijn plaat gegaan, gewoon toen ik vanmorgen weg wilde rijden :oops:
Linker knipperlicht stuk, linker handkap stuk, wat krasjes op de beugels en een flinke deuk in mijn ego.

Gelukkig kwam er een puber die mij wel even wilde helpen om hem rechtop te zetten. Starten deed hij niet meer.
Omdat ik naar mijn werk moest dan toch maar de auto gepakt. Toen ik vanavond thuis kwam gelijk kijken of hij wilde starten maar dat deed hij niet.
Als ik het contact aan hebt dan doet hij niets.

Wat daarbij ook raar is dat als je een beetje gas geeft hij een geluid onder de tank geeft. Het lijkt mij een elektrisch/meganisch geluid.
Iemand een idee want hier kan ik niet goed tegen. Heb je een idee maar je wil het geluid horen klik hier dan. http://www.youtube.com/watch?v=cJhc_55mE9M

Alvast bedankt,

Ben
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: gevallen met motor Helpppppppppppppp

Bericht door Iron Horse »

Je bent op links gevallen. Misschien de schakelaar van je koppelingshandel defect geraakt? Je moet die intrekken om te starten, als die defect is start hij niet. Het geluid bij gasgeven zonder starten kan ik niet thuisbrengen. Misschien zijn het je gaskleppen, maar dat is maar een gok.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
ZeugStrom

Re: gevallen met motor Helpppppppppppppp

Bericht door ZeugStrom »

Bedankt, de schakelaar van de koppeling was goed, echter toen ik de kap los maakte zag ik dat de kabel koppeling los was geschoten.
Het geluid blijf je horen als de motor niet loopt, als hij loopt kan ik dit niet horen.

Wie dit weet mag het zeggen, ik rijd binnenkort naar de dealer om te vragen of ze het daar weten.

Iron Horse bedankt,

gr Ben
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: gevallen met motor Helpppppppppppppp

Bericht door Ebrostrom »

Ooit ook op links terecht gekomen en ik kreeg de strom met geen mogelijkheid meer aan.
Bij de garage bleek ook het stekkertje van de kabel los te zetten.

Dus bij niet starten naast de rode knop ook altijd dit stekkertje even controleren.

Succes met het oplossen vh geluid.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Oxi
DL650 berijder
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 13-08-2012, 21:11
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2011)
Woonplaats: Woudrichem

Re: gevallen met motor Helpppppppppppppp

Bericht door Oxi »

Dat geluid gaf mijn (destijds) gloednieuwe V-Strom ook al. Uit mijn hoofd zeg ik dat het de secundaire(?) gaskleppen zijn. Daar zou ik mij dus geen zorgen over maken.

Op je display staat geen CHECK dus het lijkt mij niet een stekker van je killswitch, jiffy of neutraal. Misschien is het toch de schakelaar/connector op je koppelingshendel.
Laatst gewijzigd door Oxi op wo 12-06-2013, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
RobD

Re: gevallen met motor Helpppppppppppppp

Bericht door RobD »

Wat is een versnellingshendel ?
Een combi van versnellingspook en koppelingshendel ?
Laatst gewijzigd door Iron Horse op wo 12-06-2013, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2963
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: gevallen met motor Helpppppppppppppp

Bericht door Tulipan »

Volgens Wiki:
" Een hendel is een handvat of een staaf of een stang, die kan worden vastgegrepen. Een hendel is altijd te bewegen om een scharnier aan één van zijn twee einden. Door een hendel te bewegen, wordt deze gebruikt als schakelaar of als hefboom om een geheel mee te bedienen. "

En deze beweeg je in dit geval met je voet :D
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Oxi
DL650 berijder
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 13-08-2012, 21:11
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2011)
Woonplaats: Woudrichem

Re: gevallen met motor Helpppppppppppppp

Bericht door Oxi »

Nice,

maar ik had het al aangepast. ;)
Plaats reactie