Afstelling motor

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
popye

Afstelling motor

Bericht door popye »

Ben vorige week op onderhoud geweest, had ook enorm last van een slecht draaiende motor op lage toeren ( verslikken, ploffen tot zelf afslaan van de motor met gas dichtdraaaien), daar wist men te zeggen dat er een fax van suzuki verstuurt was, met de richtlijn om alle DL 1000 de motor 5% rijker af te stellen, sindsdien herken ik de motor niet meer, hij rijd bijzonder soepel zelf aan lage toeren, dus iedereen die ook deze problemen heeft ASAP informeren in je garage! :idea:
haagie

Bericht door haagie »

Heb /had ook het probleem, gisteren voor 12000 beurt geweest Motop. Rockanje Perfect geholpen!!!! De kast staat al 1 jaar 10% rijker in het laag toeren gebied. Gisteren is de klepspeling gecontroleerd, 2x uitlaatklep gesteld. Tevens is de injectie afgesteld (was echt niet goed) heb nu 50km gereden en volgens mij is het nu beter.
Vynka

Bericht door Vynka »

Ben vorige week langs geweest bij Nimag en heb het rijker laten zetten in het lage en midden gebied. Ze bokt nog steeds een beetje dus ga ik dinsdag het midden nog een beetje rijker laten zetten.

Ook even gevraagd naar het verhaal over de lambda sensor, (dat deze misschien de boel terug zou zetten) maar dat is op de bank niet te zien als nimag de boel om rijker zet. De lijn gaat daarna niet terug en blijft op de rijke instelling staan. Het vermoeden is dat het geen volleg lambda gesteld systeem is.
V8-Strom

Bericht door V8-Strom »

Mijn DL1000 sloeg af en toe af na de eerste beurt, moest dit met tussengas opvangen. Heb hem iets hoger stationair laten afstellen en geen probleem meer gehad. De motor bokt wel bij het rijden van een constante snelheid (60 km/h). Wat is hier aan te doen??
Ferdo

Bericht door Ferdo »

V8-Strom schreef:Mijn DL1000 sloeg af en toe af na de eerste beurt, moest dit met tussengas opvangen. Heb hem iets hoger stationair laten afstellen en geen probleem meer gehad. De motor bokt wel bij het rijden van een constante snelheid (60 km/h). Wat is hier aan te doen??
Naar een suzuki dealer gaan die een yoshimurabox of een tekabox heeft en hem in het laag 5% rijker laten zetten. De procedure is in een paar minuten gepiept en kan ook zo weer ongedaan worden gemaakt als het je niet bevalt. Zelf had ik ook het midden 5% rijker laten zetten, maar merkte bijna helemaal geen verschil. Dus snel weer op 0 laten zetten.

Wat is het verbruik van je DL1000 eigenlijk? Ik zit nu op 1:14 na 1250 kilometer. En ik hoop zeer dat ie wel wat zuiniger wordt op de den duur.
Ikke

Bericht door Ikke »

Ik heb mijn DL1000 nog niet rijker laten zetten, zit hier wel over te twijfelen, want heeft het verschijnsel inhouden wel, maar is na het synchroniseren van de kleppen een stuk minder geworden.

Mijn verbruik ligt nu, na 1100 km, gemiddeld 1 op 19 :P
Vandaar ook de twijfel.
Maar ja, het belangrijkste is lekker rijden, daarna komt het verbruik.
In september heb ik vakantie, misschien dan toch maar een afspraak maken. :?:
Bandit

Bericht door Bandit »

Misschien een afspraak om op 4 september mee te rijden met de toertocht door Zeeland (is weer eens een andere polder) :lol:

8)
Fred

Bericht door Fred »

ferdo schreef:
V8-Strom schreef:Mijn DL1000 sloeg af en toe af na de eerste beurt, moest dit met tussengas opvangen. Heb hem iets hoger stationair laten afstellen en geen probleem meer gehad. De motor bokt wel bij het rijden van een constante snelheid (60 km/h). Wat is hier aan te doen??
Naar een suzuki dealer gaan die een yoshimurabox of een tekabox heeft en hem in het laag 5% rijker laten zetten. De procedure is in een paar minuten gepiept en kan ook zo weer ongedaan worden gemaakt als het je niet bevalt. Zelf had ik ook het midden 5% rijker laten zetten, maar merkte bijna helemaal geen verschil. Dus snel weer op 0 laten zetten.

Wat is het verbruik van je DL1000 eigenlijk? Ik zit nu op 1:14 na 1250 kilometer. En ik hoop zeer dat ie wel wat zuiniger wordt op de den duur.
Het verbruik van ne DL1000 zit em rond de 6,5 liter op honderd kilometer
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Mijn 650 mag dan wat problemen hebben als het om roest enzo gaat, maar ik ben wel blij met het zuinige rijden. meestal tussen de 1:20 en 1:24. En heel dat geklungel met die rijkere afstelling, ook al is het op te lossen, heeft de kleine geen last van.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Jantje

Bericht door Jantje »

Iron Horse schreef:Mijn 650 mag dan wat problemen hebben als het om roest enzo gaat, maar ik ben wel blij met het zuinige rijden. meestal tussen de 1:20 en 1:24. En heel dat geklungel met die rijkere afstelling, ook al is het op te lossen, heeft de kleine geen last van.
Dat is wel heel zuinig,
mijn 650 drinkt makkelijk 6l/100km => 1:16,6
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Maar mijn rechter pols is mogelijk wat rustiger dan de jouwe, kwestie van verschil in leeftijd en rijstijl? :roll: :wink:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Jantje

Bericht door Jantje »

Iron Horse schreef:Maar mijn rechter pols is mogelijk wat rustiger dan de jouwe, kwestie van verschil in leeftijd en rijstijl? :roll: :wink:
:oops: :twisted:
rij graag vlotjes :wink:
V8-Strom

Bericht door V8-Strom »

Mijn verbruik is ± 1 op 16 maar ik laat me nog al eens verleiden om de kraan open te draaien.
Ikke

Bericht door Ikke »

Helaas, de eerste week van september zoek ik lekker de zon 8) :P :lol: op, maar ik zorg dat ik er wel een keer bij zal zijn.
Plaats reactie