scheurtje in ophanging van motorblok

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Erik Hofstee

scheurtje in ophanging van motorblok

Bericht door Erik Hofstee »

wil iemand eens naar de ophanging van zijn motorblok kijken? in de mijne zit een haarscheur. (zie foto omringt door rood cirkeltje). ik ga er morgen sowieso mee langs de dealert. over de telefoon werd mij gezegd dat het een haarscheurtje kan zijn van het gieten. ik geloof dat niet echt. dus zouden jullie ook eens op deze plek bij jullie DL650 willen kijken?

groeten Erik

Afbeelding
Strommie

Bericht door Strommie »

Ik heb gekeken, Erik, maar gelukkig heb ik dat niet.
Lijkt mij, op de foto te zien, ook géén gietfoutje!

Je hebt nog garantie, toch?
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

ja garantie heb ik wel....maar nu moet ik wéér gaan zeuren bij de dealert. en daar heb ik een hekel aan. en die scheurtjes zijn niet zo goed te zien.....maar ze zijn er wel. en misschien is het wel de lak die aan het scheuren is. of misschien het motorblok zelf. ik vrees dat ik eerst maar door moet gaan rijdenen er stukken af moeten vallen voordat er eens actie ondernomen gaat worden. en misschien maak ik me nu druk om niks en wordt ik keurig geholpen. morgen maar weer eens naar Zelhem afreizen. want als ik hier naar de lokale suzuki dealer ga, vinden ze het niet leuk als ik met garantie gevalletjes aankom. want zij krijgen hun uren namelijk moeilijk terug van de Nimag (is mij verteld)
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

volgens de geleerden is het een scheurtje in de lak.......en zoals het nu isdoet suzuki er toch niks aan. dus ff wachten tot het erger wordt. komt vast en zeker aankomende winter wel goed.......lekkere bloemkolen hele grote bloemkolen.
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

Nu is bij mij de maat vol......morgen gaan ze maar eens echt uitzoeken wat het scheurtje nou precies is.....desnoods gaat ie naar de Nimag. Het scheurtje wordt ook groter. En ik heb nog wat meer aandachtpunten voor zijn beurt...en dit zijn tevens garantie dingen voor de Nimag.

Trillingen in het blok tussen de 5500 en 6500 toeren. erg hinderlijk,achterband gaat er zelf een beetje van stuiteren. Geen fijn en veilig gevoel.

Het blok zelf maakt ineens veel meer herrie....de tandwielen gieren/huilen.

Roest op stuur en achterste subframe.

Ik heb erg het gevoel dat er in/aan het blok iets aan het kapot gaan is. en dit na slechts 30.000km.

het bederft mijn motorrijplezier..... :evil:
En net nu ik alles eindelijk een beetje voor elkaar heb: fijne banden, aangepaste vering en nieuwe ketting en tandwielen.

het is zelfs zo erg zelfs dat ik niet meer met de motor op vakantie ga. rijd er nu alleen maar op als het moet....ik ga liever fietsen.

dank u Suzuki.....
Ferdo

Bericht door Ferdo »

En, wat zeiden ze bij Nimag?
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

daar gaat ie nu tenminste nog niet heen.....hij is nu bij de dealer. (tevens 30.000km beurt)En de monteurs blijven erbij dat het een scheurtje in de lak is..maar ik ben niet overtuigd. Het scheurtje loopt op een te rare manier dat het alléén lak kan zijn. Maar daar hebben ze nu even tijd voor om naar te kijken.

morgen bel ik op om te horen wat ze hebben uitgevonden.

en wat betreft die trillingen....daar wist hij ook niet direct de oorzaak van. en ook de herrie uit het blok niet.

morgen hoop ik dat ze meer weten, zo niet dan gaan ze maar regelen dat ie naar de Nimag gaat. Want zo neem ik hem niet meer mee naar huis.

En die roest...dat hoort gewoon bij suzuki....het komt voor bij alle suzukies......dan was dit voor mij zeker de laatste soes. En ik was nog niet van plan deze de deur uit te doen....zeker niet na de investering in dure onderdelen. hij zal het toch nog echt een jaar of 4 moeten uithouden.... :?
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

hij is weer klaar hoor.......ik ga hem morgen maar weer halen.

En er is allemaal niks aan de hand meneer :roll:

Toch maar wéér een goed gesprek aanknopen daar. Ik wordt er niet goed van :evil: Ik heb echt het idee dat ze mij niet serieus nemen.
Backdraught

Bericht door Backdraught »

Waar heb je hem in onderhoud?

Misschien tijd voor een second opinion?

Leo
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

goed idee Leo.
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

net terug van het ophalen...

nog extra met de monteur gesproken maar volgens hem was er allemaal niks aan de hand.

oke ik moet toegeven dat de trillingen veel minder lijken te zijn en ook de herrie uit het blok lijkt minder goed hoorbaar....maar volgens hun hebben ze er niks aan gedaan. ik weet het ook niet meer hoor

en dat scheurtje zou ook niks zijn...ik heb hem een aantekening laten maken op de factuur dat hij vind dat er niks aan de hand is. ben op de terugweg nog wel even langs de exclusief suzuki dealer hier in de buurt langs geweest en die ook nog even naar laten kijken. volgens hun kon het inderdaad ook geen kwaad zoals het nu is....maar als hij verder scheurt of gaat wijken moest ik toch maar nog eens langskomen.
Backdraught

Bericht door Backdraught »

Eén voordeel: het staat nu op papier dat het gemeld is. Als later blijkt dat er toch een scheurtje in zat, kun je de garantie altijd claimen, ook als dat veel later pas duidelijk wordt.

Bovendien kun je dan misschien andere (toekomstige) schades ook als gevolgschade claimen. Zij vonden het niet nodig om te repareren.

Maar ja, wie wil er claimen? Liever lekker rijden zonder sores.

Leo
Spreewen

Bericht door Spreewen »

Je moet vragen of ze willen penen traden. En wat is penen traden bestaat uit een cleaner spuitbus, een rode spuitbus en een witte spuitbus.
Met deze methoden kan je kijken of het een scheurtje is. Als je een goede dealer is, weten ze waar je over hebt. En anders hoor ik het wel.
Remko

Bericht door Remko »

Spreewen schreef:Je moet vragen of ze willen penen traden. En wat is penen traden bestaat uit een cleaner spuitbus, een rode spuitbus en een witte spuitbus.
Met deze methoden kan je kijken of het een scheurtje is. Als je een goede dealer is, weten ze waar je over hebt. En anders hoor ik het wel.



Zou dan 3 jaar na dato nog zin hebben????


En is penen traden geen wortel handel????


8) 8) 8) 8) 8)



Ik denk dat je met penen treden dyechecking bedoeld.

Diep reinigen, vloeistof met penetrerende werking en ontwikkelaar/reiniger.


Prima methode om haarscheurtjes boven water te krijgen......
Gebruikersavatar
The Suus
DL650 berijder
Berichten: 92
Lid geworden op: za 30-06-2007, 13:07
Mijn motor is een: 2007 V-Strom 650A Black Rhino
Woonplaats: Hoogerheide (Noord-Brabant)

Bericht door The Suus »

Spreewen schreef:Je moet vragen of ze willen penen traden. En wat is penen traden bestaat uit een cleaner spuitbus, een rode spuitbus en een witte spuitbus.
Met deze methoden kan je kijken of het een scheurtje is. Als je een goede dealer is, weten ze waar je over hebt. En anders hoor ik het wel.

het vorige bericht is al drie jaar oud hoor. :!:
maar het is wel een goede tip :idea:
en hoe het afgelopen is weet niemand denk :?:
suzuki 250dr
Yamaha Diversion XJ600S
2007 V-Strom 650A Black Rhino
zumo 550
Remko

Liquid Penetrant Inspection (Zyglo)

Bericht door Remko »

en ter aanvulling nog even dit;
The method is used to detect surface breaking flaws by a bleedout of a colored or a fluorescent dye from the flaw. After a sufficient dwelling time, excess surface penetrant is removed and a
developer is applied. It draws the penetrant from the flaw to reveal its presence.
We offer level II Liquid Penetrant inspections for detecting cracks, corrosion, foreign materials and leaks in industrial magnetic and non magnetic products, using type I at different sensitivity levels and type II (Dyecheck) systems.
Spreewen

Bericht door Spreewen »

Remko,

Dat klopt
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

Wel leuk dat men nu zich ineens druk maakt over mijn "scheurtje".
Het bericht is nu zo'n 3 jaar oud, en voor zover ik weet rijdt die motor nog steeds rond. Het is bij mij in ieder geval niet verder gaan "scheuren". Ik weet ook nog steeds niet precies wat het was/is.

groeten
Erik
Plaats reactie