Motor slaat af bij abrupt gas dicht!

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Reinoutvandebelt

Motor slaat af bij abrupt gas dicht!

Bericht door Reinoutvandebelt »

Dag heren en dames.

Mijn 650 heeft de nare gewoonte om bij abrupt gas dicht af te slaan.

Als je op een rotonde afrijd en per versnelling terug de koppeling op laat komen om af te remmen op de motor dan werkt dit prima.

Maar als je de koppeling inknijpt en dan 3 versnellingen terug trapt dan is deze meestal plots afgeslagen.

De uitlaat is vervangen door een leovince en de injectie is verder normaal orgineel.

Zelf denk ik dat de lambdasonde naar de gruzelementen is maar wat zijn jullie ideeën?

Groetjes Reinout
MartijnR

Re: Motor slaat af bij abrupt gas dicht!

Bericht door MartijnR »

Als de lamdasonde kapot is gaat hij niet uit bij gasdichtdraaien, vermoed eerder ontstekingsprobleem of brandstof probleem, maak eensje gasklep schoon e probeer nog eens, gr martijn
Robert_vd_B

Re: Motor slaat af bij abrupt gas dicht!

Bericht door Robert_vd_B »

Als de lambdasonde kapot (of verwijderd) is gaat de motor ietsje "rijker" lopen dus ik denk ook dat het afslaan niets daarmee te maken heeft. Eerder het tegenovergestelde...
Gebruikersavatar
Piet Zahut
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 512
Lid geworden op: wo 24-11-2010, 15:17
Mijn motor is een: 2024 Suzuki GSX-S1000GX
Woonplaats: Zwolle
Contacteer:

Re: Motor slaat af bij abrupt gas dicht!

Bericht door Piet Zahut »

Hoe is de onderhoudshistorie? De dealer (en nee, ik praat niet in mijn eigen straatje) controleert tijdens de beurten zaken zoals afstelling van gasklephuizen, TPS (throttle positioning sensor) etc. Hoe is het stationair toerental van de motor??
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: Motor slaat af bij abrupt gas dicht!

Bericht door Soesko »

Zijn de problemen begonnen na de montage van een andere uitlaat? Zo ja, dan zou ik het daarin zoeken en zul je dus een keer naar een vermogensbank moeten om een en ander af te laten stellen. Het gebeurt regelmatig dat een verandering aan de uitlaatzijde leidt tot problemen met het mengsel (in bepaalde toerengebieden).
Als er geen oorzakelijk verband is, dan kun je deze direct wegstrepen.
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Motor slaat af bij abrupt gas dicht!

Bericht door Chopperbiker »

Ik zou eerst bij een warme motor het toerental op 1100tpm zetten. Kans is groot dat het probleem dan is verholpen.
:-)}
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Gebruikersavatar
Gjvdree
DL1000 berijder
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 28-03-2012, 16:49
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL-1000 GT (2006)
Woonplaats: Assendelft

Re: Motor slaat af bij abrupt gas dicht!

Bericht door Gjvdree »

Chopperbiker schreef:Ik zou eerst bij een warme motor het toerental op 1100tpm zetten. Kans is groot dat het probleem dan is verholpen.
:-)}
Yep, ook gehad, dat ik net een strom had.
Ik schakelde niet snel genoeg. Motor sloeg af en ik stond te gissen wat er aan de hand was. Na 10 minuten maar gewoon weer gestart. :D
Stationair afgesteld, en het euvel was verholpen. Zeker met een koude motor is de 1000 nog wel eens bokkig.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Motor slaat af bij abrupt gas dicht!

Bericht door Wullebolle »

Op het vstrom international forum kwam dit euvel ook aan bod, en toen was de oorzaak/remedie heel consequent: stationair rpm te laag.

is 1100rpm niet wat weinig bij een 650?
dacht eerder 1300 ...
en 1200 op de dl1000.
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Motor slaat af bij abrupt gas dicht!

Bericht door Iron Horse »

Volgens de handleiding moet bij warme motor de stationaire afstelling bij de 650 tussen de 1200 en 1400 rpm liggen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Motor slaat af bij abrupt gas dicht!

Bericht door Chopperbiker »

Ik was te zuinig, rond de 1300tpm is prima. Ik had hetzelfde uitval-verschijnsel na het monteren van een andere demper.
Het toerental toen wat opgeschroefd en probleem was opgelost.

:-)}
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Reinoutvandebelt

Re: Motor slaat af bij abrupt gas dicht!

Bericht door Reinoutvandebelt »

Hey Heren,

De uitlaat is vervangen en daarna reed de motor prima, en toen tijdens een grote beurt heeft de dealer de motor anders afgesteld. Dit niet op een vermogensbank want hij gaf harde knallen bij gas los in de uitlaat.
hierna hebben zij deze motor iets armer gezet en daarna moest ik bij het optrekken ook iets meer gas geven. Dit is uit zichzelf verdwenen. Maar nu dus dit eufel. Hij moet toch voor een 30.000 beurt en dan komen er nieuwe sloffen onder en dan moeten zij hier maar eens een kritische blik naar werpen.

Alvast bedankt!
Fred

Re: Motor slaat af bij abrupt gas dicht!

Bericht door Fred »

Laat hem in de middenzone eens 5 procent rijker zetten dmv een yoshimura box en kontroleer ook de gaskabels eens. Als er speling zit op de gaskabels kan het zijn dat hij afslaat. Er zitten 2 kabels op, één voor trekken en één voor duwen, hier mag geen speling op zitten. Succes ermee.
Whisper

Re: Motor slaat af bij abrupt gas dicht!

Bericht door Whisper »

is je gasklep huis er niet gewoon afgeploft? :?:
Leville

Re: Motor slaat af bij abrupt gas dicht!

Bericht door Leville »

Andere opties: vervuilde injectoren of een slecht werkende bougie?
Gebruikersavatar
Voogie
DL1000 berijder
Berichten: 386
Lid geworden op: di 19-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 '05
Woonplaats: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Motor slaat af bij abrupt gas dicht!

Bericht door Voogie »

Gewoon het staionaire toerental iets hoger zetten. Ik had er ook last van en nu is het prima, nooit meer afgeslagen plots dichtzetten van de gashendel. :duim:
Blije DL1000 rijder!
Plaats reactie