Voordelen 1000 t.o.v. 650

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Ikke

Voordelen 1000 t.o.v. 650

Bericht door Ikke »

Ik ben een nieuwe gebruiker en ben van plan om een V-strom te kopen, maar eerst nog slagen voor mijn rijbewijs op 24 juni.
Ik heb zelf een lichte voorkeur voor de "duizend" , omdat ik van plan ben om lang met mijn motor te doen.
Ik ben bang dat de ik de "650" na een bepaalde tijd te licht ga vinden.
Er wordt een hele hoop over de nadelen van de "1000" gezegd, maar er zullen toch ook wel mensen zijn die de voordelen eens op kunnen sommen????
Tuke

Bericht door Tuke »

uhmmm... ik begrijp dat enthousiaste 650'ers geacht worden hun mond te houden? :?

.... ik zal het proberen 8)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik vind het altijd een beetje vreemd dat de beginner al meteen "een oordeel" heeft dat een 650 op termijn te weinig zou kunnen zijn. Dat ligt maar helemaal aan je wensen en verwachtingen. Niet iedereen hoeft perse uit te groeien naar een Hayabusa. Zeker wanneer je keuze een V-Strom is lijkt me dit een voorbarige aanname. Of je moet hem zeer intensief zwaar beladen en/of met twee personen gaan rijden. Daarbij komt ook nogeens dat er een wereld van verschil zit in 4 cilinders, twee-, of 1-cilinders. Dus ik zou eerst maar eens nadenken over wat je echt wilt. Mogelijk eerst wat zaken huren en goed uitproberen. Zelfd een 1-cilinder kan je nog verbaasd doen staan van zijn vermogen wanneer je daar als onervaren beginner opstapt. En dat kan dan zelfs een 25 kW motor zijn. Dus ik zou maar vanuitgaan dat het met die 650 best wel goed zit. Of je moet TT-ambities hebben. Maar mocht je genoeg te verteren hebben dan zou ik mogelijk toch de 1000 preferen. 8) :lol:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
V-dad

Bericht door V-dad »

Iron Horse schreef: Daarbij komt ook nogeens dat er een wereld van verschil zit in 4 cilinders, twee-, of 1-cilinders.
Het schijnt zo te zijn, dat er ook nog 3-cilinders zijn 8)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Excuus, je hebt gelijk. Er was zelfs al een 3-cilinder 2 takt in de jaren 70. De Suzuki 750 GT. En natuurlijk jouw Triumph, hoe kon ik het vergeten. 8)
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Prof

Bericht door Prof »

Ik kan mij de vraag voorstellen. Kwam zelf van een wat oudere motor af met 535 CC en worstelde ook met deze vraag. Dit is totaal niet vergelijkbaar met een moderne motor zoals de vstrom met 650 cc. Uiteindelijk toch gekozen voor de 1000. De meerwaarde van de 1000 komt bij mij voornamelijk van pas bij ritten in het buitenland en met duo en volle bepakking. Bij veel sologebruik zou ik voor de 650 gaan. Heb je over het algemeen meer dan voldoende aan.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Iron Horse schreef:.................... dan zou ik mogelijk toch de 1000 preferen. 8) :lol:
Afbeelding

Hi Ikke,
welkom op het forum.

Ik denk dat de 1000 voor iedereen makkelijk te berijden is......het geen nerveus reagerende motor..........gewoon proefrijden, dan kom je er wel achter wat de een mist ten opzichte van de ander en andersom............. :roll: :roll:

Succes bij het behalen van je stempeltje en het maken van een keuze :!:
Stromige groetjes,
Heleen
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
P2U

Bericht door P2U »

Iron Horse schreef:Excuus, je hebt gelijk. Er was zelfs al een 3-cilinder 2 takt in de jaren 70. De Suzuki 750 GT. En natuurlijk jouw Triumph, hoe kon ik het vergeten. 8)
.....en dan vergeet je die huilende Kawasaki's nog :wink:
Gebruikersavatar
Willem
DL650 berijder
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 18-10-2004, 13:03
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Zwanenburg

Bericht door Willem »

P2U schreef:
Iron Horse schreef:Excuus, je hebt gelijk. Er was zelfs al een 3-cilinder 2 takt in de jaren 70. De Suzuki 750 GT. En natuurlijk jouw Triumph, hoe kon ik het vergeten. 8)
.....en dan vergeet je die huilende Kawasaki's nog :wink:
en wat dacht je van de Yamaha XS750?

Willem
Suzuki GT500, Yamaha XS750, Yamaha XS1100, MZ 250, Honda XL600V, Suzuki DL650 K4 Zwart met voorvorkrubbers, handkappen, kloontje, witte knipperlichtglaasjes, verhoogd zadel etc.
Arnold

Bericht door Arnold »

en de Laverda 1000/1200, de BMW K75, de Benelli's ........ en wat konken die Aprillia Cube racemotoren brilliant.

Maar 2 cylinders zijn zat, en 4 zijn er minstens één teveel.

Arnold
swintie

Bericht door swintie »

Als beginnend motorrijder zou ik de 650 verkiezen boven de 1000. De 650 is nét iets handelbaarder en meer dan krachtig genoeg. Je zal die motor niet snel moe zijn, geloof me maar. Ikzelf ben eigenaar van de 1000 maar rij dan ook verschrikkelijk veel km's en meestal met duo en bagage. Je moet ook rekening houden met het verschil in aankoopprijs en het verbruik. Zoals de andere leden al zeiden is het zeker aan te raden om eerst een proefritje te maken. Veel succes met je keuze en met het behalen van je rijbewijs. :wink:
Dutchchef

Bericht door Dutchchef »

genoeg kracht & topsnelheid (zat vandaag ff op de 180km) :oops:
Plaats reactie