omvalschakelaar

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

omvalschakelaar

Bericht door Cplegt »

Ik heb mijn Dl1000 nu twee keer met lopende motor om laten vallen :oops: ..
Beide keren bleef de motor draaien waardoor deze olie de cilinders? in pompte en vervolgens dus meerdere kilometers rookgordijnen legde. De eerste keer moest ik 750ml olie bijvullen en de laatste keer 250ml.
Nu hoop ik eigenlijk dat ik de motor niet meer laat omvallen, maar zit der eigenlijk een omvalschakelaar op de Dl1000, op mijn vorige 650 zat deze wel meende ik.
En hoe kan ik controleren of deze eventueel kapot zou zijn, zonder mn motor nog een keer om te leggen?
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: omvalschakelaar

Bericht door Iron Horse »

Als het goed is zit hij onder je zadel. Volgens mij is die van de 1000 en de 650 dezelfde. Dit is het part number 33960-06G10. En hier zie waar hij zit.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Stan
Berichten: 154
Lid geworden op: di 08-05-2012, 21:41
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A
Woonplaats: Schiedam

Re: omvalschakelaar

Bericht door Stan »

Waarom heb je niet gewoon de dodemansknop gebruikt....je was er toch 2x zelf bij...ik begrijp het probleem niet helemaal behalve dat een motor om laten vallen meestal niet al te beste resultaten oplevert voor motor, bestuurder en het ego van die bestuurder.
Succes met het overeind houden voortaan!!
Gr.
Stan
Honda NX650 Dominator, Honda XRV750 Africa Twin, Honda CBR1000f, Honda XL1000V Varadero '02, Honda VFR800i, Yamaha TDM900, Honda XL1000V Varadero '03, Suzuki DL650 ABS Adventure '10.
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: omvalschakelaar

Bericht door John007 »

Zijwielen monteren zou kunnen helpen :mrgreen:
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: omvalschakelaar

Bericht door Iron Horse »

Stan schreef:Waarom heb je niet gewoon de dodemansknop gebruikt....je was er toch 2x zelf bij...ik begrijp het probleem niet helemaal behalve dat een motor om laten vallen meestal niet al te beste resultaten oplevert voor motor, bestuurder en het ego van die bestuurder.
Succes met het overeind houden voortaan!!
Gr.
Stan
Omdat als het automatisch werkt wel zo prettig is, weet ik uit ervaring. Voordat je bij de kill switch bent kan dat zomaar even duren en met de TO switch gaat dat automatisch. Er zijn trouwens berichten van een gemodificeerde switch om hem juist niet te laten werken. Bij een defecte switch zou je een C23 melding moeten krijgen. Maar dat laatste houdt volgens mij niet in dat wanneer hij de motor niet afschakelt hij die melding ook moet geven aangezien die melding alleen komt als de spanning afgegeven naar de ECU niet correct is.

C23
Tip over sensor The sensor voltage should be the following for 2 sec. and more
after ignition switch turns ON.
0.2 V sensor voltage 4.6 V
Without the above value for 2 sec. and more, C23 is indicated.
Tip over sensor, lead wire/coupler connection.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: omvalschakelaar

Bericht door Cplegt »

Stan schreef:Waarom heb je niet gewoon de dodemansknop gebruikt....je was er toch 2x zelf bij...ik begrijp het probleem niet helemaal behalve dat een motor om laten vallen meestal niet al te beste resultaten oplevert voor motor, bestuurder en het ego van die bestuurder.
Succes met het overeind houden voortaan!!
Gr.
Stan
klinkt aardig ...

De eerste keer was een aanrijding van achter en meestal ben je door een aanrijding ff wat verdwaast dus het duurde een seconden of 15 voor de killswitch gebruikt was. Je staat een meter of wat naast je motor en moet der ook nog naar toe lopen.
De tweede keer is de kilswitch binnen 5 seconden benut.
De schade aan de motor is trouwens nihil omdat der een kofferset en valbeugels opzitten. Nu ga ik der vanuit dat ik de motor niet meer laat omvallen, maar het kan je een keer gebeuren en daarvoor zou ik graag een werkende omvalschakelaar hebben.

@ Iron Horse bedankt voor de nuttige info, zal zo eens ff onder het zadel kijken. Heb nog nooit een C23 melding gehad.
Gr. Chiel
Tenkink

Re: omvalschakelaar

Bericht door Tenkink »

Misschien kun je de schakelaar los halen en dan met draaiende motor de schakelaar schreef houden, schudden, tikken enz en dan zal hij toch eens af moeten slaan...
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: omvalschakelaar

Bericht door Cplegt »

De laatste info die ik gekregen heb is dat een dl1000 niet over een omvalschakelaar beschikt. Dus ... Niet meer om laten vallen
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: omvalschakelaar

Bericht door Wullebolle »

De Tip Over Sensor zit wel op een 1000. Onder het zadel in het midden tussen de twee relais, in de ruimte tussen accu en zadelbakje.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op zo 11-11-2012, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Jon
Berichten: 426
Lid geworden op: di 05-07-2011, 21:51
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 A L4 zwart adventure
Woonplaats: kessel (Belgie)

Re: omvalschakelaar

Bericht door Jon »

kan ik alleen maar bevestigen motor is direct stilgevallen toen hij tegen de vlakte ging .zonder de schakelaar te gebruiken
waar hij zit of hoe het werkt weet ik niet ,ga ik wel achter informeren als ik nog eens bij dealer kom.
grt,jon
Plaats reactie