motor valt stil

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Drummer
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 26-03-2012, 22:43
Mijn motor is een: Honda Crosstourer VFR1200X Dct
Woonplaats: Schilde

motor valt stil

Bericht door Drummer »

8) 8) 8)


Vandaag een ritje West VLaanderen gedaan met de bedoeling om daar te gaan rijden met enkele andere motards.

Helaas bij een tussen stop onderweg viel de motor uit als ik stopte. Terug starten en opnieuw stilvallen. De motor wat in de toeren houden en hij bleef draaien, gas loslaten en stilvallen.

Iemand een idee ??


En is het verbruik van 7.6lt/100km normaal bij rijden op autostrade?? snelheid tussen 120/130km met duo erop. Toerental zat altijd tussen de 4000 en 4500tr/min


grtz Drummer.
Eerst nen Transalp, daarna een Suzuki V strom DL1000, en nu een Honda Crosstourer VFR1200X Dct

http://denoordkaap2016.blogspot.be/

http://corsica2018.blogspot.com
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: motor valt stil

Bericht door Cplegt »

Hallo Drummer,

misschien staat je motor stationeer te laag afgesteld, aan de linkerkant van de motor bij de tank in de buurt zit een kruiskop stelschroef, als je hier aan draaid verander je het stationeer toerental. Dit moet bij een warme motor ergens in de buurt van 1200 toeren zitten.
Zelf heb ik hem dusdanig staan dat hij niet afslaat als ik de motor in de vrij zet en hij ook soepel in de 1 valt. (gewoon ff proberen)

Wat betreft het verbruik: 100/7.6 = 1 op 13.1 is iets aan de hoge kant, misschien de motor een keer laten afstellen op een testbank?
Mijn Dl1000 verbruikt bij die snelheid nadat hij is afgesteld ongeveer 1 op 17.5

Ik hoop dat je iets aan de tips hebt :)
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: motor valt stil

Bericht door Wullebolle »

@drummer

Verbruik is wat hoog op de snelweg
(men eigen quote van gisteren: Van tweekend paar dagen in Holland getoerd. heenweg, nogal snel snelweg (130/140), verbruik 5.9/100 = 1:17, Terug weg allemaal kleine weggetjes 50 a max 100/u > 4.3/100 = 1:23 ..Woonwerk (2x17km) standaard is pakweg 7.5/100, of 1:13.

Banden goed opgepompt? Heel hoog windscherm? Zijkoffers? Duo wat aan de zware kant :oops: ?
Luchtfilter niet pluis (vol pluis dus) ?

Wat stilvallen betreft: CPlegt kan gelijk hebben, ik herrinner me een topic ergens op vstrom.info waar het erover ging dat de 1000 vij warmblok de neiging heeft om bij afremmen, tijdelijk te zakken in stationair. Als die dan al laag staat, dan kan ie afslaan. Zoals CPlegt zegt: bij warm blok hoger afstellen. (mijne staat op 1250 a 1300, valt nooit stil, ondanks dat ie soms bij afremmen en dan gasdicht terugvalt naar 800 a900 voor een seconde of twee. Proberen hé.
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Drummer
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 26-03-2012, 22:43
Mijn motor is een: Honda Crosstourer VFR1200X Dct
Woonplaats: Schilde

Re: motor valt stil

Bericht door Drummer »

8) 8) 8)


Vandaag na het werk de strom uit de tent genomen en een toertje gaan doen tot de motor lekker warm was, dan het toerental idd op een 12 a 1300tr gezet. momenteel alles terug ok ;)


En dat verbruik, zal hem idd is laten afstellen bij een dealer. Luchtfilter nog niet na gezien, waar zit die ergens?? en is die makkelijk bereikbaar ?


Alleszins al bedankt voor jullie reacties.


grtz Drummer.
Eerst nen Transalp, daarna een Suzuki V strom DL1000, en nu een Honda Crosstourer VFR1200X Dct

http://denoordkaap2016.blogspot.be/

http://corsica2018.blogspot.com
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: motor valt stil

Bericht door Cplegt »

De luchtfilter zit verstopt onder de tank.
Als je handig bent en de motor zelf een beurt wilt geven, alle kappen aan de voorkant eraf halen, tank eraf, luchtfilterdeksel open, kun je gelijk de secundaire gaskleppen verwijderen voor een prettiger rijdende motor.
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: motor valt stil

Bericht door Wullebolle »

Luchtfilter zit onder de tank.Die moet eraf. Geen rocket science,maar als je dat nog nooit hebt gedaan is een wphb wel handig ... is wat "spannend" omdat je de plastieke zijwangen wat moet verwringen, zeker bij het terugplaatsen ...benzine leiding is een klikkoppeling & dus poepsimpel en de electriek stekker van de pomp is ook makkelijk. De moelijkste is de scharnierbout dicht bij het balhoofd. Die is soms weersbarstig om eruit te halen. Half uurtje denken en prutsen de eerste keer, de volgende keren in twee minuten gepiept (figure of speach)

Aanvulling:de zijkappen moeten er niet echt af. Mag maar moet niet, als je voorzichtig bent.
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Drummer
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 26-03-2012, 22:43
Mijn motor is een: Honda Crosstourer VFR1200X Dct
Woonplaats: Schilde

Re: motor valt stil

Bericht door Drummer »

8) 8) 8)


Mmmm een beetje zoals destijds op den Transalp ;)

Alle vooruit, dan weet ik weer wat te doen eerstdaags :)


Een Wphb heb ik op de pc staan in het engels, iemand misschien een nederlands exemplaar ?
Eerst nen Transalp, daarna een Suzuki V strom DL1000, en nu een Honda Crosstourer VFR1200X Dct

http://denoordkaap2016.blogspot.be/

http://corsica2018.blogspot.com
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: motor valt stil

Bericht door Iron Horse »

Luchtfilter zit onder je tank. Is goed te doen, maar trek er wel even tijd voor uit. Gisteren nog vervangen door een H&N filter. Maar je bent toch wel weer dik een half uurtje bezig en in de volle zon wel het dubbele. Zadel eraf, beplating deels losschroeven. Waaronder de 2 boemerangs en de kunststof zijbeplating. Hoeft trouwens niet helemaal los, maar bijvoorbeeld wel de bevestiging bij je radiator. En het bovenste zwarte verbindingsstukje met de plastic nieten. Dan de bout aan de voorzijde van de tank losdraaien en eruit halen. De grote bout aan de zadelkant van de tank eruit draaien en de beugel die dan loskomt even onder je tank (in het rubber en de 2 gaatjes in je frame) plaatsen. De benzineleiding loshalen door de twee witte lipjes in te drukken en de bevestiging er af te schuiven. (gaat niet lekken en heeft geen bezinekraan of -afsluiting nodig). De (witte) stekker van de benzinepomp loshalen. Nu kun je door de tank aan de voorzijde wat op te tillen en gelijktijdig naar achteren te trekken de hele tank eruit halen. Het beste doe je dit dus wanneer je op reserve staat ander moet je ca. 20 kilo extra tillen. Let erop dat de ontluchtingsslang er gemakkelijk uit kan, die zit onder bij je blok mogelijk met een klemmetje vast. Nu zie je een zwarte plastic box die met 6 schroeven is gesloten. Draai die los en een waarschijnlijk sterk vervuild luchtfilter lacht je tegemoet. Eventueel schoon blazen met perslucht en altijd vanaf de onderzijde. Terugbouwen in omgekeerde volgorde. Let er daarbij op dat de schermen eerst wat uit elkaar geduwd moeten worden, daar kan een tweede paar handen van pas komen. En dat je de ontluchtingslang weer goed en zonder knik terug plaats. Dat kan even wat gepruts zijn, maar een ijzerdraadje wil daar vaak goed bij van pas komen. Succes!

Ik zie dat ik niet de enige ben met een uitleg, moet dan toch zeker gaan lukken lijkt me..... :wink: :D
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie