vervangen remleidingen door staal?

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
haagie

vervangen remleidingen door staal?

Bericht door haagie »

Beste Collega's, is er iemand die orginele remleidingen heeft vervangen door staal? Kunnen jullie mij aangeven of dit de reactie tijd verkort? Tevens vind ik de veerweg erg lang. TIP? :roll:

Alvast bedankt voor jullie reactie
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Powerstrom heeft die stalen remleidingen o.a. gemonteerd.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
haagie

Bericht door haagie »

bedankt voor de tip Iron horse!! ik heb een eeder bericht gezien maar weet niet waar.

8) 8)
V-dad

Bericht door V-dad »

En toevaliig heb ik een set stalen remleidingen voor de voorrem in de aanbieding. Nieuw in de verpakking. Nieuw Euro 99,00 nu Euro 65,00.
Gebruikersavatar
POWERSTROM
DL1000 berijder
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 12-09-2004, 20:07
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 - Suzuki SFV 650
Woonplaats: 't Gooi

Bericht door POWERSTROM »

Dag Haagje sorry voor de late reactie maar mocht je er nog baat bij hebben, bij dezen mijn reactie! Stalen remleidingen op de VSTROM geven een aanmerkelijk beter en harder gevoel, met name bij de achterrem is dit heel goed te voelen, de slag van je rempedaal is gewoon korter, ook voor is het wat minder sponzig. Echte race remmen zullen het nooit worden en dat is dan ook mijn enige serieuze minpunt aan de VSTROM de remmen zijn echt onderbemeten aan de rijcapaciteiten van de motor. Heb meteen in het begin dat ik de motor had (nu alweer 1 jaar geleden) gekeken of er andere schijven + blokken voor te krijgen zijn, toen nog niet maar nu zag ik onlangs de zogenaamde 'wave' schijven te verkrijgen zijn. Maar ja, dat zijn dingen die je toch wel eerst even moet uittesten voor je ze gaat aanschaffen, en je moet natuurlijk ook zeker weten dat je zeer goede kwaliteit aanschaft!
Sterk geheugen trouwens van IH! (of heb je dat met digitale hulp gedaan?) :wink:
"The eyes of a friend are a good mirror"
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

POWERSTROM schreef: Sterk geheugen trouwens van IH! (of heb je dat met digitale hulp gedaan?) :wink:
Geheel uit het bolletje. Krijg thuis ook regelmatig discussies omdat ik me zaken feilloos weet te herinneren die de rest alweer heeft gedelete op de grijze harde schijf.

Stalen remleidingen zijn trouwens niet echte stalen leidingen in het flexibele deel, maar de binnenslang is van teflon i.p.v. een rubberachtige stof. En aangezien teflon veel stugger is geeft het meer weerstand en een directer remgedrag. Voor de verbeelding zijn ze altijd wel voorzien van RVS(achtige) omvlechting, die verder geen functie heeft meer dan mechanische bescherming alleen en hooguit iets voor het uiterlijk.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Korsan

Bericht door Korsan »

Iron Horse, kan ik bij jou niet in de leer gaan? Hoe komt het dat jij zo veel weet van motoren?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Korsan schreef:Iron Horse, kan ik bij jou niet in de leer gaan? Hoe komt het dat jij zo veel weet van motoren?
Hoi Korsan,

Een bekend gezegde is; meten is weten. Zo is het met alle kennis. Lezen, kijken, observeren, enz. Maar belangrijk is ook de opgenomen informatie te onthouden en later (soms wel na 40~50 jaar) weer te reproduceren. Daarnaast is een logische denkwijze nodig om "niet geschreven of voorhanden zijnde informatie" uit de wel voorhanden zijnde informatie te kunnen destilleren.

En verder kun je natuurlijk er ook gewoon "gevoel" voor hebben of een natuurtalent zijn.

Verder denk ik dat het leeftijdsverschil en de daarbij behorende ervaring wel een verklaring kunnen zijn.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Blackbird

Bericht door Blackbird »

Iron Horse schreef:
POWERSTROM schreef: Sterk geheugen trouwens van IH! (of heb je dat met digitale hulp gedaan?) :wink:
Geheel uit het bolletje. Krijg thuis ook regelmatig discussies omdat ik me zaken feilloos weet te herinneren die de rest alweer heeft gedelete op de grijze harde schijf.

Ben jij een vrouw? :wink: ]
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

[off-topic-modus]
Zoals uit mijn onderschrift moge blijken ben ik een manneke. Maar maakt dat dan uit voor wat betreft de geheugenfunktie :roll: :lol:?
[/off-topic-modus]
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie