rammelend koppelingshuis

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Fhsdl1000
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 15 mar 2015, 22:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2003)

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Fhsdl1000 » vr 17 apr 2015, 14:32

@ sanscorp:Heb je al iets gehoord van Duitsland?
Ik zou voor Juni wanneer ik 10 dagen naar de Alpen ga het in orde willen hebben :wink:
Dan ben ik geruster voor te :-)}
Weet je waar in Duitsland dat het is?Als het niet te ver is kan ik het zelf misschien gaan afhalen O:-)
Grtjs

Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1119
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2 - KNALgeel :-)
Locatie: Almere Poort

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Sanscorp » vr 17 apr 2015, 14:46

De kerel die ik tot nu toe gesproken heb, is op vakantie.
Hij heeft nog niet geantwoord.

Op zich kan je prima rijden met een korf met speling.
Het maakt alleen wat geluid.

Verdwijnt het geluid als je de koppeling iets inknijpt?
Originele topkoffer op origineel Suzuki rek gemaakt -- Scottoiler -- HID verlichting -- LED voor en achter -- 2-weg Alarmsysteem -- DIY Yoshbox -- Tandwiel 16 voor -- DIY USB lader --

Fhsdl1000
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 15 mar 2015, 22:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2003)

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Fhsdl1000 » vr 17 apr 2015, 18:05

Ja het geluid is weg als ik de koppeling inknijp.
Ik heb gelezen dat er hier iemand op het forum van 17000km en nu iets in de 90000km
met rammelend koppeling rondrijd.Dan heb ik nog effe :duim:
Grtjs

Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1119
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2 - KNALgeel :-)
Locatie: Almere Poort

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Sanscorp » vr 17 apr 2015, 18:32

Voorlopig is het alleen vervelend ;)
Zou me er dus niet super druk over maken.

Beter kleppen controleren en goed afstellen, heb je meer lol van.
Originele topkoffer op origineel Suzuki rek gemaakt -- Scottoiler -- HID verlichting -- LED voor en achter -- 2-weg Alarmsysteem -- DIY Yoshbox -- Tandwiel 16 voor -- DIY USB lader --

Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1119
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2 - KNALgeel :-)
Locatie: Almere Poort

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Sanscorp » zo 19 apr 2015, 15:44

FYI: Ik heb zojuist Rudi aus deutschland nog een mail gestuurd, die zou 5 april een weekje op vakantie gaan dus vermoed dat hij wel terug, maar mijn mail vergeten is :o)

Nog ander nieuws?

Is het misschien een idee om de klus redelijkerwijs te omschrijven en op een site als werkspot of MP te zetten??
Originele topkoffer op origineel Suzuki rek gemaakt -- Scottoiler -- HID verlichting -- LED voor en achter -- 2-weg Alarmsysteem -- DIY Yoshbox -- Tandwiel 16 voor -- DIY USB lader --

Gebruikersavatar
Bibaboeba
Berichten: 109
Lid geworden op: do 15 jan 2015, 23:09
Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984), XJ600 (1985), XS650 (1983)
Locatie: Utrecht

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Bibaboeba » ma 20 apr 2015, 16:41

Dat kunnen we altijd proberen, op het cnc forum kom ik niet veel verder, 111 mensen gezien maar geen reacties wel 1 pb die het voor 150,- wilde doen.(alleen de lager)
Ben nog steeds op zoek naar een tweede korf zodat ik eens naar dat adresje kan gaan die het voor 80,- wilde doen. Een nieuwe korf is me echter te duur en een tweedehands is niet te vinden.

Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1119
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2 - KNALgeel :-)
Locatie: Almere Poort

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Sanscorp » ma 20 apr 2015, 16:53

nee dat klopt, heb er 1 jaar over gedaan om 2 korfen te vinden, in eerste instantie wilde ik het zelf gaan aanpassen, tot ik dus niemand kon vinden die het voor een schappelijke prijs wil doen. toen was het idee om ze dan maar voor statiegeld te gebruiken en naar de usa of uk te verschepen.

dus als hier echt niets uit komt dan heb ik nog wel een optie, maar goedkoper en samen wat vinden waar we allemaal wat aan hebben is leuker.
Originele topkoffer op origineel Suzuki rek gemaakt -- Scottoiler -- HID verlichting -- LED voor en achter -- 2-weg Alarmsysteem -- DIY Yoshbox -- Tandwiel 16 voor -- DIY USB lader --

Gebruikersavatar
Bibaboeba
Berichten: 109
Lid geworden op: do 15 jan 2015, 23:09
Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984), XJ600 (1985), XS650 (1983)
Locatie: Utrecht

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Bibaboeba » ma 20 apr 2015, 17:42

Maar jij hebt dus een tweede korf? dan zouden we kunnen beginnen toch?!

Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1119
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2 - KNALgeel :-)
Locatie: Almere Poort

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Sanscorp » ma 20 apr 2015, 18:00

heb er 2 en 1 in de motor.
beginnen met wat? Heb geen contacten ;) en al helemaal niet het juiste gereedschap.
Originele topkoffer op origineel Suzuki rek gemaakt -- Scottoiler -- HID verlichting -- LED voor en achter -- 2-weg Alarmsysteem -- DIY Yoshbox -- Tandwiel 16 voor -- DIY USB lader --

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8074
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Iron Horse » ma 20 apr 2015, 19:15

Al iets van Grethus vernomen?
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
Bibaboeba
Berichten: 109
Lid geworden op: do 15 jan 2015, 23:09
Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984), XJ600 (1985), XS650 (1983)
Locatie: Utrecht

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Bibaboeba » ma 20 apr 2015, 22:21

Nope, geen reactie van Grethus. Kan ook maar één mailadres van ze vinden dus zal het eind van deze week nog eens op dat mailadres proberen.

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8074
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Iron Horse » ma 20 apr 2015, 22:28

0049 6575 902597 vind ik altijd het eenvoudigste..... :wink:
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1119
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2 - KNALgeel :-)
Locatie: Almere Poort

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Sanscorp » zo 26 apr 2015, 12:03

geen reactie meer gehad op het duitse contact wat ik heb gehad. ook niet op de later nogmaals verstuurde mail.

wel heb ik een post op het motor-forum gedaan en daar heeft vvmracing.com op gereageerd, ga er binnenkort wrl eens langs met korf (Spaarnwoude)
Originele topkoffer op origineel Suzuki rek gemaakt -- Scottoiler -- HID verlichting -- LED voor en achter -- 2-weg Alarmsysteem -- DIY Yoshbox -- Tandwiel 16 voor -- DIY USB lader --

Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1119
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2 - KNALgeel :-)
Locatie: Almere Poort

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Sanscorp » ma 27 apr 2015, 17:59

Voor de geïnteresseerde, mijn topic op het MF:

http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... 7#27130937" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb nu 1 bedrijf (in de buurt van Amsterdam/Haarlem) en 1 particulier met het juiste gereedschap gevonden.
Zal bij beide eens langs moeten met de korf om het e.e.a. te bespreken en hopelijk ook direct met een prijs te komen.

Iemand anders nog vooruitgang gemaakt?
Bijv. al gebeld met de contacten in Duitsland?
Ik spreek helaas geen Duits..
Originele topkoffer op origineel Suzuki rek gemaakt -- Scottoiler -- HID verlichting -- LED voor en achter -- 2-weg Alarmsysteem -- DIY Yoshbox -- Tandwiel 16 voor -- DIY USB lader --

Gebruikersavatar
Eikie
DL650 berijder
Berichten: 7859
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 23:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A NB (L2) Wit
Locatie: Oud Beijerland

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Eikie » ma 27 apr 2015, 21:32

Sander... ze spreken daar Nederlands :schater:

Grethus & Mandy van Leeuwen !
Groeten, René

Gray-haired riders don't get that way from pure luck

DL650 Vstrom NB

Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1119
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2 - KNALgeel :-)
Locatie: Almere Poort

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Sanscorp » ma 27 apr 2015, 21:52

spreek ik ook niet :o)
Originele topkoffer op origineel Suzuki rek gemaakt -- Scottoiler -- HID verlichting -- LED voor en achter -- 2-weg Alarmsysteem -- DIY Yoshbox -- Tandwiel 16 voor -- DIY USB lader --

Gebruikersavatar
Bibaboeba
Berichten: 109
Lid geworden op: do 15 jan 2015, 23:09
Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984), XJ600 (1985), XS650 (1983)
Locatie: Utrecht

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Bibaboeba » di 28 apr 2015, 14:13

Ik heb momenteel contact met bakker framebouw uit Heerhugowaard.
Ben nu heen en weer aan het mailen om ze van genoeg informatie te voorzien zodat ze een degelijke prijsopgave kunnen geven.
Ook nog even afwachten dus. Uit Duitsland nog geen reactie, overigens ook nog geen tijd gehad om te bellen.

Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1119
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2 - KNALgeel :-)
Locatie: Almere Poort

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Sanscorp » di 28 apr 2015, 14:19

ok ik heb dan nog 2 kandidaten waarbij 1 particulier en dan wellicht goedkoper?

Ga wss zaterdag naar het bedrijf, de ander wacht ik nog op reactie op een PM.
Originele topkoffer op origineel Suzuki rek gemaakt -- Scottoiler -- HID verlichting -- LED voor en achter -- 2-weg Alarmsysteem -- DIY Yoshbox -- Tandwiel 16 voor -- DIY USB lader --

Gebruikersavatar
Bibaboeba
Berichten: 109
Lid geworden op: do 15 jan 2015, 23:09
Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984), XJ600 (1985), XS650 (1983)
Locatie: Utrecht

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Bibaboeba » di 28 apr 2015, 14:23

Helemaal top! Met een beetje geluk kunnen we gewoon nog met een gemodificeerde koppeling de zomervakantie in! :-)} :duim:

Gebruikersavatar
Bibaboeba
Berichten: 109
Lid geworden op: do 15 jan 2015, 23:09
Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984), XJ600 (1985), XS650 (1983)
Locatie: Utrecht

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Bibaboeba » wo 29 apr 2015, 08:56

En zo is er ineens ook een reactie uit Duitsland. :D
Grethus heeft inderdaad (in overleg met zijn werkgever) de beschikking over een draaibank. Ik heb hem het filmpje gestuurd en een linkje naar dit topic zodat hij iets beter een idee van de werkzaamheden kan krijgen. Nu dus weer even afwachten of dit mogelijk is bij hem.

Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1119
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2 - KNALgeel :-)
Locatie: Almere Poort

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Sanscorp » wo 29 apr 2015, 09:03

yeahh

dan hebben we nu al 5 mogelijke kandidaten, dan is het nu prijs shoppen O:-)
Originele topkoffer op origineel Suzuki rek gemaakt -- Scottoiler -- HID verlichting -- LED voor en achter -- 2-weg Alarmsysteem -- DIY Yoshbox -- Tandwiel 16 voor -- DIY USB lader --

Gebruikersavatar
Bibaboeba
Berichten: 109
Lid geworden op: do 15 jan 2015, 23:09
Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984), XJ600 (1985), XS650 (1983)
Locatie: Utrecht

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Bibaboeba » wo 29 apr 2015, 12:52

Grethus adviseert ons om eerst verder te zoeken in Nederland, mocht dit niet lukken dan kan hij ons waarschijnlijk wel helpen maar hij wil hier dan wel even de tijd voor hebben. Op een zaterdagje even de boel modificeren zit er dan dus niet in. Mocht het in Nederland niks worden dan zal ik weer contact met hem opnemen om uitgebreid de mogelijkheden te bespreken.

Gebruikersavatar
Bibaboeba
Berichten: 109
Lid geworden op: do 15 jan 2015, 23:09
Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984), XJ600 (1985), XS650 (1983)
Locatie: Utrecht

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Bibaboeba » di 05 mei 2015, 15:38

Inmiddels al meer duidelijk? Bij mij niet.

Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1119
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2 - KNALgeel :-)
Locatie: Almere Poort

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Sanscorp » di 05 mei 2015, 15:59

ik zou afgelopen za naar haarlem rijden maar er is iets tussen gekomen.. Ik moet dus nog een vrije dag vinden maar moet dit weekend ook werken :(
Originele topkoffer op origineel Suzuki rek gemaakt -- Scottoiler -- HID verlichting -- LED voor en achter -- 2-weg Alarmsysteem -- DIY Yoshbox -- Tandwiel 16 voor -- DIY USB lader --

Gebruikersavatar
YellowWee
DL650 berijder
Berichten: 161
Lid geworden op: zo 16 mar 2014, 13:14
Mijn motor is een: Suzuki DL 650 ABS Adventure 2008
Locatie: Zwolle

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door YellowWee » di 05 mei 2015, 22:26

Hoi,

Ik volg jullie draadje een beetje.
Als jullie iemand hebben die de korf kan modificeren dan houdt ik mij zeer zeker aanbevolen :)

GR YellowWee.
'Dwing jezelf te volharden en je grenzen te bereiken' OSU

Gebruikersavatar
Voogie
DL1000 berijder
Berichten: 456
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 '05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Voogie » wo 06 mei 2015, 00:54

Ik volg het ook omdat ik ook een rammelende korf heb. Ik heb er aan gedacht om er zelf aan te beginnen. Kan op m'n werk het meeste doen, moet alleen een collega zover zien te krijgen om de boel te bewerken op de draaibank en een bronzen bus te draaien.
Blije DL1000 rijder!

J.K.
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 03 mei 2015, 23:05
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 K2 grijs
Locatie: Moordrecht

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door J.K. » wo 06 mei 2015, 19:16

Ik heb hem ondertussen maar opgestuurd maar Engeland. Je betaald de hoofdprijs bij John maar ik ben tot noch toe erg tevreden over de laatste reparatie/modificatie voor mijn andere 1000. Een nieuwe kopen is ook geen optie geweest voor mij, dat had ik eerst gedaan maar deze begon na een paar duizend km ook behoorlijk te trillen.

Fhsdl1000
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 15 mar 2015, 22:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2003)

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Fhsdl1000 » wo 06 mei 2015, 19:48

@J.K. Hoeveel kost het en hoelang moet je wachten want anders ga ik het pas in de winter doen als het lang duurt.
Grtjs

J.K.
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 03 mei 2015, 23:05
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 K2 grijs
Locatie: Moordrecht

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door J.K. » wo 06 mei 2015, 21:27

Duurt ongeveer 2 weken in totaal, ligt eraan hoe je verstuurt maar hij was de laatste keer na 2 dagen klaar bij hem. Kost ongeveer 300 euro (een beetje afhankelijk van de wisselkoers). Een nieuwe kost niet veel meer maar het probleem is echt maar heel tijdelijk opgelost.

Fhsdl1000
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 15 mar 2015, 22:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2003)

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Fhsdl1000 » wo 06 mei 2015, 22:25

Zal dan na mijn alpenrit moeten wachten in Juni.
Grtjs

Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1119
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2 - KNALgeel :-)
Locatie: Almere Poort

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Sanscorp » ma 11 mei 2015, 07:07

om 10u moet ik in Spaarndam op de kerkweg 31 zijn. ik neem de 2 korfen mee.

Straks meer en mocht je in de buurt zijn kom dan vooral maar langs :)
Originele topkoffer op origineel Suzuki rek gemaakt -- Scottoiler -- HID verlichting -- LED voor en achter -- 2-weg Alarmsysteem -- DIY Yoshbox -- Tandwiel 16 voor -- DIY USB lader --

Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1119
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2 - KNALgeel :-)
Locatie: Almere Poort

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Sanscorp » ma 11 mei 2015, 11:52

en ben weer terug, aardige kerel die (voor zover ik dat kan beoordelen natuurlijk) verstand van zaken heeft.
doet o.a. ook productie cnc, aanpassen van circuitblokken en is zelfs bezig met een eigen carter.

hebben de korf open gemaakt en naar mijn beste kunnen uitgelegd wat er volgens ons moet gebeure.

hij vraagt er tussen de 80 en 100 euro voor excl. lager.
Waarom? Omdat hij de bronzen bus zo snel alleen voor 70 euro kon vinden. Dus als we deze zelf aanleveren dan is dit geen probleem.

die bus kon ik uit de UK halen voor 15 pond, maar eerder is hier gezegd dat het geen probleem zou worden.

Ik heb afgesproken dat we zo veel mogelijk specificaties op papier zetten zodat hij niet het wiel opnieuw hoeft uit te vinden.

Ik zal zo eens foto's maken van de open korf, zit naar mijn mening behoorlijk wat schade op!

Dus wie wil er aftrappen met een documentje welke we in kunnen leveren? Ik wil het best schrijven maar had al moeite met uitleggen daar en er zijn mensen die het veel beter kunnen dan ik.

Oh ja, het zal 2 dagen kosten om een korf aan te passen.

Ik heb ook gezegd dat ik nog wel het e.e.a. wil promoten, dus misschien kunnen we bij een goed idee nog wat korting afspreken.
Originele topkoffer op origineel Suzuki rek gemaakt -- Scottoiler -- HID verlichting -- LED voor en achter -- 2-weg Alarmsysteem -- DIY Yoshbox -- Tandwiel 16 voor -- DIY USB lader --

Gebruikersavatar
Voogie
DL1000 berijder
Berichten: 456
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 '05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Voogie » ma 11 mei 2015, 13:25

Klinkt goed. Het documentje zal een tekening moeten bevatten met de maten. Moet voor die bronzen bus alleen de korf aangepast (afgedraaid) worden of ook de as die erin gaan?
Blije DL1000 rijder!

Fhsdl1000
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 15 mar 2015, 22:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2003)

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Fhsdl1000 » ma 11 mei 2015, 13:32

Is er precies geweten wat er juist aan gedaan moet worden?
Mvg

Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1119
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2 - KNALgeel :-)
Locatie: Almere Poort

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Sanscorp » ma 11 mei 2015, 13:42

Ik volg beide even niet helemaal :D
Hoe bedoel je as die er in gaat?
Het standaard naaldlager blijft toch in gebruik en dan hieft de as toch niet aangepast te worden?

De stalen bus waar het naaldlager tussen korf en bus zit bedoel ik dan.

En de laatste reactie: Het is volgens mij wel bekend wat e gedaan moet worden maar nog niet hoe (met welke maten enzo) dus daarom wil ik dat docje opstellen.

Er hebben al mensen over nagedacht hier en ik heb er te wrinig verstand van en was zelfs altijd (tot dit topic) in de veronderstelling dat alleen het lager een probleem was.


wat ik vanmorgen heb laten zien is de speling op de veren, de plaat waar de veren in liggen, op de korf (tandwiel) en de lagerbus die afgedraaid moet worden + dus het nieuwr bronzen lager wat op maat gemaakt moet worden.

Dat is dus korf afdraaien, busjes maken om de basisplaat vast te zetten en daarmee geen losse en rammelende veren meer hebben.

A.d.h.v wat je van de korf af haalt, moet je de bronzen bus afdraaien.

Of ben ik nu helemaal het spoor bijster?
Originele topkoffer op origineel Suzuki rek gemaakt -- Scottoiler -- HID verlichting -- LED voor en achter -- 2-weg Alarmsysteem -- DIY Yoshbox -- Tandwiel 16 voor -- DIY USB lader --

Gebruikersavatar
Voogie
DL1000 berijder
Berichten: 456
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 '05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Voogie » ma 11 mei 2015, 14:19

Nee je hebt het helemaal goed. Maar ik dacht ergens gezien te hebben dat ook de metalen bus (weer over het naaldlager heen gaat) afgedraaid werd.

Op de website van werksparts (http://www.werksparts.com" onclick="window.open(this.href);return false;) staat het vol met foto's en tekeningen (helaas zonder maten) waar het één en ander wel uit af te leiden is.
Kan dat niet als basis dienen om een mooi document van te maken?
Blije DL1000 rijder!

Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1119
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2 - KNALgeel :-)
Locatie: Almere Poort

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Sanscorp » ma 11 mei 2015, 14:28

eerder hier is er ook een flickr account gedeelt en daar staan wel (imperial) maten.

We moeten daarom ook echt even alle info bij elkaar sprokkelen en alles op een rijtje zetten. Er zijn hier ook mensen die een idee hebben die ik niet begrijp.

zoals die bussen vastlassen op de basisplaat, maar dat dat alleen niet voldoende zou zijn en daarom ook nog iets extra's lassen, ik weet niet hoe dat bedoeld werd.

Maar werks, vibefree, flickr foto's en maten ideeën van hier samenvoegen en dan ben je er al.

Maar dan moeten we er wel aan beginnen ;)


Typen op de telefoon gaat ook lekker nu ik mijn eigen berichten terug lees haha.
Originele topkoffer op origineel Suzuki rek gemaakt -- Scottoiler -- HID verlichting -- LED voor en achter -- 2-weg Alarmsysteem -- DIY Yoshbox -- Tandwiel 16 voor -- DIY USB lader --

Gebruikersavatar
Voogie
DL1000 berijder
Berichten: 456
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 '05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Voogie » ma 11 mei 2015, 15:15

Sanscorp schreef: Typen op de telefoon gaat ook lekker nu ik mijn eigen berichten terug lees haha.
Dat probleem heb ik ook :shock:
Blije DL1000 rijder!

Gebruikersavatar
Bibaboeba
Berichten: 109
Lid geworden op: do 15 jan 2015, 23:09
Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984), XJ600 (1985), XS650 (1983)
Locatie: Utrecht

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Bibaboeba » wo 13 mei 2015, 12:53

Kijk, dat is een zeer positieve ontwikkeling!
Ik wil zeker wel helpen met het op papier zetten van bepaalde info maar ik denk dat het meeste toch gewoon doen is.
Zo maakt het bijvoorbeeld niet uit of hij nu 4 of 5 mm wordt uitgedraaid, zolang er maar een passende lager bij gedraaid wordt.
Het zal dus voornamelijk, zoals al genoemd is, een verzameling van foto's en filmpjes worden met voorbeelden.

Ik kwam door een paar seconden te googlen al uit bij deze site waar bronzen lagers verkocht worden: http://www.mroshop.com/lp/bronzen-bussen.asp De prijzen liggen hier allemaal onder €10,-.
In overleg met de metaalbewerker moet er dus vast wel wat betaalbaars te vinden zijn zou ik zeggen.

Ik zal morgen even alle info bij elkaar zetten en verder googlen naar bronzen lagers!

Gebruikersavatar
Bibaboeba
Berichten: 109
Lid geworden op: do 15 jan 2015, 23:09
Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984), XJ600 (1985), XS650 (1983)
Locatie: Utrecht

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Bibaboeba » wo 13 mei 2015, 12:55

Voogie schreef:Moet voor die bronzen bus alleen de korf aangepast (afgedraaid) worden of ook de as die erin gaan?
Nee, alleen de korf moet uitgedraaid worden, de as (en dus de rollager) blijven zoals ze zijn. (de speling zit hem namelijk tussen het tandwiel en de korf, niet tussen het tandwiel en de as!)

Gebruikersavatar
Bibaboeba
Berichten: 109
Lid geworden op: do 15 jan 2015, 23:09
Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984), XJ600 (1985), XS650 (1983)
Locatie: Utrecht

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Bibaboeba » wo 13 mei 2015, 12:58

Sanscorp schreef: zoals die bussen vastlassen op de basisplaat, maar dat dat alleen niet voldoende zou zijn en daarom ook nog iets extra's lassen, ik weet niet hoe dat bedoeld werd.
Vastlassen is een optie maar wordt erg lastig door de verschillende materialen. Er moet dus een manier gevonden worden om de basisplaat vast te krijgen aan de korf die stevig genoeg is om alle kracht over te brengen. Een manier die mij erg goed leek is die uit het eerder gedeelde filmpje. Hierin worden er zowel bussen op de basisplaat gelast die om de bussen van de korf vallen als dat er metalen pinnen in de korf gezet worden welke de basisplaat op zijn plek houden. Er zijn natuurlijk ook nog andere manieren te bedenken, hier heeft de metaalbewerker ongetwijfeld meer verstand van.

Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1119
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2 - KNALgeel :-)
Locatie: Almere Poort

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Sanscorp » wo 13 mei 2015, 13:07

Die metalen pinnen zie ik dus nergens terug en ik weet dus niet goed wat ik mij daar bij voor moet stellen..
Originele topkoffer op origineel Suzuki rek gemaakt -- Scottoiler -- HID verlichting -- LED voor en achter -- 2-weg Alarmsysteem -- DIY Yoshbox -- Tandwiel 16 voor -- DIY USB lader --

Gebruikersavatar
Bibaboeba
Berichten: 109
Lid geworden op: do 15 jan 2015, 23:09
Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984), XJ600 (1985), XS650 (1983)
Locatie: Utrecht

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Bibaboeba » do 14 mei 2015, 12:12

Bibaboeba schreef: Edit 2: Dit is mijn plan:

Klik hier om dit filmpje op YouTube te kijken
3:55-4:19 & 5:45-6:00

Gebruikersavatar
YellowWee
DL650 berijder
Berichten: 161
Lid geworden op: zo 16 mar 2014, 13:14
Mijn motor is een: Suzuki DL 650 ABS Adventure 2008
Locatie: Zwolle

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door YellowWee » wo 27 mei 2015, 10:45

Hoi, hoe staat de gang van zaken nu? Is er al iets of iemand die de korf kan aanpassen? Heb er zeer veel belang bij.
'Dwing jezelf te volharden en je grenzen te bereiken' OSU

Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1979
Lid geworden op: zo 17 apr 2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Locatie: Enschede

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Cplegt » wo 27 mei 2015, 10:57

Wist niet dat de 650 er ook last van had. Klappert ie ook als bij een 1000?
Gr. Chiel

Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1119
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2 - KNALgeel :-)
Locatie: Almere Poort

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Sanscorp » wo 27 mei 2015, 13:59

650 heeft er geen last van ;)
Kan op den duur wel ontstaan denk ik, maar ik gok pas na het dubbele aantal km's als de 1000 en dan niet zo erg.
Originele topkoffer op origineel Suzuki rek gemaakt -- Scottoiler -- HID verlichting -- LED voor en achter -- 2-weg Alarmsysteem -- DIY Yoshbox -- Tandwiel 16 voor -- DIY USB lader --

Gebruikersavatar
YellowWee
DL650 berijder
Berichten: 161
Lid geworden op: zo 16 mar 2014, 13:14
Mijn motor is een: Suzuki DL 650 ABS Adventure 2008
Locatie: Zwolle

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door YellowWee » wo 27 mei 2015, 21:09

Uhm bijna 24.000 km. Tis geen heel hard geklapper. Je hoort de koppeling zeg maar aanlopen tot je de koppelinghendel inknijpt. Tijdens het rijden voel/merk ik er niks van. Groetjes.
'Dwing jezelf te volharden en je grenzen te bereiken' OSU

Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1119
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2 - KNALgeel :-)
Locatie: Almere Poort

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Sanscorp » wo 27 mei 2015, 21:15

Je zou de eerste zijn waarvan ik het lees in ieder geval..
Originele topkoffer op origineel Suzuki rek gemaakt -- Scottoiler -- HID verlichting -- LED voor en achter -- 2-weg Alarmsysteem -- DIY Yoshbox -- Tandwiel 16 voor -- DIY USB lader --

Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1979
Lid geworden op: zo 17 apr 2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Locatie: Enschede

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Cplegt » wo 27 mei 2015, 21:38

Wil wel n keer een ritje die kant op doen. Ben benieuwd of t daadwerkelijk de koppelingskorf is.
Gr. Chiel

Gebruikersavatar
YellowWee
DL650 berijder
Berichten: 161
Lid geworden op: zo 16 mar 2014, 13:14
Mijn motor is een: Suzuki DL 650 ABS Adventure 2008
Locatie: Zwolle

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door YellowWee » do 28 mei 2015, 05:27

Hoi, dat mag voor een kop koffie zijn jullie welkom :)
Word dan wel pas ergens half juli/augustus...
'Dwing jezelf te volharden en je grenzen te bereiken' OSU

Plaats reactie