rammelend koppelingshuis
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: zo 15-03-2015, 22:29
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2003)
Re: rammelend koppelingshuis
@ sanscorp:Heb je al iets gehoord van Duitsland?
Ik zou voor Juni wanneer ik 10 dagen naar de Alpen ga het in orde willen hebben
Dan ben ik geruster voor te
Weet je waar in Duitsland dat het is?Als het niet te ver is kan ik het zelf misschien gaan afhalen
Grtjs
Ik zou voor Juni wanneer ik 10 dagen naar de Alpen ga het in orde willen hebben
Dan ben ik geruster voor te
Weet je waar in Duitsland dat het is?Als het niet te ver is kan ik het zelf misschien gaan afhalen
Grtjs
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: rammelend koppelingshuis
De kerel die ik tot nu toe gesproken heb, is op vakantie.
Hij heeft nog niet geantwoord.
Op zich kan je prima rijden met een korf met speling.
Het maakt alleen wat geluid.
Verdwijnt het geluid als je de koppeling iets inknijpt?
Hij heeft nog niet geantwoord.
Op zich kan je prima rijden met een korf met speling.
Het maakt alleen wat geluid.
Verdwijnt het geluid als je de koppeling iets inknijpt?
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: zo 15-03-2015, 22:29
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2003)
Re: rammelend koppelingshuis
Ja het geluid is weg als ik de koppeling inknijp.
Ik heb gelezen dat er hier iemand op het forum van 17000km en nu iets in de 90000km
met rammelend koppeling rondrijd.Dan heb ik nog effe
Grtjs
Ik heb gelezen dat er hier iemand op het forum van 17000km en nu iets in de 90000km
met rammelend koppeling rondrijd.Dan heb ik nog effe
Grtjs
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: rammelend koppelingshuis
Voorlopig is het alleen vervelend
Zou me er dus niet super druk over maken.
Beter kleppen controleren en goed afstellen, heb je meer lol van.
Zou me er dus niet super druk over maken.
Beter kleppen controleren en goed afstellen, heb je meer lol van.
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: rammelend koppelingshuis
FYI: Ik heb zojuist Rudi aus deutschland nog een mail gestuurd, die zou 5 april een weekje op vakantie gaan dus vermoed dat hij wel terug, maar mijn mail vergeten is
Nog ander nieuws?
Is het misschien een idee om de klus redelijkerwijs te omschrijven en op een site als werkspot of MP te zetten??
Nog ander nieuws?
Is het misschien een idee om de klus redelijkerwijs te omschrijven en op een site als werkspot of MP te zetten??
- Bibaboeba
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 15-01-2015, 23:09
- Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984)
- Woonplaats: Utrecht
Re: rammelend koppelingshuis
Dat kunnen we altijd proberen, op het cnc forum kom ik niet veel verder, 111 mensen gezien maar geen reacties wel 1 pb die het voor 150,- wilde doen.(alleen de lager)
Ben nog steeds op zoek naar een tweede korf zodat ik eens naar dat adresje kan gaan die het voor 80,- wilde doen. Een nieuwe korf is me echter te duur en een tweedehands is niet te vinden.
Ben nog steeds op zoek naar een tweede korf zodat ik eens naar dat adresje kan gaan die het voor 80,- wilde doen. Een nieuwe korf is me echter te duur en een tweedehands is niet te vinden.
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: rammelend koppelingshuis
nee dat klopt, heb er 1 jaar over gedaan om 2 korfen te vinden, in eerste instantie wilde ik het zelf gaan aanpassen, tot ik dus niemand kon vinden die het voor een schappelijke prijs wil doen. toen was het idee om ze dan maar voor statiegeld te gebruiken en naar de usa of uk te verschepen.
dus als hier echt niets uit komt dan heb ik nog wel een optie, maar goedkoper en samen wat vinden waar we allemaal wat aan hebben is leuker.
dus als hier echt niets uit komt dan heb ik nog wel een optie, maar goedkoper en samen wat vinden waar we allemaal wat aan hebben is leuker.
- Bibaboeba
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 15-01-2015, 23:09
- Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984)
- Woonplaats: Utrecht
Re: rammelend koppelingshuis
Maar jij hebt dus een tweede korf? dan zouden we kunnen beginnen toch?!
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: rammelend koppelingshuis
heb er 2 en 1 in de motor.
beginnen met wat? Heb geen contacten en al helemaal niet het juiste gereedschap.
beginnen met wat? Heb geen contacten en al helemaal niet het juiste gereedschap.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7556
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: rammelend koppelingshuis
Al iets van Grethus vernomen?
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Bibaboeba
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 15-01-2015, 23:09
- Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984)
- Woonplaats: Utrecht
Re: rammelend koppelingshuis
Nope, geen reactie van Grethus. Kan ook maar één mailadres van ze vinden dus zal het eind van deze week nog eens op dat mailadres proberen.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7556
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: rammelend koppelingshuis
0049 6575 902597 vind ik altijd het eenvoudigste.....
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: rammelend koppelingshuis
geen reactie meer gehad op het duitse contact wat ik heb gehad. ook niet op de later nogmaals verstuurde mail.
wel heb ik een post op het motor-forum gedaan en daar heeft vvmracing.com op gereageerd, ga er binnenkort wrl eens langs met korf (Spaarnwoude)
wel heb ik een post op het motor-forum gedaan en daar heeft vvmracing.com op gereageerd, ga er binnenkort wrl eens langs met korf (Spaarnwoude)
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: rammelend koppelingshuis
Voor de geïnteresseerde, mijn topic op het MF:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... 7#27130937" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb nu 1 bedrijf (in de buurt van Amsterdam/Haarlem) en 1 particulier met het juiste gereedschap gevonden.
Zal bij beide eens langs moeten met de korf om het e.e.a. te bespreken en hopelijk ook direct met een prijs te komen.
Iemand anders nog vooruitgang gemaakt?
Bijv. al gebeld met de contacten in Duitsland?
Ik spreek helaas geen Duits..
http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... 7#27130937" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb nu 1 bedrijf (in de buurt van Amsterdam/Haarlem) en 1 particulier met het juiste gereedschap gevonden.
Zal bij beide eens langs moeten met de korf om het e.e.a. te bespreken en hopelijk ook direct met een prijs te komen.
Iemand anders nog vooruitgang gemaakt?
Bijv. al gebeld met de contacten in Duitsland?
Ik spreek helaas geen Duits..
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7823
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: rammelend koppelingshuis
Sander... ze spreken daar Nederlands
Grethus & Mandy van Leeuwen !
Grethus & Mandy van Leeuwen !
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: rammelend koppelingshuis
spreek ik ook niet
- Bibaboeba
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 15-01-2015, 23:09
- Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984)
- Woonplaats: Utrecht
Re: rammelend koppelingshuis
Ik heb momenteel contact met bakker framebouw uit Heerhugowaard.
Ben nu heen en weer aan het mailen om ze van genoeg informatie te voorzien zodat ze een degelijke prijsopgave kunnen geven.
Ook nog even afwachten dus. Uit Duitsland nog geen reactie, overigens ook nog geen tijd gehad om te bellen.
Ben nu heen en weer aan het mailen om ze van genoeg informatie te voorzien zodat ze een degelijke prijsopgave kunnen geven.
Ook nog even afwachten dus. Uit Duitsland nog geen reactie, overigens ook nog geen tijd gehad om te bellen.
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: rammelend koppelingshuis
ok ik heb dan nog 2 kandidaten waarbij 1 particulier en dan wellicht goedkoper?
Ga wss zaterdag naar het bedrijf, de ander wacht ik nog op reactie op een PM.
Ga wss zaterdag naar het bedrijf, de ander wacht ik nog op reactie op een PM.
- Bibaboeba
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 15-01-2015, 23:09
- Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984)
- Woonplaats: Utrecht
Re: rammelend koppelingshuis
Helemaal top! Met een beetje geluk kunnen we gewoon nog met een gemodificeerde koppeling de zomervakantie in!
- Bibaboeba
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 15-01-2015, 23:09
- Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984)
- Woonplaats: Utrecht
Re: rammelend koppelingshuis
En zo is er ineens ook een reactie uit Duitsland.
Grethus heeft inderdaad (in overleg met zijn werkgever) de beschikking over een draaibank. Ik heb hem het filmpje gestuurd en een linkje naar dit topic zodat hij iets beter een idee van de werkzaamheden kan krijgen. Nu dus weer even afwachten of dit mogelijk is bij hem.
Grethus heeft inderdaad (in overleg met zijn werkgever) de beschikking over een draaibank. Ik heb hem het filmpje gestuurd en een linkje naar dit topic zodat hij iets beter een idee van de werkzaamheden kan krijgen. Nu dus weer even afwachten of dit mogelijk is bij hem.
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: rammelend koppelingshuis
yeahh
dan hebben we nu al 5 mogelijke kandidaten, dan is het nu prijs shoppen
dan hebben we nu al 5 mogelijke kandidaten, dan is het nu prijs shoppen
- Bibaboeba
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 15-01-2015, 23:09
- Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984)
- Woonplaats: Utrecht
Re: rammelend koppelingshuis
Grethus adviseert ons om eerst verder te zoeken in Nederland, mocht dit niet lukken dan kan hij ons waarschijnlijk wel helpen maar hij wil hier dan wel even de tijd voor hebben. Op een zaterdagje even de boel modificeren zit er dan dus niet in. Mocht het in Nederland niks worden dan zal ik weer contact met hem opnemen om uitgebreid de mogelijkheden te bespreken.
- Bibaboeba
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 15-01-2015, 23:09
- Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984)
- Woonplaats: Utrecht
Re: rammelend koppelingshuis
Inmiddels al meer duidelijk? Bij mij niet.
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: rammelend koppelingshuis
ik zou afgelopen za naar haarlem rijden maar er is iets tussen gekomen.. Ik moet dus nog een vrije dag vinden maar moet dit weekend ook werken
Re: rammelend koppelingshuis
Hoi,
Ik volg jullie draadje een beetje.
Als jullie iemand hebben die de korf kan modificeren dan houdt ik mij zeer zeker aanbevolen
GR YellowWee.
Ik volg jullie draadje een beetje.
Als jullie iemand hebben die de korf kan modificeren dan houdt ik mij zeer zeker aanbevolen
GR YellowWee.
- Voogie
- DL1000 berijder
- Berichten: 386
- Lid geworden op: di 19-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 '05
- Woonplaats: Spijkenisse
- Contacteer:
Re: rammelend koppelingshuis
Ik volg het ook omdat ik ook een rammelende korf heb. Ik heb er aan gedacht om er zelf aan te beginnen. Kan op m'n werk het meeste doen, moet alleen een collega zover zien te krijgen om de boel te bewerken op de draaibank en een bronzen bus te draaien.
Blije DL1000 rijder!
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: zo 03-05-2015, 23:05
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A K7
- Woonplaats: Moordrecht
Re: rammelend koppelingshuis
Ik heb hem ondertussen maar opgestuurd maar Engeland. Je betaald de hoofdprijs bij John maar ik ben tot noch toe erg tevreden over de laatste reparatie/modificatie voor mijn andere 1000. Een nieuwe kopen is ook geen optie geweest voor mij, dat had ik eerst gedaan maar deze begon na een paar duizend km ook behoorlijk te trillen.
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: zo 15-03-2015, 22:29
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2003)
Re: rammelend koppelingshuis
@J.K. Hoeveel kost het en hoelang moet je wachten want anders ga ik het pas in de winter doen als het lang duurt.
Grtjs
Grtjs
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: zo 03-05-2015, 23:05
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A K7
- Woonplaats: Moordrecht
Re: rammelend koppelingshuis
Duurt ongeveer 2 weken in totaal, ligt eraan hoe je verstuurt maar hij was de laatste keer na 2 dagen klaar bij hem. Kost ongeveer 300 euro (een beetje afhankelijk van de wisselkoers). Een nieuwe kost niet veel meer maar het probleem is echt maar heel tijdelijk opgelost.
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: zo 15-03-2015, 22:29
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2003)
Re: rammelend koppelingshuis
Zal dan na mijn alpenrit moeten wachten in Juni.
Grtjs
Grtjs
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: rammelend koppelingshuis
om 10u moet ik in Spaarndam op de kerkweg 31 zijn. ik neem de 2 korfen mee.
Straks meer en mocht je in de buurt zijn kom dan vooral maar langs
Straks meer en mocht je in de buurt zijn kom dan vooral maar langs
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: rammelend koppelingshuis
en ben weer terug, aardige kerel die (voor zover ik dat kan beoordelen natuurlijk) verstand van zaken heeft.
doet o.a. ook productie cnc, aanpassen van circuitblokken en is zelfs bezig met een eigen carter.
hebben de korf open gemaakt en naar mijn beste kunnen uitgelegd wat er volgens ons moet gebeure.
hij vraagt er tussen de 80 en 100 euro voor excl. lager.
Waarom? Omdat hij de bronzen bus zo snel alleen voor 70 euro kon vinden. Dus als we deze zelf aanleveren dan is dit geen probleem.
die bus kon ik uit de UK halen voor 15 pond, maar eerder is hier gezegd dat het geen probleem zou worden.
Ik heb afgesproken dat we zo veel mogelijk specificaties op papier zetten zodat hij niet het wiel opnieuw hoeft uit te vinden.
Ik zal zo eens foto's maken van de open korf, zit naar mijn mening behoorlijk wat schade op!
Dus wie wil er aftrappen met een documentje welke we in kunnen leveren? Ik wil het best schrijven maar had al moeite met uitleggen daar en er zijn mensen die het veel beter kunnen dan ik.
Oh ja, het zal 2 dagen kosten om een korf aan te passen.
Ik heb ook gezegd dat ik nog wel het e.e.a. wil promoten, dus misschien kunnen we bij een goed idee nog wat korting afspreken.
doet o.a. ook productie cnc, aanpassen van circuitblokken en is zelfs bezig met een eigen carter.
hebben de korf open gemaakt en naar mijn beste kunnen uitgelegd wat er volgens ons moet gebeure.
hij vraagt er tussen de 80 en 100 euro voor excl. lager.
Waarom? Omdat hij de bronzen bus zo snel alleen voor 70 euro kon vinden. Dus als we deze zelf aanleveren dan is dit geen probleem.
die bus kon ik uit de UK halen voor 15 pond, maar eerder is hier gezegd dat het geen probleem zou worden.
Ik heb afgesproken dat we zo veel mogelijk specificaties op papier zetten zodat hij niet het wiel opnieuw hoeft uit te vinden.
Ik zal zo eens foto's maken van de open korf, zit naar mijn mening behoorlijk wat schade op!
Dus wie wil er aftrappen met een documentje welke we in kunnen leveren? Ik wil het best schrijven maar had al moeite met uitleggen daar en er zijn mensen die het veel beter kunnen dan ik.
Oh ja, het zal 2 dagen kosten om een korf aan te passen.
Ik heb ook gezegd dat ik nog wel het e.e.a. wil promoten, dus misschien kunnen we bij een goed idee nog wat korting afspreken.
- Voogie
- DL1000 berijder
- Berichten: 386
- Lid geworden op: di 19-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 '05
- Woonplaats: Spijkenisse
- Contacteer:
Re: rammelend koppelingshuis
Klinkt goed. Het documentje zal een tekening moeten bevatten met de maten. Moet voor die bronzen bus alleen de korf aangepast (afgedraaid) worden of ook de as die erin gaan?
Blije DL1000 rijder!
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: zo 15-03-2015, 22:29
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2003)
Re: rammelend koppelingshuis
Is er precies geweten wat er juist aan gedaan moet worden?
Mvg
Mvg
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: rammelend koppelingshuis
Ik volg beide even niet helemaal
Hoe bedoel je as die er in gaat?
Het standaard naaldlager blijft toch in gebruik en dan hieft de as toch niet aangepast te worden?
De stalen bus waar het naaldlager tussen korf en bus zit bedoel ik dan.
En de laatste reactie: Het is volgens mij wel bekend wat e gedaan moet worden maar nog niet hoe (met welke maten enzo) dus daarom wil ik dat docje opstellen.
Er hebben al mensen over nagedacht hier en ik heb er te wrinig verstand van en was zelfs altijd (tot dit topic) in de veronderstelling dat alleen het lager een probleem was.
wat ik vanmorgen heb laten zien is de speling op de veren, de plaat waar de veren in liggen, op de korf (tandwiel) en de lagerbus die afgedraaid moet worden + dus het nieuwr bronzen lager wat op maat gemaakt moet worden.
Dat is dus korf afdraaien, busjes maken om de basisplaat vast te zetten en daarmee geen losse en rammelende veren meer hebben.
A.d.h.v wat je van de korf af haalt, moet je de bronzen bus afdraaien.
Of ben ik nu helemaal het spoor bijster?
Hoe bedoel je as die er in gaat?
Het standaard naaldlager blijft toch in gebruik en dan hieft de as toch niet aangepast te worden?
De stalen bus waar het naaldlager tussen korf en bus zit bedoel ik dan.
En de laatste reactie: Het is volgens mij wel bekend wat e gedaan moet worden maar nog niet hoe (met welke maten enzo) dus daarom wil ik dat docje opstellen.
Er hebben al mensen over nagedacht hier en ik heb er te wrinig verstand van en was zelfs altijd (tot dit topic) in de veronderstelling dat alleen het lager een probleem was.
wat ik vanmorgen heb laten zien is de speling op de veren, de plaat waar de veren in liggen, op de korf (tandwiel) en de lagerbus die afgedraaid moet worden + dus het nieuwr bronzen lager wat op maat gemaakt moet worden.
Dat is dus korf afdraaien, busjes maken om de basisplaat vast te zetten en daarmee geen losse en rammelende veren meer hebben.
A.d.h.v wat je van de korf af haalt, moet je de bronzen bus afdraaien.
Of ben ik nu helemaal het spoor bijster?
- Voogie
- DL1000 berijder
- Berichten: 386
- Lid geworden op: di 19-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 '05
- Woonplaats: Spijkenisse
- Contacteer:
Re: rammelend koppelingshuis
Nee je hebt het helemaal goed. Maar ik dacht ergens gezien te hebben dat ook de metalen bus (weer over het naaldlager heen gaat) afgedraaid werd.
Op de website van werksparts (http://www.werksparts.com" onclick="window.open(this.href);return false;) staat het vol met foto's en tekeningen (helaas zonder maten) waar het één en ander wel uit af te leiden is.
Kan dat niet als basis dienen om een mooi document van te maken?
Op de website van werksparts (http://www.werksparts.com" onclick="window.open(this.href);return false;) staat het vol met foto's en tekeningen (helaas zonder maten) waar het één en ander wel uit af te leiden is.
Kan dat niet als basis dienen om een mooi document van te maken?
Blije DL1000 rijder!
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: rammelend koppelingshuis
eerder hier is er ook een flickr account gedeelt en daar staan wel (imperial) maten.
We moeten daarom ook echt even alle info bij elkaar sprokkelen en alles op een rijtje zetten. Er zijn hier ook mensen die een idee hebben die ik niet begrijp.
zoals die bussen vastlassen op de basisplaat, maar dat dat alleen niet voldoende zou zijn en daarom ook nog iets extra's lassen, ik weet niet hoe dat bedoeld werd.
Maar werks, vibefree, flickr foto's en maten ideeën van hier samenvoegen en dan ben je er al.
Maar dan moeten we er wel aan beginnen
Typen op de telefoon gaat ook lekker nu ik mijn eigen berichten terug lees haha.
We moeten daarom ook echt even alle info bij elkaar sprokkelen en alles op een rijtje zetten. Er zijn hier ook mensen die een idee hebben die ik niet begrijp.
zoals die bussen vastlassen op de basisplaat, maar dat dat alleen niet voldoende zou zijn en daarom ook nog iets extra's lassen, ik weet niet hoe dat bedoeld werd.
Maar werks, vibefree, flickr foto's en maten ideeën van hier samenvoegen en dan ben je er al.
Maar dan moeten we er wel aan beginnen
Typen op de telefoon gaat ook lekker nu ik mijn eigen berichten terug lees haha.
- Voogie
- DL1000 berijder
- Berichten: 386
- Lid geworden op: di 19-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 '05
- Woonplaats: Spijkenisse
- Contacteer:
Re: rammelend koppelingshuis
Dat probleem heb ik ookSanscorp schreef: Typen op de telefoon gaat ook lekker nu ik mijn eigen berichten terug lees haha.
Blije DL1000 rijder!
- Bibaboeba
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 15-01-2015, 23:09
- Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984)
- Woonplaats: Utrecht
Re: rammelend koppelingshuis
Kijk, dat is een zeer positieve ontwikkeling!
Ik wil zeker wel helpen met het op papier zetten van bepaalde info maar ik denk dat het meeste toch gewoon doen is.
Zo maakt het bijvoorbeeld niet uit of hij nu 4 of 5 mm wordt uitgedraaid, zolang er maar een passende lager bij gedraaid wordt.
Het zal dus voornamelijk, zoals al genoemd is, een verzameling van foto's en filmpjes worden met voorbeelden.
Ik kwam door een paar seconden te googlen al uit bij deze site waar bronzen lagers verkocht worden: http://www.mroshop.com/lp/bronzen-bussen.asp De prijzen liggen hier allemaal onder €10,-.
In overleg met de metaalbewerker moet er dus vast wel wat betaalbaars te vinden zijn zou ik zeggen.
Ik zal morgen even alle info bij elkaar zetten en verder googlen naar bronzen lagers!
Ik wil zeker wel helpen met het op papier zetten van bepaalde info maar ik denk dat het meeste toch gewoon doen is.
Zo maakt het bijvoorbeeld niet uit of hij nu 4 of 5 mm wordt uitgedraaid, zolang er maar een passende lager bij gedraaid wordt.
Het zal dus voornamelijk, zoals al genoemd is, een verzameling van foto's en filmpjes worden met voorbeelden.
Ik kwam door een paar seconden te googlen al uit bij deze site waar bronzen lagers verkocht worden: http://www.mroshop.com/lp/bronzen-bussen.asp De prijzen liggen hier allemaal onder €10,-.
In overleg met de metaalbewerker moet er dus vast wel wat betaalbaars te vinden zijn zou ik zeggen.
Ik zal morgen even alle info bij elkaar zetten en verder googlen naar bronzen lagers!
- Bibaboeba
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 15-01-2015, 23:09
- Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984)
- Woonplaats: Utrecht
Re: rammelend koppelingshuis
Nee, alleen de korf moet uitgedraaid worden, de as (en dus de rollager) blijven zoals ze zijn. (de speling zit hem namelijk tussen het tandwiel en de korf, niet tussen het tandwiel en de as!)Voogie schreef:Moet voor die bronzen bus alleen de korf aangepast (afgedraaid) worden of ook de as die erin gaan?
- Bibaboeba
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 15-01-2015, 23:09
- Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984)
- Woonplaats: Utrecht
Re: rammelend koppelingshuis
Vastlassen is een optie maar wordt erg lastig door de verschillende materialen. Er moet dus een manier gevonden worden om de basisplaat vast te krijgen aan de korf die stevig genoeg is om alle kracht over te brengen. Een manier die mij erg goed leek is die uit het eerder gedeelde filmpje. Hierin worden er zowel bussen op de basisplaat gelast die om de bussen van de korf vallen als dat er metalen pinnen in de korf gezet worden welke de basisplaat op zijn plek houden. Er zijn natuurlijk ook nog andere manieren te bedenken, hier heeft de metaalbewerker ongetwijfeld meer verstand van.Sanscorp schreef: zoals die bussen vastlassen op de basisplaat, maar dat dat alleen niet voldoende zou zijn en daarom ook nog iets extra's lassen, ik weet niet hoe dat bedoeld werd.
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: rammelend koppelingshuis
Die metalen pinnen zie ik dus nergens terug en ik weet dus niet goed wat ik mij daar bij voor moet stellen..
- Bibaboeba
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 15-01-2015, 23:09
- Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984)
- Woonplaats: Utrecht
Re: rammelend koppelingshuis
3:55-4:19 & 5:45-6:00Bibaboeba schreef: Edit 2: Dit is mijn plan:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fAOMrZjCLz8[/youtube]
Re: rammelend koppelingshuis
Hoi, hoe staat de gang van zaken nu? Is er al iets of iemand die de korf kan aanpassen? Heb er zeer veel belang bij.
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: rammelend koppelingshuis
Wist niet dat de 650 er ook last van had. Klappert ie ook als bij een 1000?
Gr. Chiel
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: rammelend koppelingshuis
650 heeft er geen last van
Kan op den duur wel ontstaan denk ik, maar ik gok pas na het dubbele aantal km's als de 1000 en dan niet zo erg.
Kan op den duur wel ontstaan denk ik, maar ik gok pas na het dubbele aantal km's als de 1000 en dan niet zo erg.
Re: rammelend koppelingshuis
Uhm bijna 24.000 km. Tis geen heel hard geklapper. Je hoort de koppeling zeg maar aanlopen tot je de koppelinghendel inknijpt. Tijdens het rijden voel/merk ik er niks van. Groetjes.
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: rammelend koppelingshuis
Je zou de eerste zijn waarvan ik het lees in ieder geval..
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: rammelend koppelingshuis
Wil wel n keer een ritje die kant op doen. Ben benieuwd of t daadwerkelijk de koppelingskorf is.
Gr. Chiel
Re: rammelend koppelingshuis
Hoi, dat mag voor een kop koffie zijn jullie welkom
Word dan wel pas ergens half juli/augustus...
Word dan wel pas ergens half juli/augustus...