rammelend koppelingshuis

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1117
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2 - KNALgeel :-)
Locatie: Almere Poort

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Sanscorp » vr 27 mei 2016, 22:30

Ik weet niet of het werkt.
Dit is als voorbeeld met het compleet verwijderen van de spacer. maar laat wel even wat verschil zien.
Omdat ik geen voor en na filmpje heb gemaakt moet het even zo.

https://goo.gl/photos/LGYc7rU5nY3E49YY7" onclick="window.open(this.href);return false;
Originele topkoffer op origineel Suzuki rek gemaakt -- Scottoiler -- HID verlichting -- LED voor en achter -- 2-weg Alarmsysteem -- DIY Yoshbox -- Tandwiel 16 voor -- DIY USB lader --

Gebruikersavatar
Voogie
DL1000 berijder
Berichten: 456
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 '05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Voogie » vr 27 mei 2016, 23:37

Duidelijk verhaal. Maar zoals ik al schreef, ik kijk daar de eerstvolgende keer even naar als het achterwiel er een keer uit gaat. Zit voor nu prima. :-)
Blije DL1000 rijder!

Gebruikersavatar
Voogie
DL1000 berijder
Berichten: 456
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 '05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Voogie » zo 29 mei 2016, 22:47

Vandaag even een goede proefrit gemaakt. Wat een verbetering! :mrgreen:
Ik had niet verwacht dat de modificatie, uitgevoerd door VVM Racing, zoveel resultaat zou hebben. Vooral omdat ik dacht dat de speling in de korf bij mij wel meeviel, maar niets is minder waar. De bekende vibratie tussen de 3000 en 4000 toeren is helemaal verdwenen en het bokken bij rijden op lage snelheid in z'n 2e versnelling is ook zo goed als weg.

Dus helemaal happy. :mrgreen:

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk
Blije DL1000 rijder!

Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1117
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2 - KNALgeel :-)
Locatie: Almere Poort

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Sanscorp » ma 30 mei 2016, 07:25

:duim: gelukkig!
Veel plezier er van.
Originele topkoffer op origineel Suzuki rek gemaakt -- Scottoiler -- HID verlichting -- LED voor en achter -- 2-weg Alarmsysteem -- DIY Yoshbox -- Tandwiel 16 voor -- DIY USB lader --

Gebruikersavatar
Voogie
DL1000 berijder
Berichten: 456
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 '05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Voogie » ma 30 mei 2016, 13:26

Thanks, gaat wel lukken :mrgreen:

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk
Blije DL1000 rijder!

Gebruikersavatar
Knarf1990
DL650 berijder
Berichten: 148
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 09:36
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Locatie: kop van Noord-Holland
Contacteer:

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Knarf1990 » ma 30 mei 2016, 19:24

Ik heb inmiddels het hele topic doorgelezen. Het is mij niet geheel duidelijk of alle bouwjaren DL1000 hier last van hebben? Zo te lezen kun je het beter voorkomen dan genezen omdat je vroeg of laat toch aan de beurt bent.

Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1117
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2 - KNALgeel :-)
Locatie: Almere Poort

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Sanscorp » ma 30 mei 2016, 19:27

Ze hebben er allemaal last van, zelfs de latere modellen.
Je KAN geluk hebben, maar ik lees heel veel verhalen.

Zowk maar eens op:
Chudder
dl1000 clutch
Dl1000 clutch mod
Originele topkoffer op origineel Suzuki rek gemaakt -- Scottoiler -- HID verlichting -- LED voor en achter -- 2-weg Alarmsysteem -- DIY Yoshbox -- Tandwiel 16 voor -- DIY USB lader --

Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 17 apr 2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Locatie: Enschede

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Cplegt » ma 30 mei 2016, 22:25

Sommigen hebben geluk. Ondertussen al een keer op 2 dl1000 K6'en gereden met 30 en 40 dkm zonder chudder. Ook al een k3 of k4 1000 die het niet had.
Het hoeft dus niet altijd maar als je de rammel hoort bij stationair toeren dan gaat ie zeker komen. En het wordt erger naarmate de km's hoger worden.
Gr. Chiel

Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1117
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2 - KNALgeel :-)
Locatie: Almere Poort

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Sanscorp » ma 30 mei 2016, 22:34

Je leest het soms bij 10k en soms bij 60k km.

Die van mij was niet heel erg hoorbaar, ietjes te voelen, maar toch was er flinke slijtage aan de korf.

Zit nu op plm. 54.000 km
Originele topkoffer op origineel Suzuki rek gemaakt -- Scottoiler -- HID verlichting -- LED voor en achter -- 2-weg Alarmsysteem -- DIY Yoshbox -- Tandwiel 16 voor -- DIY USB lader --

Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 17 apr 2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Locatie: Enschede

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Cplegt » ma 30 mei 2016, 22:49

De mijne heb ik vervangen met 100dkm. Slijtage op de korf was 4 a 5mm en duidelijk voel en hoorbaar. Heb een andere gebruikt als donor.
Gr. Chiel

Gebruikersavatar
Marian
Berichten: 635
Lid geworden op: zo 29 mar 2015, 12:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 zwart 2016

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Marian » ma 30 mei 2016, 22:53

Geen idee of ik dat zou herkennen....of is dat echt niet te missen?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 17 apr 2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Locatie: Enschede

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Cplegt » ma 30 mei 2016, 23:28

Ik heb em bij jou niet gehoord meende ik.

Als de motor stationair draait met de koppeling in, in vrij hoor je niets. Koppeling los dan kun je de rammel horen. Dat is het begin van de chudder.
Gr. Chiel

Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1117
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2 - KNALgeel :-)
Locatie: Almere Poort

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Sanscorp » di 31 mei 2016, 07:16

Dat was bij mij dus niet het geval, ik was ontevreden over hoe de motor reedt en ben toen hier maar ingedoken.
Alleen bij mij was het dus een gok, en had ik geen zin om tussen de 300 en 400 euro uit te geven om hem te laten modificeren.

Nu rijd hij prima, maar heb ik alleen nog die tik in het blok waarvan ik de decompresseur vermoed.
Originele topkoffer op origineel Suzuki rek gemaakt -- Scottoiler -- HID verlichting -- LED voor en achter -- 2-weg Alarmsysteem -- DIY Yoshbox -- Tandwiel 16 voor -- DIY USB lader --

StevenvK
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 12 jun 2016, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2003)

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door StevenvK » za 25 jun 2016, 00:28

Hoi Allen,

Mijn Dl1000 uit 2003 (km stand 51K) ratelt en rammelt ook wat af. sowieso koppelingshuis, maar waar kan ik dat en toebehoren kopen (gelijk ook platen en veren vervangen lijkt mij het meest ideaal). Zou iemand een linkje kunnen delen. Ik wil graag geen alibaba achtige meuk in de motor zetten!

Groet,
Steve

Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1117
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2 - KNALgeel :-)
Locatie: Almere Poort

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Sanscorp » za 25 jun 2016, 08:03

Welke platen en veren bedoel je?
Originele topkoffer op origineel Suzuki rek gemaakt -- Scottoiler -- HID verlichting -- LED voor en achter -- 2-weg Alarmsysteem -- DIY Yoshbox -- Tandwiel 16 voor -- DIY USB lader --

Piglet
DL1000 berijder
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 12:41
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 en Kawasaki KLR250

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Piglet » vr 01 jul 2016, 13:49

Ook mijn Dl1000 uit 2002, rammelde en bokte al toen ik hem kocht, met 32000km op de teller een jaar of 7 geleden.
Altijd mee doorgereden, zou geen kwaad kunnen en bij de motor horen zei de garage destijds.
Omdat ik 130 km per dag woon-werk op voornamelijk snelweg rijd, was er mee te leven, maar in de bebouwde kom bij lagere snelheid en toeren, begon het bokken steeds erger te worden. (En ook het gerammel)
Vorige week, naar aanleiding van dit draadje, contact opgenomen met Jeroen van VVMRacing en nu, een week later zit de aangepaste koppelingskorf al weer in de motor.
Om goed te kunnen vergelijken heb ik, op de olie en koelvloeistof na, niets aan de motor vervangen, zelfs de koppelingsplaten waren nog binnen de norm. En dat bij ondertussen een kilometerstand van bijna 136000km.
Conclusie: enorme verbetering! klappervrij optrekken, nagenoeg geen gebok meer.
Ook het rijden met lagere snelheid/toerental is nu aanzienlijk verbeterd, je kan het toerental tot ver onder de 3000 toeren laten zakken zonder
afgestraft te worden door bokkig gedrag of met de koppeling te hoeven spelen.
Al met al is het voor mij het geld en de klustijd meer dan waard geweest! Aanrader :duim:
Dank aan de initiatiefnemer(s) en Jeroen van VVMRacing!

Nu hopen dat er niet iets gaat lekken, mijn grote angst altijd als er ergens een pakking vervangen moet worden..... :oops:

Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1117
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2 - KNALgeel :-)
Locatie: Almere Poort

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Sanscorp » vr 01 jul 2016, 13:52

Mooi dat het naar tevredenheid is!
Graag gedaan :p

Lekken zal wel meevallen, pakking vervangen?
Goed schoonmaken van de pasvlakken en een nieuwe pakking gaat zeker goed.

Heb mijn nieuwe pakking ook nog een keer los moeten halen en opnieuw gebruikt, hier nog steeds lekvrij ;)
Originele topkoffer op origineel Suzuki rek gemaakt -- Scottoiler -- HID verlichting -- LED voor en achter -- 2-weg Alarmsysteem -- DIY Yoshbox -- Tandwiel 16 voor -- DIY USB lader --

mca2
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 10 jul 2011, 20:14
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 (2004)

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door mca2 » ma 01 aug 2016, 00:20

De hele thread doorgelezen en dit chudder fenomeen ken ik helaas maar al te goed. Ik heb ooit zelfs eens gedacht dat het de ketting was die te slap was, zo raar voelt het. Over anderhalve week vertrekken we voor een weekendje Eiffelm dus dat wordt een beetje kort dag. Ik zal van het winter VVM maar eens verblijden met een bezoek want dit klinkt als een zeer goede modificatie.

Ik las trouwens ergens dat er verschil zit in de pakking van het koppelingsdeksel of zijn die over de jaren hetzelfde?

Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1117
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2 - KNALgeel :-)
Locatie: Almere Poort

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Sanscorp » ma 01 aug 2016, 07:46

Ik meen dat het allemaal gelijk is maar als ik geen gelijk heb zit jij met een verkeerde pakking.

Dus klepdekselpakking van het juiste bouwjaar pakken ;)
Originele topkoffer op origineel Suzuki rek gemaakt -- Scottoiler -- HID verlichting -- LED voor en achter -- 2-weg Alarmsysteem -- DIY Yoshbox -- Tandwiel 16 voor -- DIY USB lader --

Plaats reactie