rammelend koppelingshuis
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: rammelend koppelingshuis
Ik weet niet of het werkt.
Dit is als voorbeeld met het compleet verwijderen van de spacer. maar laat wel even wat verschil zien.
Omdat ik geen voor en na filmpje heb gemaakt moet het even zo.
https://goo.gl/photos/LGYc7rU5nY3E49YY7" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is als voorbeeld met het compleet verwijderen van de spacer. maar laat wel even wat verschil zien.
Omdat ik geen voor en na filmpje heb gemaakt moet het even zo.
https://goo.gl/photos/LGYc7rU5nY3E49YY7" onclick="window.open(this.href);return false;
- Voogie
- DL1000 berijder
- Berichten: 386
- Lid geworden op: di 19-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 '05
- Woonplaats: Spijkenisse
- Contacteer:
Re: rammelend koppelingshuis
Duidelijk verhaal. Maar zoals ik al schreef, ik kijk daar de eerstvolgende keer even naar als het achterwiel er een keer uit gaat. Zit voor nu prima.
Blije DL1000 rijder!
- Voogie
- DL1000 berijder
- Berichten: 386
- Lid geworden op: di 19-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 '05
- Woonplaats: Spijkenisse
- Contacteer:
Re: rammelend koppelingshuis
Vandaag even een goede proefrit gemaakt. Wat een verbetering!
Ik had niet verwacht dat de modificatie, uitgevoerd door VVM Racing, zoveel resultaat zou hebben. Vooral omdat ik dacht dat de speling in de korf bij mij wel meeviel, maar niets is minder waar. De bekende vibratie tussen de 3000 en 4000 toeren is helemaal verdwenen en het bokken bij rijden op lage snelheid in z'n 2e versnelling is ook zo goed als weg.
Dus helemaal happy.
Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk
Ik had niet verwacht dat de modificatie, uitgevoerd door VVM Racing, zoveel resultaat zou hebben. Vooral omdat ik dacht dat de speling in de korf bij mij wel meeviel, maar niets is minder waar. De bekende vibratie tussen de 3000 en 4000 toeren is helemaal verdwenen en het bokken bij rijden op lage snelheid in z'n 2e versnelling is ook zo goed als weg.
Dus helemaal happy.
Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk
Blije DL1000 rijder!
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: rammelend koppelingshuis
gelukkig!
Veel plezier er van.
Veel plezier er van.
- Voogie
- DL1000 berijder
- Berichten: 386
- Lid geworden op: di 19-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 '05
- Woonplaats: Spijkenisse
- Contacteer:
Re: rammelend koppelingshuis
Thanks, gaat wel lukken
Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk
Blije DL1000 rijder!
- Knarf1990
- DL1000 berijder
- Berichten: 113
- Lid geworden op: do 29-07-2010, 09:36
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
- Woonplaats: kop van Noord-Holland
- Contacteer:
Re: rammelend koppelingshuis
Ik heb inmiddels het hele topic doorgelezen. Het is mij niet geheel duidelijk of alle bouwjaren DL1000 hier last van hebben? Zo te lezen kun je het beter voorkomen dan genezen omdat je vroeg of laat toch aan de beurt bent.
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: rammelend koppelingshuis
Ze hebben er allemaal last van, zelfs de latere modellen.
Je KAN geluk hebben, maar ik lees heel veel verhalen.
Zowk maar eens op:
Chudder
dl1000 clutch
Dl1000 clutch mod
Je KAN geluk hebben, maar ik lees heel veel verhalen.
Zowk maar eens op:
Chudder
dl1000 clutch
Dl1000 clutch mod
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: rammelend koppelingshuis
Sommigen hebben geluk. Ondertussen al een keer op 2 dl1000 K6'en gereden met 30 en 40 dkm zonder chudder. Ook al een k3 of k4 1000 die het niet had.
Het hoeft dus niet altijd maar als je de rammel hoort bij stationair toeren dan gaat ie zeker komen. En het wordt erger naarmate de km's hoger worden.
Het hoeft dus niet altijd maar als je de rammel hoort bij stationair toeren dan gaat ie zeker komen. En het wordt erger naarmate de km's hoger worden.
Gr. Chiel
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: rammelend koppelingshuis
Je leest het soms bij 10k en soms bij 60k km.
Die van mij was niet heel erg hoorbaar, ietjes te voelen, maar toch was er flinke slijtage aan de korf.
Zit nu op plm. 54.000 km
Die van mij was niet heel erg hoorbaar, ietjes te voelen, maar toch was er flinke slijtage aan de korf.
Zit nu op plm. 54.000 km
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: rammelend koppelingshuis
De mijne heb ik vervangen met 100dkm. Slijtage op de korf was 4 a 5mm en duidelijk voel en hoorbaar. Heb een andere gebruikt als donor.
Gr. Chiel
- Marian
- Berichten: 598
- Lid geworden op: zo 29-03-2015, 12:23
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 zwart 2016
Re: rammelend koppelingshuis
Geen idee of ik dat zou herkennen....of is dat echt niet te missen?
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: rammelend koppelingshuis
Ik heb em bij jou niet gehoord meende ik.
Als de motor stationair draait met de koppeling in, in vrij hoor je niets. Koppeling los dan kun je de rammel horen. Dat is het begin van de chudder.
Als de motor stationair draait met de koppeling in, in vrij hoor je niets. Koppeling los dan kun je de rammel horen. Dat is het begin van de chudder.
Gr. Chiel
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: rammelend koppelingshuis
Dat was bij mij dus niet het geval, ik was ontevreden over hoe de motor reedt en ben toen hier maar ingedoken.
Alleen bij mij was het dus een gok, en had ik geen zin om tussen de 300 en 400 euro uit te geven om hem te laten modificeren.
Nu rijd hij prima, maar heb ik alleen nog die tik in het blok waarvan ik de decompresseur vermoed.
Alleen bij mij was het dus een gok, en had ik geen zin om tussen de 300 en 400 euro uit te geven om hem te laten modificeren.
Nu rijd hij prima, maar heb ik alleen nog die tik in het blok waarvan ik de decompresseur vermoed.
Re: rammelend koppelingshuis
Hoi Allen,
Mijn Dl1000 uit 2003 (km stand 51K) ratelt en rammelt ook wat af. sowieso koppelingshuis, maar waar kan ik dat en toebehoren kopen (gelijk ook platen en veren vervangen lijkt mij het meest ideaal). Zou iemand een linkje kunnen delen. Ik wil graag geen alibaba achtige meuk in de motor zetten!
Groet,
Steve
Mijn Dl1000 uit 2003 (km stand 51K) ratelt en rammelt ook wat af. sowieso koppelingshuis, maar waar kan ik dat en toebehoren kopen (gelijk ook platen en veren vervangen lijkt mij het meest ideaal). Zou iemand een linkje kunnen delen. Ik wil graag geen alibaba achtige meuk in de motor zetten!
Groet,
Steve
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: rammelend koppelingshuis
Welke platen en veren bedoel je?
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 4
- Lid geworden op: wo 07-10-2009, 12:41
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 en Kawasaki KLR250
Re: rammelend koppelingshuis
Ook mijn Dl1000 uit 2002, rammelde en bokte al toen ik hem kocht, met 32000km op de teller een jaar of 7 geleden.
Altijd mee doorgereden, zou geen kwaad kunnen en bij de motor horen zei de garage destijds.
Omdat ik 130 km per dag woon-werk op voornamelijk snelweg rijd, was er mee te leven, maar in de bebouwde kom bij lagere snelheid en toeren, begon het bokken steeds erger te worden. (En ook het gerammel)
Vorige week, naar aanleiding van dit draadje, contact opgenomen met Jeroen van VVMRacing en nu, een week later zit de aangepaste koppelingskorf al weer in de motor.
Om goed te kunnen vergelijken heb ik, op de olie en koelvloeistof na, niets aan de motor vervangen, zelfs de koppelingsplaten waren nog binnen de norm. En dat bij ondertussen een kilometerstand van bijna 136000km.
Conclusie: enorme verbetering! klappervrij optrekken, nagenoeg geen gebok meer.
Ook het rijden met lagere snelheid/toerental is nu aanzienlijk verbeterd, je kan het toerental tot ver onder de 3000 toeren laten zakken zonder
afgestraft te worden door bokkig gedrag of met de koppeling te hoeven spelen.
Al met al is het voor mij het geld en de klustijd meer dan waard geweest! Aanrader
Dank aan de initiatiefnemer(s) en Jeroen van VVMRacing!
Nu hopen dat er niet iets gaat lekken, mijn grote angst altijd als er ergens een pakking vervangen moet worden.....
Altijd mee doorgereden, zou geen kwaad kunnen en bij de motor horen zei de garage destijds.
Omdat ik 130 km per dag woon-werk op voornamelijk snelweg rijd, was er mee te leven, maar in de bebouwde kom bij lagere snelheid en toeren, begon het bokken steeds erger te worden. (En ook het gerammel)
Vorige week, naar aanleiding van dit draadje, contact opgenomen met Jeroen van VVMRacing en nu, een week later zit de aangepaste koppelingskorf al weer in de motor.
Om goed te kunnen vergelijken heb ik, op de olie en koelvloeistof na, niets aan de motor vervangen, zelfs de koppelingsplaten waren nog binnen de norm. En dat bij ondertussen een kilometerstand van bijna 136000km.
Conclusie: enorme verbetering! klappervrij optrekken, nagenoeg geen gebok meer.
Ook het rijden met lagere snelheid/toerental is nu aanzienlijk verbeterd, je kan het toerental tot ver onder de 3000 toeren laten zakken zonder
afgestraft te worden door bokkig gedrag of met de koppeling te hoeven spelen.
Al met al is het voor mij het geld en de klustijd meer dan waard geweest! Aanrader
Dank aan de initiatiefnemer(s) en Jeroen van VVMRacing!
Nu hopen dat er niet iets gaat lekken, mijn grote angst altijd als er ergens een pakking vervangen moet worden.....
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: rammelend koppelingshuis
Mooi dat het naar tevredenheid is!
Graag gedaan :p
Lekken zal wel meevallen, pakking vervangen?
Goed schoonmaken van de pasvlakken en een nieuwe pakking gaat zeker goed.
Heb mijn nieuwe pakking ook nog een keer los moeten halen en opnieuw gebruikt, hier nog steeds lekvrij
Graag gedaan :p
Lekken zal wel meevallen, pakking vervangen?
Goed schoonmaken van de pasvlakken en een nieuwe pakking gaat zeker goed.
Heb mijn nieuwe pakking ook nog een keer los moeten halen en opnieuw gebruikt, hier nog steeds lekvrij
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: zo 10-07-2011, 20:14
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 (2004)
Re: rammelend koppelingshuis
De hele thread doorgelezen en dit chudder fenomeen ken ik helaas maar al te goed. Ik heb ooit zelfs eens gedacht dat het de ketting was die te slap was, zo raar voelt het. Over anderhalve week vertrekken we voor een weekendje Eiffelm dus dat wordt een beetje kort dag. Ik zal van het winter VVM maar eens verblijden met een bezoek want dit klinkt als een zeer goede modificatie.
Ik las trouwens ergens dat er verschil zit in de pakking van het koppelingsdeksel of zijn die over de jaren hetzelfde?
Ik las trouwens ergens dat er verschil zit in de pakking van het koppelingsdeksel of zijn die over de jaren hetzelfde?
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: rammelend koppelingshuis
Ik meen dat het allemaal gelijk is maar als ik geen gelijk heb zit jij met een verkeerde pakking.
Dus klepdekselpakking van het juiste bouwjaar pakken
Dus klepdekselpakking van het juiste bouwjaar pakken