Motor stopt en is electrisch dood

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Adstrom
DL650 berijder
Berichten: 29
Lid geworden op: za 11-02-2012, 18:32
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650

Motor stopt en is electrisch dood

Bericht door Adstrom »

Vandaag stond de eerste lange rit op de planning. Op de dijk Enkhuizen-Lelystad, valt dashbord weg en reset zichzelf gelijk weer. De motor bleef wel gewoon goed lopen, het licht deed het, de knippers etc. Echter het euvel blijf elke 30 seconden voorkomen, soms 5 keer achter elkaar. In Lelystad valt ineens alles uit. Einde oefening dus. De pechhulp die erbij kwam constateerde een goede accu en alle zekeringen in orde en wist het dus ook niet meer.
Is er iemand die weet wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn?

ps: van de KNMV pechhulp moet je het ook niet hebben, motor kan eventueel naar dichtst bijzijnde dealer en zelf zie je maar dat je thuis komt. Exit KNMV dus.

Adstrom
Richman

Re: Motor stopt en is electrisch dood

Bericht door Richman »

Ik zou toch maar eens goed naar de accu laten kijken. Laatst viel bij mij ook alles weg, accu was goed op de polen, maar binnenwerk was dood.
Nieuw accuutje erin en voila, als een zonnetje....
Whisper

Re: Motor stopt en is electrisch dood

Bericht door Whisper »

heb je een multimeter?

multiemeter op de accu, en starten maar, komt de accu spanning onder de 9volt? dan isstie dood. en start hem maar is 5 of meer keer achter elkaar

en check meteen de dinamo, startionair moet hij rond de 13volt zitten, en op ±3000toeren boven de 14volt. is dit alles goed, dan is 't wat anders, maar check is maar is even.


PS. idd de KNMV doet niet sleutelen. alleen maar verslepen :wink:
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Motor stopt en is electrisch dood

Bericht door Wullebolle »

Je kan hem ook mbv startkabels aan een autoaccu hangen (autocontact uit).
Start ie perfect, dan is de motoraccu rip.
Rest dan de vraag waarom de accu niet meer goed is. Versleten, of alternator, spanningsregelaar, ... kaduuk?
Start ie niet mbv hulpaccu, dan ist iet anders ... multimeter erbij en stroomvoorziening nameten ..

Normaal moet een vstrom prima rijden zonder tellerpartij -TS gaf aan dat dashboard uitviel- , dus de kans dat daar iet fout zit, of dat de stekker naar het dashboard los zit is klein.
Spooky Action At A Distance !
Fred

Re: Motor stopt en is electrisch dood

Bericht door Fred »

Voor je start met al het voorgaande kijk eens of batterijklemmen goed vast zitten
aan de batterijpolen en de massakabel ook goed aan het frame vastzit.
Gebruikersavatar
Jon
Berichten: 426
Lid geworden op: di 05-07-2011, 21:51
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 A L4 zwart adventure
Woonplaats: kessel (Belgie)

Re: Motor stopt en is electrisch dood

Bericht door Jon »

loszittende kabels of geoxsideerde contactpuntjes waren bij mij de oorzaak had problemen met de lichten die wegvielen alhoewel het grote licht wel branden en voor de rest alles bleef werken ,na uren zoeken hebben ze het gevonden bleek oxidatie in de contacten ,alles zuiver gemaakt en de puntjes wat dichter gezet en geen last meer gehad,jon
Adstrom
DL650 berijder
Berichten: 29
Lid geworden op: za 11-02-2012, 18:32
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650

Re: Motor stopt en is electrisch dood

Bericht door Adstrom »

Even een update naar aanleiding van mijn eerste post.
De motor is naar Motoport Hippolytushoef gebracht en deze constateerde gecorrodeerde stekkerverbindingen in de verdeeldoos achter de accu, dit hebben ze weer in orde gebracht en hij loopt weer als een zonnetje.

Gr. Adstrom
Gebruikersavatar
Jon
Berichten: 426
Lid geworden op: di 05-07-2011, 21:51
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 A L4 zwart adventure
Woonplaats: kessel (Belgie)

Re: Motor stopt en is electrisch dood

Bericht door Jon »

wat heb ik gezegd ??jon
Fastboy

Re: Motor stopt en is electrisch dood

Bericht door Fastboy »

Ga die van mij vanavond ook een checken!

dank voor de tip
Plaats reactie