Koppeling modificatie...??

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Gast

Koppeling modificatie...??

Bericht door Gast »

Ik heb al flink gezocht, op beide trefwoorden maar waag het er toch maar op een topicje over te openen ....


DE Vstrom 1000 die ik wil gaan kopen, is mij van verteld dat de koppeling een modificatie heeft, nu kan ik modificatie nog tot aanpassing vertalen... maar verders...????

Wat houd het in voor een leek als ik...??

Moet ik ergens op letten, ?? Waarop ??? Hoe,, tsja ik weet er eg geen moer van... :oops: ____________
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Zover ik het begrepen heb is er een modificatie van het koppelingshuis doorgevoerd op de oudere modellen. Dus zoals ik het kan inschatten zul je daar bij aanschaf van een nieuw model (K5) geen zorgen om hoeven maken. Daarbij komt nog dat Nimag kennelijk redelijk coulant is met de vergoeding bij machines die eigenlijk al uit de garantie zijn wanneer zich dat probleem voordoet. Lijkt me voor jou dus niet aan de orde. En als die al is doorgevoerd bij een gebruikt model hoef je je er ook geen zorgen om te maken.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gast

Bericht door Gast »

Ok, Merci !!

weer een zorg minder !! :)

Zal morgen die handelaar eens op gaan bellen, dat ie hem klaarzet dan, want ik wil er toch eerst wel een proefrit mee maken..!
Gast

Bericht door Gast »

BTW die Vstrom is van 2002

Welk K-type, (hoor ik nu voor het eerst !) weet ik dus niet...!
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

:idea: 2002 :arrow: K2.....
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gast

Bericht door Gast »

Stroompje schreef: :idea: 2002 :arrow: K2.....
Ahaa, das dus een ouwer model dan..!?
Biker

Bericht door Biker »

En K5 is van...........................................................2005 :lol:
Gast

Bericht door Gast »

biker schreef:En K5 is van...........................................................2005 :lol:

Ahaa... ik Denk dat ik hem snap .. hhihii :lol: :lol:

K1 2001 etc t/m K5 2005 ... nou das handig zeg... :wink: :D
Gast

Bericht door Gast »

Maar ff serieneus ...

Waar moet ik nu bij die koppeling bij opletten...???

Wat voor mankementen of storing of gebrek..??

en hoe merk of test ik dit..??
Biker

Bericht door Biker »

Geen idee de mijne werkt uitstekend.
Ruben

Bericht door Ruben »

van mijn K3 is het koppelingshuis vervangen. Het euvel openbaarde zich door een excessieve trilling bij accelereren door de 3500 toeren heen, daaronder en daarboven was er weinig aan de hand. Verder zat er een extra bonk in het stationair lopen van de motor met koppeling niet ingeknepen. Nu is het blok sowieso niet helemaal stil (je hoort altijd de tandwielen van de versnellingsbak een beetje reutelen en bij sommigen ook een stationair bonkje of zoals de engelsen zeggen 'idle hammer' maar er was duidelijk sprake van een extra gebonk.

Overigens heb ik nog nergens op een forum gelezen dat iemand schade heeft opgelopen vanwege het losse koppelingshuis, maar dat terzijde. Ik vond zelf de vibratie het meest vervelend maar da's nu verleden tijd.

(is overigens onder garantie vervangen :D )
Gast

Bericht door Gast »

Dank u.
adro

Bericht door adro »

Ik heb nu hetzelfde als Ruben gehad heeft. Bij mij wordt het binnenkort gerepareerd. Dit is niet volledig onder garantie. Nimag een derde motoport een derde en ik een derde. Ik ben namelijk niet de eerste eigenaar en de machine is ook nog eens ouder dan 3 jaar.
Let dus bij het proefrijden hierop.
Gast

Bericht door Gast »

Volgens Divmo motoren waar ik de motor gekocht heb, is er de brandstof en een koppelingsmodificatie toegepast, ik heb bij de proefrit ook niet echt iets bijzonders gemerkt...
maar nu zit ik ook meestal niet onder de 3000 toeren geloof ik... :roll:

iig de blauwe fiets die ik nu gekocht heb voelde wel langzamer aan dan die grijze K3 waar ik eerst mee proefgereden had... maar nu schijnt dat heel snel te wennen...?!?

iig. in het boekje stonden ze voor hetzelfde koppel en pk dus, wellicht dat er altijd een oud vrouwtje :wink: mee heeft gereden... :o

Stel dat die grijze een import uit Duitsland was geweest met 130 pk dan was ik toch voor die 30 pk meer gegaan..!!!

Nu heb ik deze gekocht, en kan hem morgen of overmorgen ophalen, alstie klaar is... ik hoop morgen natuurlijk... tadaam... heb er zin in...

ps. ik vond hem wel wat hoog stationaire lopen ... ruim 1600 ongeveer... Weet niet hoe dat bij jullie is... maar ik heb wel aangegeven dat ik het aan de hoge kant vond.

grt. frans.
adro

Bericht door adro »

Zoefje schreef: ps. ik vond hem wel wat hoog stationaire lopen ... ruim 1600 ongeveer... Weet niet hoe dat bij jullie is... maar ik heb wel aangegeven dat ik het aan de hoge kant vond.

grt. frans.
Die van mij stond eerst op 800 toeren. Dit was duidelijk te weinig. Nu staat hij op 1100/1200 toeren
Plaats reactie