Filter benzinepomp

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
rgjbakker

Filter benzinepomp

Bericht door rgjbakker »

Enige tijd geleden heb ik met water in mijn tank rond gereden. Oorzaak was verstopt overloop/afvoerkanaaltje. Resultaat was een lek in het pijpje de tank. Wat weer brandstof lekkage gaf. Lekker dus.

Nu is dat inmiddels verholpen, echter bij het flink doortrekken mis ik vermogen. Lijkt net of de motor te weinig lucht/benzine krijgt.
(ben ook met de secundaire kleppen bezig)

Volgens tekening Afbeelding zit er een filter in de benzinepomp (zie nr.2). Vandaag de tijd gevonden om de benzinepomp te demonteren, echter de filter kon ik niet zonder de hele benzinepomp uit elkaar te halen, vinden. Dat vond ik toch wel een brug te ver.

Het lijkt mij sterk dat een brandstof filter zover is weg gestopt, dat een volledige demontage van de pomp noodzakelijk is. Zijn hier korte wegen die naar Rome leiden?
Whisper

Re: Filter benzinepomp

Bericht door Whisper »

het zit er wel dik in dat je de het hele spul uit elkaar moet trekken, niet echt gebruikelijk dat je het filter schoon maakt of vervangt, vandaar.

maar ik zou is forte er in doen, reinigt de tank, en haalt 't water er 'uit'

Afbeelding
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Filter benzinepomp

Bericht door Iron Horse »

Weet niet of ik dat wel moet geloven dat Forte het water eruit haalt.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Filter benzinepomp

Bericht door Wullebolle »

Aceton doet het wel.
En het lost ook de benzinegum en andere prut op.
Mijn ouwe diversion liep merkbaar beter en zuiniger met 30mililiter aceton per tank benzine, dan zonder.
Die kon daar wel tegen.
Maar of de fijne injectoren en de benzinepomp van een vstrom ertegen kunnen?????
Spooky Action At A Distance !
Whisper

Re: Filter benzinepomp

Bericht door Whisper »

Iron Horse schreef:Weet niet of ik dat wel moet geloven dat Forte het water eruit haalt.

Gewoon doen, kan sowieso geen kwaad, en als 't wel werkt ben je voor ± 15,- klaar!

Ik gebruik die zooi dagelijks op m'n werk en ik kan je garanderen dat 't werkt :)
Plaats reactie