paar dingetjes bij 36000 kmbeurt

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Cor

paar dingetjes bij 36000 kmbeurt

Bericht door Cor »

Heb de Strom voor een beurt weggebracht en nu blijkt er een geluid uit het blok te komen wat niet zo hoort. Het viel op toen ze de motor gestart hadden en stationair lieten draaien. De nokkenasspanner was het niet, die is er al uit gehaald. Nu moet het blok uit elkaar om te kijken of het de nokkenasketting is. Dat is wel balen, 1,5 uur werk voordat ze kunnen zien wat er aan mankeert. Ook viel op dat er sludge in de olie zit. Bij de luchtinlaten zit aan de rechterkant een soort sponsje (?) en onderin dat bakje zit vieze drab. Mogelijke oorzaak is het niet goed op temperatuur komen van de olie in deze tijd van het jaar. (25 km woon-werkverkeer over de snelweg) Remedie zou het afdekken van de oliekoeler zijn. Heeft iemand dit probleem ook wel eens gehad??

Al met al gaat dit meer kosten dan gepland. Maandag hoor ik meer. Er komen gelijk ook nieuwe banden op, heb gekozen voor Metzeler Tourance, die zaten er ook op en hebben het 23000 km uitgehouden. Maar ja, zoals ik zei, we rijden vooral snelweg (dus rechtdoor)
Dit weekend mag ik rondrijden op een badkuip 400...... :cry:
Dgr

Re: paar dingetjes bij 36000 kmbeurt

Bericht door Dgr »

Je treft het niet :|

Is die 25km enkele reis? Dat zou toch voldoende moeten zijn lijkt me. Maar een afdekking van je oliekoeler kan inderdaad geen kwaad in de winter.
Welke interval hou je aan voor het olie verversen?

Ben wel benieuwd naar de diagnose v/d motorzaak! De DL staat nou niet bepaald bekend om z'n problemen, dus de kans dat iemand hetzelfde heeft meegemaakt is klein.
Cor

Re: paar dingetjes bij 36000 kmbeurt

Bericht door Cor »

Alle beurten zijn op tijd uitgevoerd en bij de dealer gedaan. Zal wel een gevalletje domme pech zijn! 25 km is inderdaad de afstand enkele reis, maar de rijwind bij 120 :roll: zou een te grote koeling opleveren.
Cor

Re: paar dingetjes bij 36000 kmbeurt

Bericht door Cor »

Er komt inderdaad een nieuwe nokkenasketting in.... Hopelijk is het deze week weer in orde en kan ik weer lekker Vstrom rijden :-)}
Dgr

Re: paar dingetjes bij 36000 kmbeurt

Bericht door Dgr »

Dat probleem heb ik nog nooit gehoord, maar zo blijkt maar weer dat ze niet allemaal onverwoestbaar zijn :wink:
Cor

Re: paar dingetjes bij 36000 kmbeurt

Bericht door Cor »

oh ja, er komt ook nog een nieuwe ketting+tandwiel op........ Nog even en ik heb een nieuwe Vstrom!!
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: paar dingetjes bij 36000 kmbeurt

Bericht door Bozobin † »

Cor schreef:Er komt inderdaad een nieuwe nokkenasketting in.... Hopelijk is het deze week weer in orde en kan ik weer lekker Vstrom rijden :-)}
Bij 36 kkm ????????????

Volgens mij zou 80 kkm geen probleem hoeven zijn, mijn vorige V-strom had bij 110 kkm nog steeds geen problemen.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Whisper

Re: paar dingetjes bij 36000 kmbeurt

Bericht door Whisper »

Dat is idd wel extreem vroeg voor een nokkenas ketting (tis tenslotte geen honda), wellicht konden ze de spanner ook nog een extra klikje geven.

Of een imitatie ketting spanner er in, die kan je handmatig spannen..

majah. nieuwe ketting(en)... nie goedkoop :(
Plaats reactie