Help!! Hij doet het niet meer.......
Help!! Hij doet het niet meer.......
Wie o Wie kan mij helpen met een mogelijke oplossing voor mijn probleem.
Vandaag, na een dag arbeid, was ik op weg naar huis. Na ongeveer 500 meter sloeg de motor af.
Het lampje op het dashbord ging branden met daarboven het tekentje van de Olie.
Boven in venster staat: "CHECK"
Ik krijg hem met geen mogelijkheid meer aan de praat.
De Strom is blijkbaar beveiligd hiertegen.......
Maar ja, ondertussen sta ik wel in the middle of nowhere......
Check zegt ie.......
Ik heb me suf gechecked, maar kan het euvel niet vinden.
Er zit voldoende olie in, gewoon op max.
Dus ik heb het vermoeden dat de oleidruksensor kapoet is.
Wie kan mij vertellen waar dat apparaat zich bevind op de DL650 bj 2005?
Hoe ik hem kan doormeten?
Mocht het de oliedruksensor niet zijn, wat kan er dan aan de hand zijn.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen in deze, zodat ik mijn stalen ros weer naar huis kan brengen,
en niet geheel onbelangrijk, een stevige rekening van de dealer kan mijden.
Alvast bedankt voor de eventuele reacties.
GreetzZz,
Micha
Vandaag, na een dag arbeid, was ik op weg naar huis. Na ongeveer 500 meter sloeg de motor af.
Het lampje op het dashbord ging branden met daarboven het tekentje van de Olie.
Boven in venster staat: "CHECK"
Ik krijg hem met geen mogelijkheid meer aan de praat.
De Strom is blijkbaar beveiligd hiertegen.......
Maar ja, ondertussen sta ik wel in the middle of nowhere......
Check zegt ie.......
Ik heb me suf gechecked, maar kan het euvel niet vinden.
Er zit voldoende olie in, gewoon op max.
Dus ik heb het vermoeden dat de oleidruksensor kapoet is.
Wie kan mij vertellen waar dat apparaat zich bevind op de DL650 bj 2005?
Hoe ik hem kan doormeten?
Mocht het de oliedruksensor niet zijn, wat kan er dan aan de hand zijn.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen in deze, zodat ik mijn stalen ros weer naar huis kan brengen,
en niet geheel onbelangrijk, een stevige rekening van de dealer kan mijden.
Alvast bedankt voor de eventuele reacties.
GreetzZz,
Micha
- V-TWim
- Berichten: 164
- Lid geworden op: vr 13-06-2008, 20:28
- Mijn motor is een: '05 V-Strom Touring en '99 SV 650 S, double fun :)
Re: Help!! Hij doet het niet meer.......
Waar de sensor zit weet ik niet, maar je krijgt dezelfde melding wanneer je run/off schakelaar omzet. En dan doet ie ut ook niet meer. Niet per ongeluk aangetikt?
Only dead fish go with the flow.
Re: Help!! Hij doet het niet meer.......
of even rommelen aan de standaard?!
Zit ook een schakelaar die deze melding geeft (dacht ik) als de motor draait en in versnelling staat en je gebruikt maakt van de standaard (jiffy)
Zit ook een schakelaar die deze melding geeft (dacht ik) als de motor draait en in versnelling staat en je gebruikt maakt van de standaard (jiffy)
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: Help!! Hij doet het niet meer.......
De CHEC wil zeggen dat je de startbeveiligingen moet nakijken
De rode knop, de jiffy schakelaar, de neutraal schakelaar.
Zijn die drie goed (rode knop op ON, jiffy ingeklapt, bak in neutraal) dan moet de chec boodschap verdwijnen.
Staat er chec, EN de temperatuurLCD is volledig gevuld, dan is de rode knop op off. Staat er chec en is de temperatuurschaal niet gevuld dan is het niet de rode knop, maar de jiffy of neutraalschakelaar.
MAAR,
als alle drie de voorwaarden wel goed zijn, dan is het waarschijnlijk de ontstekingszekering(of zijn contacten of kabels) die niet goed is. Ontstekingszekering zit in het zekeringenkastje, 10 A -gemerkt ignition. Nazien dus!
Wat doen: nazien werking jiffy schakelaar, nazien werking rode knop, nazien zekering.
Als het dat allemaal niet is ... moeten we ffe verder denken.
De rode lamp is niet de oliecontrole, maar de injectie. De led blijft rood zolang de motor niet loopt. Olieteken bran dt zodat je kan zien dat het conrolesysteem werkt, wil dus niet zeggen dat iets kapot is. Gaat pas uit als de motor draait.
succes
De rode knop, de jiffy schakelaar, de neutraal schakelaar.
Zijn die drie goed (rode knop op ON, jiffy ingeklapt, bak in neutraal) dan moet de chec boodschap verdwijnen.
Staat er chec, EN de temperatuurLCD is volledig gevuld, dan is de rode knop op off. Staat er chec en is de temperatuurschaal niet gevuld dan is het niet de rode knop, maar de jiffy of neutraalschakelaar.
MAAR,
als alle drie de voorwaarden wel goed zijn, dan is het waarschijnlijk de ontstekingszekering(of zijn contacten of kabels) die niet goed is. Ontstekingszekering zit in het zekeringenkastje, 10 A -gemerkt ignition. Nazien dus!
Wat doen: nazien werking jiffy schakelaar, nazien werking rode knop, nazien zekering.
Als het dat allemaal niet is ... moeten we ffe verder denken.
De rode lamp is niet de oliecontrole, maar de injectie. De led blijft rood zolang de motor niet loopt. Olieteken bran dt zodat je kan zien dat het conrolesysteem werkt, wil dus niet zeggen dat iets kapot is. Gaat pas uit als de motor draait.
succes
Spooky Action At A Distance !
- V-Stoom
- DL650 berijder
- Berichten: 413
- Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
- Woonplaats: Heerenveen
Re: Help!! Hij doet het niet meer.......
Als boven, maar loop vooral de kontactpunten bijlangs stekkertjes los vast, rommelen en na ieder stekkertje kijken of hij het doet, dan weet je waar het aan ligt. Door het natte weer en corosie wil e.e.a. nog wel eens storing geven. Over je olie hoef je vooralsnog geen zorgen te maken volgens mij. Ik ben benieuwd.
Groet, Allard.
Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Re: Help!! Hij doet het niet meer.......
iedereen bedankt voor de reacties.
Ik ga bezig met uitvogelen van het defect.
Het probleem is dat hij stil viel tijdens het rijden.
Eerst maar een aanhanger lenen / huren om hem op te halen, en naar huis te brengen.
Wordt vervolgt.
GreetzZz,
Micha
Ik ga bezig met uitvogelen van het defect.
Het probleem is dat hij stil viel tijdens het rijden.
Eerst maar een aanhanger lenen / huren om hem op te halen, en naar huis te brengen.
Wordt vervolgt.
GreetzZz,
Micha
- PDvD
- DL1000 berijder
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
- Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
- Woonplaats: Oosterhout (NB)
- Contacteer:
Re: Help!! Hij doet het niet meer.......
Accu dood? hmm nee want dan brandt check niet... anwb misschien de beste optie?
Re: Help!! Hij doet het niet meer.......
Vervolg:
Het was de "KIll Switch".
Deze gaf een storing.
Hij was intern half gekanteld, en zodoende gaf de DL geen sjoege meer.
1/2 uurtje werk, en het was opgelost.
Was wel ff
Maar nu ben ik weer
Heb gelijk wat nieuw rubber aangeschaft, Conti Trail Attack.
Volgens een aantal mede motorrijders warm aanbevolen (geen Strommers overigens ).
Iemand van hier toevallig ervaring met deze bandjes.
Ben in ieder geval weer blij dat ik kan rijden.
GreetzZz
Micha
Het was de "KIll Switch".
Deze gaf een storing.
Hij was intern half gekanteld, en zodoende gaf de DL geen sjoege meer.
1/2 uurtje werk, en het was opgelost.
Was wel ff
Maar nu ben ik weer
Heb gelijk wat nieuw rubber aangeschaft, Conti Trail Attack.
Volgens een aantal mede motorrijders warm aanbevolen (geen Strommers overigens ).
Iemand van hier toevallig ervaring met deze bandjes.
Ben in ieder geval weer blij dat ik kan rijden.
GreetzZz
Micha
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: Help!! Hij doet het niet meer.......
Gelukkig maar dat het allemaal goed is gekomen.
Als aanvulling dan nog maar: als het stekkertje bij de ontkoppelingshendel niet goed vast zit geeft hij ook 'check' en lukt het starten echt niet.
De strom is een keer gekanteld (standaard was om onverklaarbare reden weer ingeklapt ) en de linker handkap heeft daardoor dat stekkertje losgetrokken.
Hierdoor krijgt de motor geen signaal dat de ontkoppelingshendel is ingetrokken (veiligheid) bij het starten van de motor met als gevolg dat hij dat niet doet.
Als aanvulling dan nog maar: als het stekkertje bij de ontkoppelingshendel niet goed vast zit geeft hij ook 'check' en lukt het starten echt niet.
De strom is een keer gekanteld (standaard was om onverklaarbare reden weer ingeklapt ) en de linker handkap heeft daardoor dat stekkertje losgetrokken.
Hierdoor krijgt de motor geen signaal dat de ontkoppelingshendel is ingetrokken (veiligheid) bij het starten van de motor met als gevolg dat hij dat niet doet.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
- V-TWim
- Berichten: 164
- Lid geworden op: vr 13-06-2008, 20:28
- Mijn motor is een: '05 V-Strom Touring en '99 SV 650 S, double fun :)
Re: Help!! Hij doet het niet meer.......
Kijk, goed nieuws. Mijn ervaring met de Trail-attacks; Ik heb er weer Michelin Anakee's onder gegooid. Qua gevoel vind ik die een stuk fijner. Nu is gevoel erg subjectief maar ik ben blij dat ik de Anakee's heb laten monteren.Eddie75 schreef:Vervolg:
Het was de "KIll Switch".
Deze gaf een storing.
Hij was intern half gekanteld, en zodoende gaf de DL geen sjoege meer.
1/2 uurtje werk, en het was opgelost.
Was wel ff
Maar nu ben ik weer
Heb gelijk wat nieuw rubber aangeschaft, Conti Trail Attack.
Volgens een aantal mede motorrijders warm aanbevolen (geen Strommers overigens ).
Iemand van hier toevallig ervaring met deze bandjes.
Ben in ieder geval weer blij dat ik kan rijden.
GreetzZz
Micha
Only dead fish go with the flow.
- V-Stoom
- DL650 berijder
- Berichten: 413
- Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
- Woonplaats: Heerenveen
Re: Help!! Hij doet het niet meer.......
Fijn dat je de storing hebt opgelost. Nu maar weer rijden. Over de conti's is al veel geschreven, even zoeken op het forum dus.
Groet, Allard.
Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.