DL650 valt stil tijdens rijden

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Ruke

DL650 valt stil tijdens rijden

Bericht door Ruke »

Ik heb al een paar keer meegemaakt dat mijn motor afslaat bij het nemen van een bocht, een steile helling op- of af rijden of een bruuske stop maak als mijn benzinemeter knippert alhoewel ik toch maar 19,50 l kan tanken.
Zou het kunnen dat de weinige benzine die nog rest (ongeveer 2,5 l en toch nog goed voor 50km) aan één kant van de benzinetank terechtkomt en de benzinepomp geen brandstof meer krijgt?
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: DL650 valt stil tijdens rijden

Bericht door John007 »

Ruke schreef:Zou het kunnen dat de weinige benzine die nog rest (ongeveer 2,5 l en toch nog goed voor 50km) aan één kant van de benzinetank terechtkomt en de benzinepomp geen brandstof meer krijgt?
Zo zou maar zo kunnen, maar......

Ik heb wel eens op dit forum hier gelezen dat het slecht is voor je brandstofpomp om de tank bijna helemaal leeg te rijden, dit omdat de pomp dan te warm zou worden.
Maar ik zit toch eerder aan viezigheid o.i.d. te denken wat in je tank aanwezig is (vocht????)
Zelf heb ik de tank wel eens bijna helemaal leeg gereden omdat we geen tankstation in het buitenland konden vinden en hij is mij toen niet afgeslagen.
Het lijkt mij helemaal geen probleem als er nog twee liter in je tank zit en je gaat tanken, dit moet kunnen.

P.s. ben wel benieuwd wat bij jou uiteindelijk de reden is van het afslaan.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: DL650 valt stil tijdens rijden

Bericht door Wullebolle »

19.5 liter ?
Tot 'waar' vul je de tank je dan wel? Tot de pomp afslaat met de teut helemaal in de tank gestopt?
Of top je nog bij tot de benzine aan de rand van het verzonken gedeelte in de vulopening komt (dat scheelt wel een liter of 2)
Spooky Action At A Distance !
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: DL650 valt stil tijdens rijden

Bericht door Silverstorm »

Als ie anders nooit stilvalt zou dit misschien de reden wel kunnen zijn vermoed ik.
@Wullebolle Waarom zou 19.5 l niet kunnen,Ruke heeft toch niet gezegd dat zijn tank leeg was toen ie tankte maar dat er nog 2.5 l in zat.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: DL650 valt stil tijdens rijden

Bericht door Wullebolle »

Silverstorm schreef:Als ie anders nooit stilvalt zou dit misschien de reden wel kunnen zijn vermoed ik.
@Wullebolle Waarom zou 19.5 l niet kunnen,Ruke heeft toch niet gezegd dat zijn tank leeg was toen ie tankte maar dat er nog 2.5 l in zat.
Het zou wel degelijk kunnen dat de tank te leeg is indien de TS niet de gewoonte zou hebben om de tank helemaal af te toppen, maar om te stoppen als de pomp afslaat indien de teut helemaal in de tank zou zitten. Dan zit er idd maar ~19.5 Liter in ipv de maximale 22.
Wat het idee van de TS "ik zit zonder naft" zou verklaren. Maar dan moet ie toch al 4 liter ofte 70km rijden met een knipperend laatste blokje
Ik denk niet dat Ruke op zo'n manier tankt, maar allee tzou in theorie kunnen; dus waarom niet vragen, al was het maar om dat uit te sluiten.
Spooky Action At A Distance !
Ruke

Re: DL650 valt stil tijdens rijden

Bericht door Ruke »

John007 schreef:
Ruke schreef:Zou het kunnen dat de weinige benzine die nog rest (ongeveer 2,5 l en toch nog goed voor 50km) aan één kant van de benzinetank terechtkomt en de benzinepomp geen brandstof meer krijgt?
Zo zou maar zo kunnen, maar......

Ik heb wel eens op dit forum hier gelezen dat het slecht is voor je brandstofpomp om de tank bijna helemaal leeg te rijden, dit omdat de pomp dan te warm zou worden.
Maar ik zit toch eerder aan viezigheid o.i.d. te denken wat in je tank aanwezig is (vocht????)
Zelf heb ik de tank wel eens bijna helemaal leeg gereden omdat we geen tankstation in het buitenland konden vinden en hij is mij toen niet afgeslagen.
Het lijkt mij helemaal geen probleem als er nog twee liter in je tank zit en je gaat tanken, dit moet kunnen.

P.s. ben wel benieuwd wat bij jou uiteindelijk de reden is van het afslaan.
Beste,

Als het vocht zou zijn zou hij het ook moeten hebben met een volle tank want vocht is zwaarder dan benzine en bevindt zich steeds onder in de tank. Niet?
Eerder zou ik denken, inderdaad, aan viezigheid, maar ik sluit mijn visie toch niet helemaal uit.

grts, Ruke
Ruke

Re: DL650 valt stil tijdens rijden

Bericht door Ruke »

Wullebolle schreef:
Silverstorm schreef:Als ie anders nooit stilvalt zou dit misschien de reden wel kunnen zijn vermoed ik.
@Wullebolle Waarom zou 19.5 l niet kunnen,Ruke heeft toch niet gezegd dat zijn tank leeg was toen ie tankte maar dat er nog 2.5 l in zat.
Het zou wel degelijk kunnen dat de tank te leeg is indien de TS niet de gewoonte zou hebben om de tank helemaal af te toppen, maar om te stoppen als de pomp afslaat indien de teut helemaal in de tank zou zitten. Dan zit er idd maar ~19.5 Liter in ipv de maximale 22.
Wat het idee van de TS "ik zit zonder naft" zou verklaren. Maar dan moet ie toch al 4 liter ofte 70km rijden met een knipperend laatste blokje
Ik denk niet dat Ruke op zo'n manier tankt, maar allee tzou in theorie kunnen; dus waarom niet vragen, al was het maar om dat uit te sluiten.
Hallo,

Nee, ik tank niet met de slurf volledig in de tank. Bij mij kan de tank echt niet voller. Ik schud zelfs met de DL en tank tot de benzine als het ware aan de bovenste rand van de tank staat. Ooit heb ik de tank volledig leeg gereden (zonder naft gevallen :oops: ) en had toen 529km, maar dit was wel op een vlakke horizontale baan.

grts, Ruke
Plaats reactie