Kleppenstellen

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vonketrekker
DL1000 berijder
Berichten: 39
Lid geworden op: di 12-07-2011, 07:02
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000

Kleppenstellen

Bericht door Vonketrekker »

Zo rond de 25.000 zouden voor de 1e keer de kleppen moeten worden gecontroleerd. Zijn er andere mensen die dit zelf hebben gedaan en die hier nog wat handigheidjes over hebben? Kleppen stellen heb ik wel vaker gedaan, alleen nog niet op een DL1000 :)

Klopt het dat de klepspeling voor de inlaat tussen 0.1 en 0.2 moet liggen en voor de uitlaat tussen 0.2 en 0.3? (Ik kon dit nergens vinden in de "service manual", misschien dat iemand anders nog een goede handleiding/document heeft?
Strompje

Re: Kleppenstellen

Bericht door Strompje »

klopt, volgens de manual bij 24k km, maar bij de duitse collegas ziet men vaak dat dit al eerder nodig is, vooral bij de eerdere modellen wegens krappe afstelling af fabriek en/of slecht lopen of trillingen. Ik heb zelf bij mijn k6 daar niks van gemerkt, alles was binnen toleranties bij 20k km.

Hoe dan ook, in de service manual (niet de handleiding...) staat het uitgebreid beschreven en je spelingmaten kloppen, te meten bij koude motor. Ik heb zelf een engelse handleiding en na aanmelding staat alles ook uitgebreid beschreven op de duitse site onder http://www.v-stromforum.de/kb.php?mode= ... dd8e0bd795.

Controleren is in ieder geval relatief eenvoudig, zonder special gereedschap, bijstellen een ander verhaal. Er worden klepstelplaatjes gebruikt en deze moet je na opmeten omwisselen bij de dealer waarvoor de nokkenassen er uit moeten....De lokale dealer rekende hier op zn minst 2 uur voor.

Hoop dat je er zo uitkomt en stuur anders maar een pbtje.
Gebruikersavatar
Vonketrekker
DL1000 berijder
Berichten: 39
Lid geworden op: di 12-07-2011, 07:02
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000

Re: Kleppenstellen

Bericht door Vonketrekker »

Klinkt dus als kleppen stellen zoals normaal bij een motor :)

Ik heb ook een engelse service manual, maar hier staan geen specificaties in over de klep speling. Heb je misschien een linkje naar jou manual?
Plaats reactie