DL1000 benzine lekkage

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
mca2
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 10-07-2011, 20:14
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 (2004)

DL1000 benzine lekkage

Bericht door mca2 »

Mijn DL1000, excuses, de DL1000 van mijn vriendin lekt benzine. Na flink wat getuur onder de tank, lijkt het te lekken in het slangetje tussen de twee inspuitingen. Om er bij te komen is niet zo makkelijk, vooral het luchtfilterhuis lijkt een niet te nemen horde met alle slangen die eraan zitten. Maar ok, het is soort van bereikbaar:
Afbeelding
Als ik goed kijk lijkt er een scheurtje te zitten bij het klemmetje richting de achterste cilinder
Afbeelding
Is dit een fenomeen dat vaker voorkomt? En waarom scheurt het daar ueberhaubt? En natuurlijk, kun je dit deeltje gewoon bestellen en vervangen?
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: DL1000 benzine lekkage

Bericht door Peterzeeland »

Tjessus, hoe kom je erop om helemaal daar te zoeken? Drupte hij echt ergens, zichtbaar/ruikbaar?
Moet wel, anders ga je niet zo ver.

Even loshalen, binnen en buitendiameter (vooral binnen) opmeten, en naar de technische groothandel.
2 slangeklemmetjes erbij, en klaar is Kees.

bestel zoiets vooral niet via de Suzuki-dealer, mocht het een officiele part zijn (geloof ik niet, zie: http://www.ronayers.com/Fiche/TypeID/26 ... IVERY_PIPE_ )
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
mca2
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 10-07-2011, 20:14
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 (2004)

Re: DL1000 benzine lekkage

Bericht door mca2 »

Het was inderdaad even flink speuren. Toen ik erop klom rook ik al vrij snel benzine. Tussen de cilinders was het gewoon helemaal nat. Het is een beetje lastig turen maar het kwam vanaf hier, dit slangetjes was helemaal nat en liet druppels vallen. Ik las zojuist op vstroom.info dat het wel vaker voorkomt. Ik wou bijna E10 de schuld gaan geven.

Ik had inmiddels gezien dat het slangetje los + klemmen niet bestaat maar dat je het geheel moet vervangen: 167euro! door koop je ook een injector voor! Dus dat wordt inderdaad opzoek naar geschikte slang en klemmen.

Nu alleen die airbox eraf zien te krijgen, er zitten belachelijk veel slangen aan vast en je kan er ook zo lekker makkelijk bij...
mca2
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 10-07-2011, 20:14
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 (2004)

Re: DL1000 benzine lekkage

Bericht door mca2 »

Na bijna een jaar stof happen (iets met kinderen krijgen) ben ik er gister maar weer eens aan begonnen. Hier (http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,7728.0.html) had ik al gezien dat er meer last van hadden.

Na heel lang pielen heb ik de airbox eraf en nog vervelender, er weer op gekregen. Vooral het weer terug duwen van alle slangen en klemmen is alles behalve ergonomisch. Een slimme truc hierin is, om de rubber kelk vd voorste cilinder, door de airbox heen te drukken, dus gewoon op het kleppenhuis laten zitten. Ik zou anders niet weten hoe je die klemband weer vast zou moeten krijgen.

Vandaag ben ik bij de Brezan benzineslang en slangklemmetjes wezen halen. Volgens mijn wetenschappelijk zeer verantwoorde meetmethode, had ik 7.5mm slang moeten hebben (zit op 8mm pijpjes geklemd) maar de beste meneer had alleen 6 en 8mm. Plots kwam daar uit een hoek toch nog 7mm tevoorschijn. Ik had 3.5cm slang nodig maar daar doen ze niet aan, dus nu heb ik nog 96cm slang over. Voor later ofzo…

De rubber ringetjes van de injectors heb ik gewoon hergebruikt (zijn trouwens niet allemaal leverbaar volgens de partslist) en een beetje ingevet met motorolie. Daarna heb ik de boel dus weer dichtgepield, de tank opgeduikeld vanonder het stof, en alle plastic meuk weer vastgedraaid. De accu was plat maar met wat startkabels kwam hij na 2 keer rond al weer tot leven.

Snel nog even een rondje zo!
Plaats reactie