shutteren van de motor
shutteren van de motor
Mijn motor shuttert tijdens het rijden. Ik weet niet hoe dit te noemen, maar tijdens het rijden heeft de motor last van kleine korte schokjes tijdens het rijden. Ik heb de motor al gesynchroniseerd, kleppen gesteld en de bougies vervangen, maar het probleem blijft. stationair loopt de motor prima.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: shutteren van de motor
Tis een mogelijkheid: een wat rukkerig gevoel in de aandrijving vooral bij weinig gas geven,
Heb ik ook gehad. Versleten ketting met een paar harde schakels. (tjah ... das van aal da smeren hé)
Te slappe ketting die dringend moet gespannen worden kan dat gevoel ook geven
Kan natuurlijk ook het bekende DL1000 euvel zijn: te arm afgesteld onder 1/3e gas, of een sensor die raar doet.
We zouden wat meer omschrijving moeten hebben van de TS.
Snelheid toerental versnelling? Pruttelt ie altijd? koud blok warm blok, volle lege tank, warm weer koud weer, hoge lage luchtdruk ... enzovoorts
Ploft ie soms, slaat ie soms een slag over?
Spooky Action At A Distance !
Re: shutteren van de motor
Enkel bij versnellen of ook bij een bepaald toerental? Bij alle toerentallen?dl1000hgaryp schreef:Mijn motor shuttert tijdens het rijden. Ik weet niet hoe dit te noemen, maar tijdens het rijden heeft de motor last van kleine korte schokjes tijdens het rijden. Ik heb de motor al gesynchroniseerd, kleppen gesteld en de bougies vervangen, maar het probleem blijft. stationair loopt de motor prima.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Re: shutteren van de motor
heij mensen, alvast bedankt voor de reacties.
De motor pruttelt constant. Temperatuur ben ik niet zeker van. Ik merk de storing voornamelijk als ik op constante snelheid ben. Ik ben er van overtuigd dat het motorisch is, de ketting is nieuw en net weer gespannen. Toerental wisselt tijdens het rijden. Het is minimaal, maar goed voelbaar. Heel soms lijkt het alsof de motor overslaat.
hopelijk krijg ik nog meer reacties op mijn probleem.
LJ
De motor pruttelt constant. Temperatuur ben ik niet zeker van. Ik merk de storing voornamelijk als ik op constante snelheid ben. Ik ben er van overtuigd dat het motorisch is, de ketting is nieuw en net weer gespannen. Toerental wisselt tijdens het rijden. Het is minimaal, maar goed voelbaar. Heel soms lijkt het alsof de motor overslaat.
hopelijk krijg ik nog meer reacties op mijn probleem.
LJ
Re: shutteren van de motor
Schokt het toerental ook op je teller? Of heb je meer het gevoel dat hij dan weer tractie geeft en dan weer niet ("fracties van een seconde")?
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: shutteren van de motor
En hoeveel toeren draait het blok en in welke versnelling zit je als ie zo bij constante snelheid blijft pruttelen?
Onder de 3000 rpm constant rijden is niets voor een dl1000, zeker niet in 1e 2e 3e versnelling. Te rukkerig.
Klote bij stads en file verkeer, I know, maar das nu eenmaal geen biotoop voor een dikke VTwin
3e lukt vanaf 3000 rpm maar niet altijd, hangt beetje af van de weersomstandigheden en de sensoren dus.
4e 5e is prima aan 3000rpm
voor 6e is het dan weer op de grens van koppel en benodigd vermogen.
Af en toe een slag over slaan bij heelweinig gas geven doen ze allemaal
Als het echt storend is ... laten afregelen door Hoegee in Gorinchem ... de specialist op dat gebied. Kun je echt niet mee missen.
Dat lost een boel problemen op in de lagere toerenregio's.
Er is ook nog een goeie ergens aan de duitse grens, maar dat gaan de NLers hier wel weten te vertellen.
Als je ook bij hogere toeren last hebt, dan is er iets anders aan de hand ...
Onder de 3000 rpm constant rijden is niets voor een dl1000, zeker niet in 1e 2e 3e versnelling. Te rukkerig.
Klote bij stads en file verkeer, I know, maar das nu eenmaal geen biotoop voor een dikke VTwin
3e lukt vanaf 3000 rpm maar niet altijd, hangt beetje af van de weersomstandigheden en de sensoren dus.
4e 5e is prima aan 3000rpm
voor 6e is het dan weer op de grens van koppel en benodigd vermogen.
Af en toe een slag over slaan bij heelweinig gas geven doen ze allemaal
Als het echt storend is ... laten afregelen door Hoegee in Gorinchem ... de specialist op dat gebied. Kun je echt niet mee missen.
Dat lost een boel problemen op in de lagere toerenregio's.
Er is ook nog een goeie ergens aan de duitse grens, maar dat gaan de NLers hier wel weten te vertellen.
Als je ook bij hogere toeren last hebt, dan is er iets anders aan de hand ...
Spooky Action At A Distance !
Re: shutteren van de motor
toerental schokt niet op teller! hij schokt bij alle temperaturen en in alle versnellingen. Of ik nu 80 rij of 140, het blijft het zelfde schokken... het is kort schokkerig, alsof er steeds iets te kort komt.... tijdens het schokken gaat het ook omlaag in toeren en niet omhoog. De motor lijkt dan een fractie van een seconde in te houden, maar dan herhaaldelijk
Ik ken uiteraard het onrustig lopen in lage toerentallen, maar dat is dan ook niet mijn probleem.
Ik ken uiteraard het onrustig lopen in lage toerentallen, maar dat is dan ook niet mijn probleem.
Re: shutteren van de motor
Ga misschien eens langs een garage en vraag eens om iets meer mengsel in zowel laag als middengebied. Heeft bij mijn 650 wonderen gedaan (ivm hetzelfde fenomeen).
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: shutteren van de motor
Misschien een defecte of vervuilde benzinepomp (of filter) of benzinedrukregelaar.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Willem
- DL650 berijder
- Berichten: 57
- Lid geworden op: ma 18-10-2004, 13:03
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
- Woonplaats: Zwanenburg
Re: shutteren van de motor
Misschien te veel speling op de retourgaskabel?
Groet, Willem
Groet, Willem
Suzuki GT500, Yamaha XS750, Yamaha XS1100, MZ 250, Honda XL600V, Suzuki DL650 K4 Zwart met voorvorkrubbers, handkappen, kloontje, witte knipperlichtglaasjes, verhoogd zadel etc.
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 63
- Lid geworden op: do 24-12-2009, 12:33
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000
- Woonplaats: meeuwen (brabant)
Re: shutteren van de motor
duitsers noemen het konstantfahrrukln of zo iets de 1100 gs had er ook last van schijnt door de twee grote zuigers te komen wel meer twins hebben er in meer of mindere mate last van bij de gs werden iridium bougies of dubbele bougies geplaats voor vermindering, mijn dl1000 heeft er ook last van heb bij hoegee geïnformeerd en met een andere afstelling moet het beter zijn maar helemaal over...?! (iedere motor is toch weer anders) (karakter?)