Toe aan een nieuwe batterij?

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Kristel1

Toe aan een nieuwe batterij?

Bericht door Kristel1 »

Hallo,

Gisteren startte de Strom amper,heb hem een halfuurtje aan de Optimate 4 gehangen,weet dat dat niet zo goed is,maar moest dringend weg en startte direct daarna terug.Ik heb deze motor nu zelf 4j en is indertussen 7j geworden,..Heeft tijdens de winter braaf aan de Optimate gehangen en startte altijd goed.Had er nu een kleine 2w niet meer mee gereden en was nu amper nog te starten.Beter een nieuwe kopen zeker?Hoelang doen jullie met een batterij?Groetjes.
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: Toe aan een nieuwe batterij?

Bericht door Soesko »

De levensduur van een accu is erg afhankelijk van diverse factoren. Zo is er een kwaliteitsverschil tussen diverse fabrikanten (persoonlijk heb ik goede ervaringen met Yuasa, da's vanzelfsprekend en met Varta). Daarnaast is de levensduur erg afhankelijk van het gebruik. Hoe vaker je de motor gebruikt hoe langer de accu mee gaat. Gebruik je de motor dagelijks en dan ook nog voor langere stukken dan kan een accu vele jaren mee. ik rijd op mijn GSX al bijna 8 jaar met dezelfde accu, maar die motor wordt dan ook dagelijks gebruikt. Gebruik je hem slechts af en toe en dan ook nog eens voor korte stukken dan gaat dat ten koste van de levensduur van de accu.
Overigens is het verstandig om de accu in de winter aan de druppellader te hangen. De accu zelf kan beter tegen kou dan tegen hitte.
Fastboy

Re: Toe aan een nieuwe batterij?

Bericht door Fastboy »

ik zeg gooi er 50 euro tegen aan en geen geklooi meer...
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: Toe aan een nieuwe batterij?

Bericht door Soesko »

Ik vrees dat een goede onderhoudsvrije accu een stukje duurder is, maar onder de honderd euro moet je kunnen slagen.
Plaats reactie