bezoek aan nimag

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
arlin

bezoek aan nimag

Bericht door arlin »

hoi allemaal

ik heb het bekende probleem met de dl1000 rond de 3000 toeren
nu heb ik er ook nog open akrapovic dempers opzitten
en nu liep de motor slecht tot 4000 toeren (knallen en hikken)
dus ik heb naar motoport rockanje gebeld en die hebben een afspraak bij de nimag gemaakt
ik ben er vandaag naar toe gereden en ik zet de motor neer
er kwam een monteur met een computer naar me toe en binnen een minuut had hij het mengsel rijker gezet (10 %)
ik mocht het even proberen en ik was zeer verbaasd over de resultaten
de motor pakt fantastisch op bij alle toerentallen en hikt nergens meer en is echt merkbaar sterker
de monteur vertelde mij wel dat het synchroniseren net zo belangrijk was voor het goed oppakken van de motor (dus even melden als hij voor een beurtje weg moet)
kortom een echte aanrader, vooral omdat ik niets hoefde te betalen voor mijn 1 jaar oude strom
Laatst gewijzigd door arlin op vr 15-04-2005, 07:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Biker

Bericht door Biker »

Hoera er is dus nog hoop :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
DL1K5GT

Bericht door DL1K5GT »

Ik blijf het maar verbazingwekkend vinden dat Suzuki alle DL1000 machines oplevert met de problemen rond de 2800rpm. Gedurende de eerste 400km op mijn K5 is ie al twee keer afgeslagen bij het genoemde toerental en het knallen in de uitlaat is inderdaad ook een vast gegeven. Ik ben wel blij te horen dat Motoport Rockanje het probleem goed kan oplossen, dus zal het waarschijnlijk ook wel bij Motoport Hippolytushoef lukken. Weet iemand waarom Suzuki de machines zo oplevert?

Groeten Wim
Blackstream

Bericht door Blackstream »

Om onze prachtige natuur te beschermen. Door de strengere milieu eisen worden blokken bij lagere toerentallen arm afgesteld. En waarom bij lagere toeren? Omdat de CO2 etc. daar gemeten word. Denk ik :roll: Helaas heeft 1000 V-Strom meer last van. De oude TL -blok hoefde toen zulke strengere eisen niet voldaan, was minder arm afgesteld en had geen last van bokken. Gok ik :roll: Als er een echte wetenschapper tussen ons zit die meer van weet, zou ik het graag willen horen :!:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Het komt er dus uiteindelijk op neer dat de fabrikant vanwege de strenge milieunormen een slecht werkende motor aflevert.

Vervolgens ga je ermee naar een afstelcentrum en laat hem goed afstellen. Kassa !!!

Jij betaalt daarvoor voor de milieunorm en de pecunia rollen in de zak van het afstelcentrum. (Die daar uiteraard geen schuld aan hebben! Maar het milieu wordt er ook niet neter van.)

Je motor loopt dan goed maar je voldoet niet meer aan de milieunorm.

Nog 1 stap verder en we krijgen een APK voor de motor die zorgt dat we straks alleen nog maar op bagger rond kunnen rijden omdat we alles moeten afknijpen terwijl ze in de US en het voormalig Oostblok alle milieuregels aan hun laars lappen. Of we moeten na elke APK onze moto weer laten afstellen ......????? big business voor de afstelcentra. En maar weer afwachten tot we weer terugkomen na de volgende APK. Gelukkig zal er dan wel weer iemand een kastje voor ontwikkelen die dit probleem tackelt. De een z'n dood is de ander z'n brood .... niet waar?

Regels ter behoud van het milieu en de natuur.... heel erg goed, maar wel in redelijkheid. Anders moeten we terug naar de middeleeuwen of een motor op waterstof laten rijden. In het laatste geval zijn we dan misschien van al dat gezeik af en kan een motor weer rijden zoals die dat behoort te doen. Zal er wel weer ophef komen over de wijze waarop we waterstof produceren. Hoofdzakelijk d.m.v. elektriciteit, dus .... hoe wek je die op. Nou voorlopig is het cirkeltje dan weer rond.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Yippy

Re: bezoek aan nimag

Bericht door Yippy »

arlin schreef:de monteur vertelde mij wel dat het synchroniseren net zo belangrijk was voor het goed oppakken van de motor (dus even melden als hij voor een beurtje weg moet)
Ja, zie mijn berichtje daarover. Is mij ook geadviseerd.
Biker

Bericht door Biker »

Iron Horse schreef:Jij betaalt daarvoor voor de milieunorm en de pecunia rollen in de zak van het afstelcentrum. (Die daar uiteraard geen schuld aan hebben! Maar het milieu wordt er ook niet neter van.)

Voor het eerst in mijn v-strom forum geschiedenis betrap ik Iron Horse op een tikfout!!!! Hoe is het mogelijk, niet netjes hoor.... :lol:
Lange

Bericht door Lange »

en jawel.

Wederom een eigenaar die het zelfde probleem heeft zoals er al zoveel is over geschreven :wink:
Moet toch wel zeggen dat ik van de ene verbazing in de andere val.
Voor mijn 1000km beurt heb ik het probleem reeds vermeld bij de dealer.
Deze zei dat men er zou naar kijken.
Na het onderhoud kreeg ik het nette antwoord dat ik contact moest opnemen met de invoerder omdat ik de eerste was die het probleem heeft gemeld.
Dan maar de invoerder gecontacteerd die vervolgens vrij snel antwoorde dat het nog wel een tijdje kon duren vermits zij niet beschikten over de programmer (bij de invoerder??).
Vandaag dan een mailtje terug dat ik deze week welkom was.
Ik moest de 1000 dan een dagje daar laten.
Terug geantwoord dat het wel kon gefixed worden in een uurtje en dat ik helemaal geen zin had om met de bus naar huis te gaan en met de bus weer terug kom komen om hem op te halen vertelde ze me dat ze met de motor naar de suzuki invoerder moesten rijden.
Wederom geantwoord dat misschien toch maar beter direct naar Suzuki kon rijden en daar afspreken kreeg ik het antwoord dat ze daar geen afspraak meer konden regelen voor morgen.
De persoon aan de mail had het ook blijkbaar niet zo dat ik aanwezig was bij fixen.
Toch ga ik er niet af en wil ik erbij zijn en wil er ook mee gaan testrijden.
Anders kan ik weer eens terug als het niet goed is.
Toch wel raar dat alleen de suzuki invoerder over de programmer beschikt.
een updatje mogelijk morgen..
Zijn er speciale punten waar er moet opgelet worden tijdens het afstellen?
Deze zijn steeds welkom..

Groetjes Lange
DL1K5GT

Bericht door DL1K5GT »

Eindelijk geen hapering meer bij 2800 rpm! Bij mijn 1000km beurt meteen even aangegeven dat de DL1000 overslaat. Bekend probleem dus, heb ook aangegeven dat andere dealers dit met de mapping van de Fuel injection oplossen. Maar goed Motoport Hippolytushoef had vorige week voor het eerst een DL voorzien van een nieuwe mapping en de resultaten waren bevredigend. Voorzover ik met dit weer kan bepalen over circa 25 km kon ik het 2800 rpm-effect niet meer merken. Het ziet er dus goed uit. Eindelijk loopt die als een normale V-twin! Wel heerlijk zo vanuit 5 vanaf 2000 rpm ineens doorhalen. Hij blijft maar gaan. Ik moet wel toegeven dat ik het ronduit belachelijk vind dat Suzuki z'n machines zo aflevert. Gelukkig heb ik dit forum op tijd ontdekt om te kunnen onderkennen dat andere gebruikers ditzelfde euvel hebben. Misschien goed om als V-strom gebruikers groep eens te reageren naar NIMAG over dit onderwerp. Want uit allerlei Moto73 en andere testen heb ik dit euvel nooit gelezen, en wel opmerkelijk is dat deze machine altijd ruim boven het opgegeven fabrieksvermogen produceren. Ik heb sterk het gevoel dat dit soort motorbladen speciaal geprepareerde machines krijgen. Opmerkelijk!

Wim
Blackstream

Bericht door Blackstream »

Morjens Lange!

In mijn geval had ik een afspraak naar Nimag en na een kopje koffie kon ik naar de garage rijden. Het zadel eraf, aan de linker kant tussen de frame en kuip ligt een inplug die door een monteur werd gekoppeld met een `afstelkastje`. Een grijs ding, grootte van schoendoos met wat aan/uit en draaiknopjes zonder display. Geen 2 minuten later was het klaar een mocht ik een proefrit maken. Je merkt het verschil meteen.
Sterkte met die serviceminded finnen :!: :?:
Plaats reactie