Inhouden motor boven 5500 toeren
Inhouden motor boven 5500 toeren
Hallo
Ik nog onervaren v strommer heb een probleem.
Mijn strom heeft een ong 3mnd stilgestaan in een beetje vochtige ruimte. In die tijd heb ik 2 keer een klein rondje gereden van ong 30 km per stuk.
Vandaag dacht ik weer een te gaan rijden, en nu heb ik last van inhouden als ik de gashendel vol open doe. Als ik het gas er geleidelijk open draai tot 5500 6000 toeren niks aan de hand.Daar boven lijkt het wel of er vocht in zit. Draai ik de hendel door als hij wegzakt ploft hij een paar en schieten de toeren van laag naar hoog.
Heeft iemand de ervaring om mij te helpen.
m.v.g. paul
Ik nog onervaren v strommer heb een probleem.
Mijn strom heeft een ong 3mnd stilgestaan in een beetje vochtige ruimte. In die tijd heb ik 2 keer een klein rondje gereden van ong 30 km per stuk.
Vandaag dacht ik weer een te gaan rijden, en nu heb ik last van inhouden als ik de gashendel vol open doe. Als ik het gas er geleidelijk open draai tot 5500 6000 toeren niks aan de hand.Daar boven lijkt het wel of er vocht in zit. Draai ik de hendel door als hij wegzakt ploft hij een paar en schieten de toeren van laag naar hoog.
Heeft iemand de ervaring om mij te helpen.
m.v.g. paul
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Re: Inhouden motor boven 5500 toeren
naast vocht zou ik ook denken aan neerslag in de injectoren.
Speciaal spullie ervoor, in de tank, en rijden maar.
Speciaal spullie ervoor, in de tank, en rijden maar.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Re: Inhouden motor boven 5500 toeren
Kerosine heet datPeterzeeland schreef:naast vocht zou ik ook denken aan neerslag in de injectoren.
Speciaal spullie ervoor, in de tank, en rijden maar.
Re: Inhouden motor boven 5500 toeren
zou het kunnen dat je secundaire gasklep vastzit ??
Ik heb hier zelf nl ook in de herfst/winter last van gehad. reed ik in zn zesde versnelling kon ik niet harder als 110. en het fietsje trok als een oud lijk op halve kracht.
Ik heb hier zelf nl ook in de herfst/winter last van gehad. reed ik in zn zesde versnelling kon ik niet harder als 110. en het fietsje trok als een oud lijk op halve kracht.
Re: Inhouden motor boven 5500 toeren
Ja maar......dat klopt toch, met een 650 ??Jokapo schreef:Ik heb hier zelf nl ook in de herfst/winter last van gehad. reed ik in zn zesde versnelling kon ik niet harder als 110. en het fietsje trok als een oud lijk op halve kracht.
- DesertStrom
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 251
- Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
- Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
- Woonplaats: Uitgeest
Re: Inhouden motor boven 5500 toeren
Nestje veldmuizen o.i.d. in je luchtfilter?
Re: Inhouden motor boven 5500 toeren
Jokapo schreef:nee 1 vd secundaire gaskleppen zat vast
Dat had ik dus ook! Brommertje rijdt weer als vanouds, alleen wil de F1 storing maar niet verdwijnen...
Re: Inhouden motor boven 5500 toeren
Is dit zelf te checken, of moet je langs de dealer?
Heb een Engelstalige handleiding en vind dit niet er in terug.
Heb een Engelstalige handleiding en vind dit niet er in terug.
Re: Inhouden motor boven 5500 toeren
Met het mooie weer van vandaag, toch maar eens gekeken naar de secundaire kleppen. Helaas is het bij mij anders dan beschreven in andere onderwerpen.
Kan er dus niet bij om de kleppen er uit te halen, zonder het hele filterhuis te demonteren.
Mocht iemand hier ervaring mee hebben, zou ik dat graag weten!
Kan er dus niet bij om de kleppen er uit te halen, zonder het hele filterhuis te demonteren.
Mocht iemand hier ervaring mee hebben, zou ik dat graag weten!
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: Inhouden motor boven 5500 toeren
Luchtfilterkast hoeft er toch niet af?
Eens de luchtfilter zelf eruit zie je die secundaire kleppen toch zitten?
Enkel kwestie van dat kleine schroefje te lossen en klepje weg te halen.
Verlies dat schroefje NIET in het gasklephuis,of je mag alles losvijzen.
Kan zijn, weet nie goe, dat er twee versies bestaan, een met slechts een schroefje in het midden, en een versie met twee schroefjes per klep. Wat zou kunnen verklaren dat het er bij jou anders uitziet.
Maar waarom zou je die kleppen weghalen? Er zijn voor en tegenstanders, er zijn er die zeggen dat het veel verschil maakt, en er zijn er die zeggen dat het geen verschil uitmaakt...
Ga hier es in rondneuzen, volgens mij de meest complete technische vraagbaak voor vstroms.
Er is daar ergens een howto topic over het verwijderen van de secundaire gaskleppen.
http://www.vstrom.info/Smf/index.php
Eens de luchtfilter zelf eruit zie je die secundaire kleppen toch zitten?
Enkel kwestie van dat kleine schroefje te lossen en klepje weg te halen.
Verlies dat schroefje NIET in het gasklephuis,of je mag alles losvijzen.
Kan zijn, weet nie goe, dat er twee versies bestaan, een met slechts een schroefje in het midden, en een versie met twee schroefjes per klep. Wat zou kunnen verklaren dat het er bij jou anders uitziet.
Maar waarom zou je die kleppen weghalen? Er zijn voor en tegenstanders, er zijn er die zeggen dat het veel verschil maakt, en er zijn er die zeggen dat het geen verschil uitmaakt...
Ga hier es in rondneuzen, volgens mij de meest complete technische vraagbaak voor vstroms.
Er is daar ergens een howto topic over het verwijderen van de secundaire gaskleppen.
http://www.vstrom.info/Smf/index.php
Spooky Action At A Distance !