Inhouden motor boven 5500 toeren

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Paulus98
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 02 jan 2009, 16:15
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Locatie: helmond

Inhouden motor boven 5500 toeren

Bericht door Paulus98 » zo 13 feb 2011, 20:59

Hallo

Ik nog onervaren v strommer heb een probleem.

Mijn strom heeft een ong 3mnd stilgestaan in een beetje vochtige ruimte. In die tijd heb ik 2 keer een klein rondje gereden van ong 30 km per stuk.

Vandaag dacht ik weer een te gaan rijden, en nu heb ik last van inhouden als ik de gashendel vol open doe. Als ik het gas er geleidelijk open draai tot 5500 6000 toeren niks aan de hand.Daar boven lijkt het wel of er vocht in zit. Draai ik de hendel door als hij wegzakt ploft hij een paar en schieten de toeren van laag naar hoog.

Heeft iemand de ervaring om mij te helpen.

m.v.g. paul

Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12 aug 2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Locatie: Vlissingen-ZL

Re: Inhouden motor boven 5500 toeren

Bericht door Peterzeeland » ma 14 feb 2011, 08:55

naast vocht zou ik ook denken aan neerslag in de injectoren.
Speciaal spullie ervoor, in de tank, en rijden maar.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100

FastLoe
Berichten: 1073
Lid geworden op: za 14 sep 2013, 17:00
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000

Re: Inhouden motor boven 5500 toeren

Bericht door FastLoe » di 15 feb 2011, 19:21

Peterzeeland schreef:naast vocht zou ik ook denken aan neerslag in de injectoren.
Speciaal spullie ervoor, in de tank, en rijden maar.
Kerosine heet dat O:-)

Gebruikersavatar
Jokapo
DL650 berijder
Berichten: 478
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 20:41
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Locatie: somewhere near

Re: Inhouden motor boven 5500 toeren

Bericht door Jokapo » di 15 feb 2011, 22:53

zou het kunnen dat je secundaire gasklep vastzit ??

Ik heb hier zelf nl ook in de herfst/winter last van gehad. reed ik in zn zesde versnelling kon ik niet harder als 110. en het fietsje trok als een oud lijk op halve kracht.
BMW F800ST
Een dag niet geleefd is een dag niet gereden.

FastLoe
Berichten: 1073
Lid geworden op: za 14 sep 2013, 17:00
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000

Re: Inhouden motor boven 5500 toeren

Bericht door FastLoe » di 15 feb 2011, 23:35

Jokapo schreef:Ik heb hier zelf nl ook in de herfst/winter last van gehad. reed ik in zn zesde versnelling kon ik niet harder als 110. en het fietsje trok als een oud lijk op halve kracht.
Ja maar......dat klopt toch, met een 650 ??

Gebruikersavatar
Jokapo
DL650 berijder
Berichten: 478
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 20:41
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Locatie: somewhere near

Re: Inhouden motor boven 5500 toeren

Bericht door Jokapo » wo 16 feb 2011, 23:55

nee Loe nu was het nog 4 keer zo erg :P
BMW F800ST
Een dag niet geleefd is een dag niet gereden.

Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10 apr 2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Locatie: Uitgeest

Re: Inhouden motor boven 5500 toeren

Bericht door DesertStrom » wo 16 feb 2011, 23:58

Nestje veldmuizen o.i.d. in je luchtfilter?

Gebruikersavatar
Jokapo
DL650 berijder
Berichten: 478
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 20:41
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Locatie: somewhere near

Re: Inhouden motor boven 5500 toeren

Bericht door Jokapo » do 17 feb 2011, 12:46

nee 1 vd secundaire gaskleppen zat vast
BMW F800ST
Een dag niet geleefd is een dag niet gereden.

Gebruikersavatar
Remko
DL650 berijder
Berichten: 666
Lid geworden op: do 01 nov 2007, 00:17
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 k7/A
Locatie: Texel

Re: Inhouden motor boven 5500 toeren

Bericht door Remko » do 17 feb 2011, 17:34

Jokapo schreef:nee 1 vd secundaire gaskleppen zat vast

Dat had ik dus ook! Brommertje rijdt weer als vanouds, alleen wil de F1 storing maar niet verdwijnen... :evil:
Heerlijke pekelfiets zo'n DL650/A/K7

lang leve de Tectyl!!!!

Gebruikersavatar
rgjbakker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 31 jul 2011, 11:24
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650

Re: Inhouden motor boven 5500 toeren

Bericht door rgjbakker » za 31 mar 2012, 11:24

Is dit zelf te checken, of moet je langs de dealer?

Heb een Engelstalige handleiding en vind dit niet er in terug.

Gebruikersavatar
rgjbakker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 31 jul 2011, 11:24
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650

Re: Inhouden motor boven 5500 toeren

Bericht door rgjbakker » ma 09 apr 2012, 19:36

Met het mooie weer van vandaag, toch maar eens gekeken naar de secundaire kleppen. Helaas is het bij mij anders dan beschreven in andere onderwerpen.

Afbeelding

Kan er dus niet bij om de kleppen er uit te halen, zonder het hele filterhuis te demonteren.

Mocht iemand hier ervaring mee hebben, zou ik dat graag weten!

Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02 mei 2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Locatie: Belgische kust

Re: Inhouden motor boven 5500 toeren

Bericht door Wullebolle » di 10 apr 2012, 07:16

Luchtfilterkast hoeft er toch niet af?
Eens de luchtfilter zelf eruit zie je die secundaire kleppen toch zitten?
Enkel kwestie van dat kleine schroefje te lossen en klepje weg te halen.
Verlies dat schroefje NIET in het gasklephuis,of je mag alles losvijzen.
Kan zijn, weet nie goe, dat er twee versies bestaan, een met slechts een schroefje in het midden, en een versie met twee schroefjes per klep. Wat zou kunnen verklaren dat het er bij jou anders uitziet.

Maar waarom zou je die kleppen weghalen? Er zijn voor en tegenstanders, er zijn er die zeggen dat het veel verschil maakt, en er zijn er die zeggen dat het geen verschil uitmaakt...

Ga hier es in rondneuzen, volgens mij de meest complete technische vraagbaak voor vstroms.
Er is daar ergens een howto topic over het verwijderen van de secundaire gaskleppen.
http://www.vstrom.info/Smf/index.php
Spooky Action At A Distance !

Plaats reactie