oliefilterplug en ring

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

oliefilterplug en ring

Bericht door PDvD »

Ik wil binnenkort mijn strom een klein beurtje geven.
Nu weet ik du sniet of er in de strom standaard een magnetische oliefilterplug zit of een gewone. Zo nee dan wil ik een magnetische bestellen maar als deze er standaard al in zit dan hoef ik 'm dus niet te bestellen.
Daarnaast de vraag welke maat dit moet zijn? En ook de vraag welke maat ring ik moet bestellen (worden verkocht per 5 dus ik kan dan weer even vooruit). Mocht iemand me hier antwoord kunnen geven dan kan ik gaan bestellen en mijn strom eens van lekkere verse sappen gaan voorzien.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: oliefilterplug en ring

Bericht door Hunter6 »

De bout is M14x1.25, de ring zou ongeveer 14x18x1.5 moeten zijn.
Ik meende mij te herinneren dat de bout voorzien was van een magneetje, maar zeker ben ik daar niet van.
Een "magneet bout" kost ook maar 5 euro dus je zou hem er bij kunnen kopen. :wink:
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: oliefilterplug en ring

Bericht door Wullebolle »

De ring weet ik ook niet zo van buiten.
De plug van een DL1000-K8 heeft wel een magneetje aan de binnenkant, of de andere bouwjaren er een hebben weet ik niet.
Spooky Action At A Distance !
Fred

Re: oliefilterplug en ring

Bericht door Fred »

Er zit standaard een magneetje in en de ring heb ik nog nooit vervangen bij geen enkele moto, er is nog nooit een druppel gelekt.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: oliefilterplug en ring

Bericht door Wullebolle »

Fred schreef:Er zit standaard een magneetje in en de ring heb ik nog nooit vervangen bij geen enkele moto, er is nog nooit een druppel gelekt.
Dat was ik ook nog vergeten te zeggen.
Als de ring er nog goed uitziet: gewoon hergebruiken. beetje kuisen, de prut ervan halen, en eventuele braampjes met een wrijfje schuurpapier eraf halen. Ringetjes kunnen wel een paar keer mee zolang ze niet al teveel beschadigd zijn.
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: oliefilterplug en ring

Bericht door PDvD »

Ik weet niet hoe lang deze er al op zit aangezien ik mijn Strom nu net een jaar heb en nu dus voro het eerst de olie vervangen wil. Ringetje wiilik dus gelijk mee vervangen. Ik weet niet hoe motoport er mee omgegaan is en misschien is het na 45.000 nog wel het originele ringetje dat er op zit. Die dingen kosten niks dus vrvang ik 'm gewoon mee, maar ik moet natuurlijk wel de juiste bestellen.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Fred

Re: oliefilterplug en ring

Bericht door Fred »

PDvD schreef:Ik weet niet hoe lang deze er al op zit aangezien ik mijn Strom nu net een jaar heb en nu dus voro het eerst de olie vervangen wil. Ringetje wiilik dus gelijk mee vervangen. Ik weet niet hoe motoport er mee omgegaan is en misschien is het na 45.000 nog wel het originele ringetje dat er op zit. Die dingen kosten niks dus vrvang ik 'm gewoon mee, maar ik moet natuurlijk wel de juiste bestellen.
De ringetjes zijn van koper en passen zichzelf aan bij het aandraaien.
De maat voor een DL 1000 is 14 x 18 x 1,5 in mm. Binnendiameter, buitendiameter en dikte.
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: oliefilterplug en ring

Bericht door Hunter6 »

Euh, ja, dat stond er dus al hé :lol:

Als de 40 cent voor een nieuw ringetje toch teveel is kun je de ring opnieuw gebruiken. Je moet hem dan echter wel eerst weer "uitgloeien".
De ring wordt nml platgedrukt tijdens montage, en dat doet ie maar één keer, een tweede keer gebruiken leidt dan vaak tot lekkage's.
Verhit de ring roodgloeiend, en laat hem daarna snel afkoelen (water) de ring zet uit door het verwarmen en kan zich bij de volgende montage weer zetten op de pasvlakken.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: oliefilterplug en ring

Bericht door PDvD »

Alles kwam gister binnen dus vandaag de Strom een klein beurtje gegeven. 45 minuten werk en een berg geld van een dealer bespaart.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Plaats reactie