UPDATE motor op de dynostar bank bij Hoegge te Giessen,
UPDATE motor op de dynostar bank bij Hoegge te Giessen,
Hoi strommers,
Volgende week woensdag gaat mijn lady op de dynostar bank bij MARC
Hoegee te Giessen. Dit omdat de motor toch niet geheel lekker loopt nadat
ik de vervangdempers heb gemonteerd. Eerst stotterde hij ook wel iets, maar nu is dat erger geworden.
De dealer kon mijn ecu ook wel opsturen, maar in combi met de dempers leek het me wijzer om het geheel bij hem te laten afstellen.
Nu maar hopen op een beetje mooi weer voor volgende week een binnen door route naar Giessen.
Ik hou jullie wel op de hoogte van de uitkomst.
Henk
Volgende week woensdag gaat mijn lady op de dynostar bank bij MARC
Hoegee te Giessen. Dit omdat de motor toch niet geheel lekker loopt nadat
ik de vervangdempers heb gemonteerd. Eerst stotterde hij ook wel iets, maar nu is dat erger geworden.
De dealer kon mijn ecu ook wel opsturen, maar in combi met de dempers leek het me wijzer om het geheel bij hem te laten afstellen.
Nu maar hopen op een beetje mooi weer voor volgende week een binnen door route naar Giessen.
Ik hou jullie wel op de hoogte van de uitkomst.
Henk
Laatst gewijzigd door Henk op vr 15-04-2005, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoi strommers
Na het installeren van mijn dempers een paar weken geleden bokte de Strom meer en reageerde slechter op het gas.
Tevens brande het FI lampje enkele malen ,waarna deze na uitzetten van de motor weer resette. Daar om een afspraak gemaakt bij Hoegee te Giessen.
Home page
UPdate 13-4-2005:
Vanmiddag om 12:20 vanuit Zwolle richting Giessen op gereden, droog weg, maar bij Utrecht: Juliie raden het wel , REGEN REGEN .
Aangekomen met een nat pak bij Marc Hoegee te Giessen hebben we mijn " Dame" op de pijnbank gezet.
Geinstalleerd met Camera en voice rec, vol goede moed de kamer in .
Bij Hoegee begonen we met de 1e van 5 runs op de bank: conclusie mijn strom stond veel en veel te arm afgesteld en te rijk in het bovengebied.
De Ecu werd geprogrammeerd dmv de Yosimura box programmer.
2e run werd al beter, maar nog niet optimaal.
3e run, in ondergebied < 4000rpm stond hij goed, maar boven gebied niet optimaal.
4e run nog wat bijstellen maar iets te arm in boven gebied.
5e en laatste run bleek alles nar behoren te staan.
Marc had in de computer al diverse runs van een Vstom en KLV1000 staan (standaard). Met de gemonteerde dempers een winst van bijna 4 Pk en dmv afstellen ook nog een 1 pk winst (zie grafiek)
Uiteindelijk heeft men de ECU in ondergebied bijna 8% rijker gezet en in bovengebied 6% armer.
na anderehalf uur was de klus geklaard en vroeg ik of ze mijn ECU konden uitlezen voor de storing met de FI aanduiding.
Conclusie : Het te arm staan de fuel air afstelling. Hij meete geen lapda meer en sprong in de fout. (gelukkig Maar)
Het regende steeds maar harder en ik wou de motor proberen, na een paar bakken koffie moesten we er toch maar aan geloven en de regen in.
Na de eerste bocht voelde het al heel anders, de dame was in positieve zin veranderd. Geen bokken meer en direct oppakken na gas geven.
De motor voelde heel goed aan en mijnsinziens een hele verandering.
Na betaald te hebben en nog wat gebabbeld te hebben weer retour naar Zwolle. Jonge jong wat een KL..te weer.
Op de snelweg voeld hij goed aan en reageerde nu ook goed in De OD, hetgeen wat hij eerst niet deed (4000rpm)
Nou dit was het verhaal vanuit mijn zijde, ik vind het totaal geen verkeerde inverstering geweest en raad ook iedereen aan die vervangedempers er op zet, zeker opnieuw te laten afstellen.
De totaal prijs was : 90 euro excl, 107 incl btw,
Als met al zijn ze bijna 1,5 uur bezig geweest
Op mijn site onderaan heb ik geluidsfragmenten staan van de runs en tevens de uitdraai van de runs. ( de foto's komen morgen)
http://ourworld.compuserve.nl/henkvande ... nlijk.html
Dus kijk,luister en huiver.
Voor evt vragen kun je me altijd mailen.
groeten uut Zwolle
Henk
[/url]
Na het installeren van mijn dempers een paar weken geleden bokte de Strom meer en reageerde slechter op het gas.
Tevens brande het FI lampje enkele malen ,waarna deze na uitzetten van de motor weer resette. Daar om een afspraak gemaakt bij Hoegee te Giessen.
Home page
UPdate 13-4-2005:
Vanmiddag om 12:20 vanuit Zwolle richting Giessen op gereden, droog weg, maar bij Utrecht: Juliie raden het wel , REGEN REGEN .
Aangekomen met een nat pak bij Marc Hoegee te Giessen hebben we mijn " Dame" op de pijnbank gezet.
Geinstalleerd met Camera en voice rec, vol goede moed de kamer in .
Bij Hoegee begonen we met de 1e van 5 runs op de bank: conclusie mijn strom stond veel en veel te arm afgesteld en te rijk in het bovengebied.
De Ecu werd geprogrammeerd dmv de Yosimura box programmer.
2e run werd al beter, maar nog niet optimaal.
3e run, in ondergebied < 4000rpm stond hij goed, maar boven gebied niet optimaal.
4e run nog wat bijstellen maar iets te arm in boven gebied.
5e en laatste run bleek alles nar behoren te staan.
Marc had in de computer al diverse runs van een Vstom en KLV1000 staan (standaard). Met de gemonteerde dempers een winst van bijna 4 Pk en dmv afstellen ook nog een 1 pk winst (zie grafiek)
Uiteindelijk heeft men de ECU in ondergebied bijna 8% rijker gezet en in bovengebied 6% armer.
na anderehalf uur was de klus geklaard en vroeg ik of ze mijn ECU konden uitlezen voor de storing met de FI aanduiding.
Conclusie : Het te arm staan de fuel air afstelling. Hij meete geen lapda meer en sprong in de fout. (gelukkig Maar)
Het regende steeds maar harder en ik wou de motor proberen, na een paar bakken koffie moesten we er toch maar aan geloven en de regen in.
Na de eerste bocht voelde het al heel anders, de dame was in positieve zin veranderd. Geen bokken meer en direct oppakken na gas geven.
De motor voelde heel goed aan en mijnsinziens een hele verandering.
Na betaald te hebben en nog wat gebabbeld te hebben weer retour naar Zwolle. Jonge jong wat een KL..te weer.
Op de snelweg voeld hij goed aan en reageerde nu ook goed in De OD, hetgeen wat hij eerst niet deed (4000rpm)
Nou dit was het verhaal vanuit mijn zijde, ik vind het totaal geen verkeerde inverstering geweest en raad ook iedereen aan die vervangedempers er op zet, zeker opnieuw te laten afstellen.
De totaal prijs was : 90 euro excl, 107 incl btw,
Als met al zijn ze bijna 1,5 uur bezig geweest
Op mijn site onderaan heb ik geluidsfragmenten staan van de runs en tevens de uitdraai van de runs. ( de foto's komen morgen)
http://ourworld.compuserve.nl/henkvande ... nlijk.html
Dus kijk,luister en huiver.
Voor evt vragen kun je me altijd mailen.
groeten uut Zwolle
Henk
[/url]
Henk ik ken inderdaad hetzelfde probleem als jij hebt. Bij mij is het zelfs zo erg dat de motor bij 2800rpm afslaat. Vorige week zijn m'n Bos dempers gemonteerd, maar dat geeft ongeveer hetzelfde gedrag als bij de orginele dempers. Volgende week ga ik naar m'n Motoport dealer voor een 1000km beurt en laat de motor meteen even afstellen met de Yosmira-box. Het is in mijn ogen namelijk niet normaal dat een V-twin zo reageert. Eerder Transalp was ook nooit een vuiltje aan de lucht.
Ik hoop dat Motoport het inderdaad ook kan verhelpen, want zij hebben volgens mij geen Dynojet.
By the way aardige geluidsfragmenten. Hoe heb je ze omgezet van avi naar wav? Ik heb namelijk bij UITLATEN - BOS ALUMINIMUM ook gelijkwaardig beeld/geluid gepresenteerd, echter mij files zijn wel erg groot
Wim
Ik hoop dat Motoport het inderdaad ook kan verhelpen, want zij hebben volgens mij geen Dynojet.
By the way aardige geluidsfragmenten. Hoe heb je ze omgezet van avi naar wav? Ik heb namelijk bij UITLATEN - BOS ALUMINIMUM ook gelijkwaardig beeld/geluid gepresenteerd, echter mij files zijn wel erg groot
Wim
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7555
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Gemakkelijker is direct in WAV opnemen. Dat is o.a. standaard in Windows geluidsrecorder. Nu kun je het wel via de geluidsingang terugkoppelen op de geluidsingang (let op volume laag beginnen!) En het dan als WAV opnemen. Ik weet niet 1,2,3, een omzetprogrammaatje. Je moet namelijk het geluidssignaal scheiden van de videosignalen. Zoals boven omschreven gaat het in ieder geval ook.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Ik ben inmiddels ook bij Marc Hoegee geweest en kan hier alleen maar positief over zijn.
Ook mijn fiets is onderin wat rijker gezet en bovenin wat armer via de CPU.
Ik rij met een K&N filter en een TRE, de TRE is er nu even uit omdat hij zonder ook nu prima loopt (staat nu te koop).
Mocht er geen interesse zijn dat zet ik hem wel weer terug, het effekt was op de Dynobank nauwelijks te meten, maar ik merk wel degelijk verschil, met de TRE is het wat meer "een schop onder je kont" gevoel dan zonder.
Mocht je er met je dealer niet uitkomen om de CPU bij te laten regelen of rij je met aangepaste uitlaten of een K&N of een G-pack, is Hoegee en vakman die je fiets goed kan afstellen.
De kosten zijn rond de € 100,=
Het belangrijkste: na het afregelen heb ik nauwelijks problemen meer met het ploffen rond de 2500-3000 toeren, het gebeurt nog wel maar toen zat ik wel erg hoog in zijn versnellingen, het is geen 4 pitter!
Robert
Ook mijn fiets is onderin wat rijker gezet en bovenin wat armer via de CPU.
Ik rij met een K&N filter en een TRE, de TRE is er nu even uit omdat hij zonder ook nu prima loopt (staat nu te koop).
Mocht er geen interesse zijn dat zet ik hem wel weer terug, het effekt was op de Dynobank nauwelijks te meten, maar ik merk wel degelijk verschil, met de TRE is het wat meer "een schop onder je kont" gevoel dan zonder.
Mocht je er met je dealer niet uitkomen om de CPU bij te laten regelen of rij je met aangepaste uitlaten of een K&N of een G-pack, is Hoegee en vakman die je fiets goed kan afstellen.
De kosten zijn rond de € 100,=
Het belangrijkste: na het afregelen heb ik nauwelijks problemen meer met het ploffen rond de 2500-3000 toeren, het gebeurt nog wel maar toen zat ik wel erg hoog in zijn versnellingen, het is geen 4 pitter!
Robert
Hoi Robert,
Inderdaad ook geweest ?
Leuke lui en ze helpen er goed, heb ook geen problemen meer gehad met het bokken en FI lampje.
Het is inderdaad wel 100 eurotjes, maar als je zo'n fiets kan betalen doet dit bedrag er ook niet zo toe.
Tenslotte heb je een compleet andere motor terug.
groeten,
Henk
Inderdaad ook geweest ?
Leuke lui en ze helpen er goed, heb ook geen problemen meer gehad met het bokken en FI lampje.
Het is inderdaad wel 100 eurotjes, maar als je zo'n fiets kan betalen doet dit bedrag er ook niet zo toe.
Tenslotte heb je een compleet andere motor terug.
groeten,
Henk
Ha henk!
Ik heb de uitdraai vergeleken met de jouwe, je hebt dankzij de uitlaten 2 pk-tjes meer!
En natuurlijk een apparter geluid !
Ben nog tevreden met het huidige geluid, maar mocht het met mijn old-timer projekt niet rond komen, ga ik toch eens rondkijken naar andere pijpen.
Mocht strommie dit lezen: puur voor het optische en het geluid natuurlijk, die twee PK-s is noodzakelijk kwaad .
Groet,
Robert
Ik heb de uitdraai vergeleken met de jouwe, je hebt dankzij de uitlaten 2 pk-tjes meer!
En natuurlijk een apparter geluid !
Ben nog tevreden met het huidige geluid, maar mocht het met mijn old-timer projekt niet rond komen, ga ik toch eens rondkijken naar andere pijpen.
Mocht strommie dit lezen: puur voor het optische en het geluid natuurlijk, die twee PK-s is noodzakelijk kwaad .
Groet,
Robert
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7555
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Ben ik ook wel benieuwd naar. Alleen zou ik oppassen met de doe-het-zelf-boor-methode. Want dan ligt er waarschijnlijk straks een verknalde DL650 demper in je schuurtje. Er is er al mimimaal eentje hier op het forum die daar van kan meepraten. Kostte eerst niets of weinig en daarna een nieuwe (andere) demper.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Als het dan zover is, heb ik mischien nog wel een demper te koop. Eentje met af fabriek wel een mooi geluid. Zie Avatar. Je koopt hem met een Vstrom eraan vast. Anders geen deal...
Andere opties:
- Middenbok
- Handkappen
- Valbeugel
- Topkoffer
En weinig kilometers op de teller. Uiteraard de mooiste kleur: Zwart
Andere opties:
- Middenbok
- Handkappen
- Valbeugel
- Topkoffer
En weinig kilometers op de teller. Uiteraard de mooiste kleur: Zwart
Strommie schreef:De 'verknalde' demper, is een leuke woordspeling Iron Horse.
Ik zit wél in die richting te denken van de 'boor-het-zelf-aktie', maar dan 'anders'
Heb namelijk een idee, waarom dat bij eerdere pogingen van 'anderen', niet (helemaal) 'geslaagd' is
Als mijn plan helemaal klaar is, zal ik mijn bevindingen/handelingen wel uiteenzetten.
Scottie: succes met de verkoop ....... waarom?
Gebrek aan tijd en zin om te gaan rijden. Heb veel andere dingen te doen die voorgaan. En dan staat de Vstrom maar in de garage te wachten. Da's zonde. Mede te danken aan een leasebak waarmee het rijden goedkoper is, als ik de motor pak betaal ik dubbel. Dus zakelijk/woonwerk rijden doe ik niet.
Volgens mij staan er nu rond de 4500 km op de teller. Terwijl hij van november 2003 is. Kan je nagaan.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7555
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
@ Scottie
Zonde, ik heb ook een leasebak en profiteer daar gretig van, maar ik heb de Strom er als hobby bij. Zoals bekend hoofdzakelijk mooiweerrijder. Maar het moet natuurlijk wel uitkunnen, want het is best een behoorlijke extra uitgave wil je er tenminste ook goed op rijden en hem niet in de tuin/schuur laten staan. Mocht je hem verkopen, dan zullen we hier toch altijd blijven uitkijken naar je expertise op motorgebied als het gaat om adviezen en praktijkervaringen.
Zonde, ik heb ook een leasebak en profiteer daar gretig van, maar ik heb de Strom er als hobby bij. Zoals bekend hoofdzakelijk mooiweerrijder. Maar het moet natuurlijk wel uitkunnen, want het is best een behoorlijke extra uitgave wil je er tenminste ook goed op rijden en hem niet in de tuin/schuur laten staan. Mocht je hem verkopen, dan zullen we hier toch altijd blijven uitkijken naar je expertise op motorgebied als het gaat om adviezen en praktijkervaringen.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Hij staat nog niet op marktplaats. Daar staat er al eentje in het zwart.
De mijne heeft minder gelopen en meer accesoires.
Uiteraard blijf ik het Forum volgen. Vind het tenslotte een fijne motor.
Bedankt voor de tip over het vakantiegeld. Ik zal deze week een advertentie opstellen voor marktplaats.
Via deze site heb ik inderdaad al vaker een motor verkocht.
Mogelijk koop ik er ooit een Yamaha RD500 voor terug.
Als oldtimer en hobby project. Dan hoef ik er niet op te rijden.
(sleutelen zowieso, dingen gaan wel eens kapot)
Op zich gaat het mij niet om het geld. Maar ik vind het gewoon sonde om na 2 jaar nog geen 10.000 km gereden te hebben. De verzekering dient toch betaald te worden. En als ik dan een keer zou willen rijden, kan ik beter een goedkopere motor aanschaffen. Die kost me slechts 50 Euro per jaar verzekering. Nu is dat aanzienlijk meer.
Ook de afschrijving speelt natuurlijk een rol. Al heb ik die niet zoveel gehad omdat de aanschaf deal heel gunstig was.
De mijne heeft minder gelopen en meer accesoires.
Uiteraard blijf ik het Forum volgen. Vind het tenslotte een fijne motor.
Bedankt voor de tip over het vakantiegeld. Ik zal deze week een advertentie opstellen voor marktplaats.
Via deze site heb ik inderdaad al vaker een motor verkocht.
Mogelijk koop ik er ooit een Yamaha RD500 voor terug.
Als oldtimer en hobby project. Dan hoef ik er niet op te rijden.
(sleutelen zowieso, dingen gaan wel eens kapot)
Op zich gaat het mij niet om het geld. Maar ik vind het gewoon sonde om na 2 jaar nog geen 10.000 km gereden te hebben. De verzekering dient toch betaald te worden. En als ik dan een keer zou willen rijden, kan ik beter een goedkopere motor aanschaffen. Die kost me slechts 50 Euro per jaar verzekering. Nu is dat aanzienlijk meer.
Ook de afschrijving speelt natuurlijk een rol. Al heb ik die niet zoveel gehad omdat de aanschaf deal heel gunstig was.