Schurend geluid

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
adro

Schurend geluid

Bericht door adro »

Wanneer ik met mijn V-Strom 1000 K2 tussen de 3500 en 4500 toeren rijd klinkt er uit het motorblok een licht schurend geluid. Tevens voel je dan lichte trillingen waarbij vandaag zelfs het vizier van de helm een lichte resonantie door liet klinken. Wanneer de motor stationair draait met de koppeling in klinkt het normaal. Wanneer je de koppeling uit doet klinkt er wederom een licht schurend geluid. Schakelen doet de motor goed en lekkage kan ik ook niet ontdekken. Tijdens het accelereren klinkt er rond de 3500 toeren weer het bekende schurende geluid :cry: .
Kent iemand dit probleem :?:

Ik heb het een en ander al gelezen op het forum over een modificatie aan het koppelingshuis.
Oorzaak waren de te korte (geworden) veren in het veermechanisme waardoor het koppelingshuis als het ware 'los' op het tandwiel komt te zitten en dit veroorzaakt weer het gebonk en getril in het motorblok.
Bij Motoport in Hengelo kende men dit probleem niet. Er was namelijk geen terugroepactie geweest. :roll:
Scottie

Bericht door Scottie »

Het K2 model staat bekend om een "rammelend" koppelingshuis.
Hiervoor wordt door de meeste dealers een modificatie aangebracht aan dit betreffende koppelingshuis.
Gast

Boudrie in Oldenzaal

Bericht door Gast »

Hoi Adro!

:idea: Misschien moet je het eens bij Boudrie in Oldenzaal navragen bij monteur Patrick. Hij is heel competent op het gebied van Suzuki. Hij gaat regelmatig naar alle bijeenkomsten en cursussen waarbij hij deze problemen ook kan voorleggen. Dit heeft hij ook voor mij gedaan. :D

Ik kan de werkplaats van Motoport Hengelo niet maar de verkoop is minder ... :( persoonlijke mening dan....

Groetjes
Bertilla

PS wellicht komen we elkaar eens tegen...... :wink:
adro

Bericht door adro »

Ik kan het altijd navragen bij Boudrie.
Ik heb nog acht maanden garantie bij MotoPort. Dus wat extra informatie is nooit slecht.
Het probleem met de garantie is echter dat er niks kapot is. Het maakt alleen een schurend geluid wat het beste te horen is bij het accelereren. Bij de meeste machines is dit tijdens de fabrieksgarantie aangepast.
Men was al zo blij met mij toen bleek dat er verkeerde koplampen (engels) in de strom zaten en dit niet meer in de fabrieksgarantie viel.

Ik heb het gevoel dat door het gebrek aan roest :lol: , verkeerde koplampen en de staat van de rest, de vorige eigenaar een ongelooflijke poetser is geweest die alleen overdag reed of de strom alleen met mooi weer en tourtochten heeft uitgelaten.


Misschien komen we elkaar eens tegen omdat je nog wel eens V-Stroms spot thv de Akzo in Hengelo. Mijn ouders wonen namelijk in Hengelo en MotoPort zit hier ook.


Gr Roy
Gast

Garantie

Bericht door Gast »

Hoi Roy,

Ik zag dat je een V-strom uit 2002 hebt. Dan kun je inderdaad beter de garantie afmaken bij motoport. Bij Boudrie geven ze op alle nieuwe motoren standaard 1 jaar extra garantie, in totaal 3 jaren :!: garantie.

Ik had mijn v-strom 650 ook ergens anders gekocht, maar hij wilde mijn garantie termijn wel overnemen. En mij natuurlijk als nieuwe klant scoren :wink: Mijn vader had namelijk zijn nieuwe motor bij hem gekocht (een Honda Deauville).
Wij hebben tot nu toe goede ervaringen bij hun. Ik mag binnenkort bijvoorbeeld een dag het zadel van een dl 1000 (op mijn motor) lenen. Om het zadel uit te proberen. Ik heb namelijk snel last van een zeer gat :lol: Ik zou toch echt genoeg zitvlees moeten hebben met een kantoorbaantje :wink:

Mijn man werkt in Hengelo en hij spot die DL 1000 bijna elke dag. Wel grappig. Ik werk zelf in Haaksbergen, wij wonen in Diepenheim maar ik ben geboren en getogen in .... Enschede!
Wij komen dus ook zeer regelmatig in Enschede, familie bezoek enzo.

Groetjes
Bertilla
Plaats reactie