bonkend geluid

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Ericita

bonkend geluid

Bericht door Ericita »

Hoi

Vandaag proefgereden op een dl 650 uit 2005 met 34000 op de teller.
Tussen de 3000 en 5000 toeren is er een bonkend geluid te horen tijdens het optrekken als hij in zijn vrij staat en je geeft gas hoor je dit niet, als het de kleppen zouden zijn zou je toch verwachten dat je dit ook hoort als de motor stationair draait.
De kleppen zijn nog nooit gesteld door de vorige eigenaar voor de rest is er op tijd olie ververst ed. door eigenaar zelf.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn.

Mvg Eric
Dgr

Re: bonkend geluid

Bericht door Dgr »

ericita schreef:Hoi

Vandaag proefgereden op een dl 650 uit 2005 met 34000 op de teller...
...De kleppen zijn nog nooit gesteld
Je hebt 'm toch niet gekocht hopelijk? Doe jezelf een lol en laat 't ding staan :roll:
Het zegt in mijn ogen toch iets over de eigenaar, als ie 10dkm achterloopt met z'n onderhoud :?
Gebruikersavatar
Patman_66
EX- V-Strom berijder
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 12-09-2010, 12:48
Mijn motor is een: Yamaha XT1200Z Super Ténéré ABS Worldcrosser
Woonplaats: Zwolle

Re: bonkend geluid

Bericht door Patman_66 »

De kleppen zijn nog nooit gesteld door de vorige eigenaar voor de rest is er op tijd olie ververst ed. door eigenaar zelf.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn.
Ja, een bagger fiets :!:
Lijkt me niet verstandig zomaar zo'n fiets te kopen. :frusty:
Als ie alleen maar olie heeft ververst en de fiets heeft (gedurende die dikke 30.000 km) nooit een dealer gezien, dan zou ik de man niet blindelings vertrouwen.
Misschien dat de beste man zelf een monteur in een motorzaak is of is geweest, maar ik zou 'm niet zonder meer op z'n blauwe ogen geloven!

Als je die fiets echt overweegt, dan zou ik je aanraden om 'm te laten keuren (kost een paar cent, maar dan weet je ook waar je aan toe bent).
Kijk vooral verder dan je neus lang is :!: Er staan redelijk wat Strommetjes te koop, dus keuze genoeg zou ik zo zeggen. :wink:

:arrow: Succes :!: :!:
:bye:
Never Ride faster than your Guardian Angel can fly! O:-)
Graafie68

Re: bonkend geluid

Bericht door Graafie68 »

ik kan de persoon in kwestie niet, maar kan natuurlijk ook dat de kleppen niet gesteld hoefde te worden ???
maar wat al gezegd is, laat eventueel een aankoopkeuring doen.
Plaats reactie