FI code probleem

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
bartthijssen

FI code probleem

Bericht door bartthijssen »

Beste mede V-Strommers,

Ik zit met het volgende probleem en hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen: mijn V-Strom DL-650 uit 2004 met ongeveer 30.000 km. op de teller (en dan bedoel ik niet per/uur :D ) geeft een knipperende Fi code aan met het bijbehorende rode lampje.

Ik krijg deze (fout)melding wanneer ik de motor start (koude start). Ik rij dan een paar honderd meter of laat hem even lopen, dan zet ik hem uit en start opnieuw, daarna is het altijd weg. (Als ik heel veel rij heb ik het soms een paar dagen niet, en toen ik een motortrip naar Schotland maakte is het tijdens de trip en de periode daarna een hele tijd weggebleven). Ik heb zelfs het idee dat het in de zomer periode minder is, maar dat kan te maken hebben met het feit dat ik dan iets meer rij.

In principe kreeg ik de melding nooit tijdens het rijden, tot ik een paar weken geleden de gashendel een keer open trok en rond de 165 km/uur ineens het lampje aansprong met de knipperende Fi code. Motor iets verder op aan de kant gezet, uitgezet, weer gestart en de code was weer weg. Vorige week reed ik met mijn broer achterop, volle bak wind tegen, zijkoffers eraan, ik trek hem richting de 140 km/uur en ja hoor daar kwam de Fi code. Ook toen weer opnieuw gestart en code was weer weg.

Heeft iemand enige idee waar dit aan zou kunnen liggen? De code gaat altijd weg na een herstart maar het is irritant en hoort natuurlijk niet.
Over een tijdje wil ik de ECU laten overschrijven bij Hoegee. Is dit probleem daarmee opgelost?

Alvast enorm bedankt voor het meedenken!

Bart Thijssen
Capri

Re: FI code probleem

Bericht door Capri »

Je moet even het dealer linkje maken, dan kun je foutcode uitlezen op het display.
Maar dan moet je wel weten wat je doet!
Nog beter, tuf even langs je dealer.
Die kan hem uitlezen en aangeven waar de melding vandaan komt.
Capri

Re: FI code probleem

Bericht door Capri »

Toch nog even een toevoeging op mijn reactie eerder vandaag (deze was een beetje kort, doordat ik reageerde vanaf mijn iPhone O:-) ).

Deze errorcode's kun je uitlezen als je de motor in dealerstand zet:

C00 No error
C11 Camshaft Position Sensor (CMPS) - 1000 Only
C12 Crankshaft Position Sensor (CKPS)
C13 Intake Air Pressure Sensor (IAPS)
C14 Throttle Position Sensor
C15 Engine Coolant Temp. Sensor (ECTS)
C17 Intake Air Pressure Sensor (IAPS) - 07 & Up 650 Only
C21 Intake Air Temp. Sensor (IATS)
C22 Atmospheric Pressure Sensor (APS) - 1000 Only
C23 Tip Over Sensor (TOS)
C24 Ignition Signal #1 (Front Coil)
C25 Ignition Signal #2 (Rear Coil)
C28 Secondary Throttle Valve Actuator (STVA)
C29 Secondary Throttle Position Sensor (STPS)
C31 Gear Position Sensor (GPS)
C32 Injector Signal #1 ( Front)
C33 Injector Signal #2 (Rear)
C40 ISC Valve - 07 & Up 650 Only
C41 Fuel Pump Control System (Fuel Pump Relay)
C42 Ignition Switch Signal (Anti-Theft)
C44 Heated Oxygen Sensor (HO2S)
C49 PAIR Control Solenoid Valve

Hoe je de motorfiets in de dealerstand kan zetten is heel duidelijk beschreven op onderstaande website:

Afbeelding

http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,7061.0.html
Plaats reactie