Technisch probleem met DL 1000

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Joost

Technisch probleem met DL 1000

Bericht door Joost »

Ik ben de gelukkige eigenaar van een DL 1000 uit de laatste serie 2009. Sinds 2 maanden gebeuren er vreemde dingen waar de dealer (ook na doormeten) geen raad mee weet. Na een rit op snelweg van 30 km of meer slaat de engine af zodra de koppeling in gaat. Bij herstarten is er geen stationar en moet ik een toerenstand tussen de 2500 en 3500 houden om niet af te laten slaan. Op dat moment loopt de motor onregelmatig.. Als ik hem vervolgens 15 min. laat staan dan heb ik bij herstart de stationairstand weer terug en lijkt er niets aan de hand. Het heeft met temperatuur te maken lijkt mij. Zijn er hier collega's met dezelfde ervaring of anders met goede suggesties voor oorzaak en olossing. Bougies, bobine of een of andere defecte sensor.... ?
Keinu

Re: Technisch probleem met DL 1000

Bericht door Keinu »

Hoi,

Ik ben erg benieuwd naar reacties.
Want ik heb een zelfde soort probleem gekregen tijdens mijn vakantie afgelopen 2 weken.
Bij mij gebeurt het na een rit (snelweg of bergen) na tanken of pauze wil ik hem starten en dan inderdaad geen stationair en hij loopt beroert. Na een stukje gereden te hebben en weer een stop loopt hij weer als een zonnetje.

Ra ra maar waar.

Lex
Capri

Re: Technisch probleem met DL 1000

Bericht door Capri »

Ik heb ooit in het verleden een zelfde soort probleem gehad met een andere motor.
Toen bleek het probleem te zitten in de tank ontluchting, na een poosje snelweg ontstond er een vacuüm in de tank.
Na een stop van +/-20 minuten was het vacuüm weer minder en liep de motor weer normaal.
Even de tankdop open doen en het probleem was weer een even opgelost. (later bleek er een slang klem te zitten)
Als je dit probleem ook hebt na het tanken kan dit niet de oorzaak zijn, over het algemeen moet je de dop namelijk openen om te kunnen tanken.
Martien_1000
DL1000 berijder
Berichten: 123
Lid geworden op: za 26-04-2008, 21:38
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L2 Touring
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Technisch probleem met DL 1000

Bericht door Martien_1000 »

Je zou eens kunnen proberen, wanneer het probleem optreedt, de motor af te zetten en daarna alleen het contact weer aanzetten.
Nadat de tellers hun kunstje hebben uitgevoerd en de brandstofpomp op druk is, het gas 2x volledig open en dicht doen. Daarna weer starten.
Hierdoor wordt de TPS "throttle position sensor" weer opnieuw ingelezen. Als dit een oplossing biedt, Zou deze sensor defect kunnen zijn of los kunnen zitten.
Joost

Re: Technisch probleem met DL 1000

Bericht door Joost »

Dat lijkt mij een goede suggestie. Ik ga het proberen als het probleem zich weer voor doet. Als er nog iemand geniale ideeen heeft in deze hou ik mij aanbevolen. Bedankt voor deze en ik laat weten of dit het euvel is.
Keinu

Re: Technisch probleem met DL 1000

Bericht door Keinu »

Ik vind beide oplossing zeer de moeite waard om in de gaten te houden!!
Nu maar wachten tot het euvel zich weer voor doet. (eigenlijk dus niet :wink: )

Alvast bedankt voor de reacties !! :worship:

Groeten |Lex
Plaats reactie